Kia nr. 2 efter Toyota - det er til at lev~
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-10-11 18:43

Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
artikel.

Det har jeg nu!!

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1426644/japanske-og-koreanske-biler-har-faerrest-fejl/

Så er den ged vist barberet, eller...??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-10-11 21:07

On Fri, 21 Oct 2011 19:42:43 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
> [...]

Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia )

Eller!

Jeg ved det ikke - jeg havde personlig det indtryk at koreanerne ville
lave nøjagtig det samme som japanerne, når de indtog bilmarkedet. Og
det ser ud til at holde stik.

Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
ikke med 25+ km/l. ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
"bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!
Og glæder mig over at selv i kolde tider kan Puntoen nøjes med 1 liter
diesel for hver 23-25 km. Og stadig nærmest lyde glad når den bliver
vækket! Med 300000+ på klokken! Og den brummer - meget endda!!

Med hensyn til komfort - jeg ville gerne låne KIA'en og en dieselkort
tak! )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 08:36

On Fri, 21 Oct 2011 22:06:58 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia )

>--

Misundelse er en grimmer ting.

> [...]

>Jeg ved det ikke - jeg havde personlig det indtryk at koreanerne ville
>lave nøjagtig det samme som japanerne, når de indtog bilmarkedet. Og

I min verden er det helt OK. Lave en helvedes masse biler der bare
kører og kører, til sådan nogen som dig og mig, og også lave det
spændende som Supra, Evo, Z350 og hvad de ellers kalder sig.

> [...]

>"bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
>pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!

Med din Fiat's 300.000 + på klokken, så véd du det ikke, men køber du
ny bil i dag, er det ualmindeligt svært at slippe for Eco og
Blue-whatever. Du skal bare til lommerne, for at drage erfaringer.

> [...]

>diesel for hver 23-25 km. Og stadig nærmest lyde glad når den bliver
>vækket! Med 300000+ på klokken! Og den brummer - meget endda!!

Brummer??? Er det en forklædt bjørn? (Panda)??

>--

>Med hensyn til komfort - jeg ville gerne låne KIA'en og en dieselkort
>tak! )

>--

Bestil en prøvetur. Jeg er sikker på at en forhandler byder på
brændstoffet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ralphk

Dato : 22-10-11 12:00

> [...]
>bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
>pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!

Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre
hurtigt en gang imellem?
Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller???

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-10-11 13:20

On Sat, 22 Oct 2011 12:59:31 +0200, "Ralphk"
<Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

>Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre
>hurtigt en gang imellem?
>Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller???

De må da køre som de vil - det rimer bare ikke. Langt på literen og en
meget aggressiv kørestil Men det er nok bare mig.
Og de har jo efter sigende ikke så satans mange kræfter, så for at nå
fra 80 til 130 på den måde de gør er pedalen formodentlig i nærkontakt
med gulvtæppet. Fuld gas og bremsen i - ikke lige den mest økonomiske
kørestil. Desværre stressende for omgivelserne også.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 13:26

On Sat, 22 Oct 2011 14:20:27 +0200, Ivan Madsen
> [...]

>med gulvtæppet. Fuld gas og bremsen i - ikke lige den mest økonomiske
>kørestil. Desværre stressende for omgivelserne også.

Enten taler du imod bedre vidende, eller også véd du ikke en hujende
fis om min Kia.

Den skal hverken have klampen i bund eller noget andet, for at nå 130.
De 128 hk. den er udstyret med giver et moment på over 250 Nm. så det
går let og smertefrit.

Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en
stresstærskel som dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-10-11 14:32

On Sat, 22 Oct 2011 14:25:44 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>går let og smertefrit.
>
>Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en

Det får så være - men det er sq da pisseirriterende man som god borger
trækker til højre og det eneste ham der var bagved når er at lukke for
at jeg kan komme ud når vi den næste lastbil. Alle kører samme tempo -
måske derfor alle bliver ude Det eneste der skete var at der lige
blev et ryk kortvarigt ryk i rækken - da alle kører meget tæt er det
nok når utålmodige sjæle bare vælter ud igen der giver de meget bratte
opbremsninger som faktisk er ved at kunne nå fra Solrød N til Køge

Jeg ved da udmærket godt at moderne dieselbiler har power - men når de
skal accellerere maksimalt for at tjene 3 sekunder koster det altså
henne ved standeren med diesel.

Og af erfaring ved jeg også at regningen for at køre 130 i stedet for
110 er pænt stor. I hvert fald mindst de knap 20% hastigheden stiger.

Fra : Mcwm

Dato : 22-10-11 15:02

Den 22-10-2011 14:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en
> stresstærskel som dig
Spejl i huset?

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-11 17:09

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Den skal hverken have klampen i bund eller noget andet, for at nå 130.
> De 128 hk. den er udstyret med giver et moment på over 250 Nm. så det
> går let og smertefrit.

"I'm in a state of chok"
Har din kradsbørstige dieseltramper ikke mere end 255Nm?
Min 0,2 liter mindre benzinmtor har 240 Nm til rådighed fra 1500 RPM.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-10-11 12:08

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in

> Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia )

Tja, du kan jo bare købe nogle aktier i Hyundai Motor Company, de handles
på børsen.

Mvh. NKJensen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 22-10-11 07:15

> Så er den ged vist barberet, eller...??

Tja, det er vel fordi begge bruger forældet teknik (fabrikkerne foretrække
vist at kalde det gennemprøvet teknik).

Lagde du også mærke til følgende fra artiklen:
"Noget af det, der oftest går i stykker, er topstykket, tandremmen og
turboladeren.
Defekte topstykker ses hyppigst på Rover 75, Kia Picanto og Daewoo
Kalos/Lacetti."

Leo Havmøller.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 08:40

On Sat, 22 Oct 2011 08:14:55 +0200, Leo Havmøller
<rtxleh@nospam.nospam> wrote:

> [...]
>turboladeren.
>Defekte topstykker ses hyppigst på Rover 75, Kia Picanto og Daewoo

Jeg har læst hele artiklen, og hvis du kender mig ret, vil du også
vide, at hovedformålet med mit indlæg er at pointere, at de
tyskkørende ikke mere kan påberåbe sig at de køber tysk for
kvalitetens skyld, men for, som jeg så ofte har påpeget, at holde
blærerøvskatharren kørende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-11 08:43

> [...]
> tyskkørende ikke mere kan påberåbe sig at de køber tysk for
> kvalitetens skyld, men for, som jeg så ofte har påpeget, at holde

Jo, kunne man så få en bil, hvor man sidder ordentligt..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 08:49

On Sat, 22 Oct 2011 09:42:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Jo, kunne man så få en bil, hvor man sidder ordentligt..

>--

Jeg må give dig ret i, at de har en tendens til at lave for korte
sæder, men dem i Ceed'en er ikke de værste jeg har oplevet.

Til gengæld er de lige så hårde som i den bedste tysker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-10-11 01:25

On 21 Okt., 19:42, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
> [...]

Nydeligt resultat. Selvfølgelig kan koreanerne lave biler der
fungerer. Ligesom franskmænd, italienere og englændere. Ingen af mine
mærker (Citroën, Fiat og Jaguar) falder igennem som tyskerne Porsche,
Ford og BMW....

Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 08:45

On Sat, 22 Oct 2011 00:24:48 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>fungerer. Ligesom franskmænd, italienere og englændere. Ingen af mine
>mærker (Citroën, Fiat og Jaguar) falder igennem som tyskerne Porsche,

Leo, du har set lyset.

Der er forskel på hverdag og fest, og hvis man bruger festtøjet også
som arbejdstøj, så må man være indstillet på at det koster i
vedligehold.

Hvis man ikke er alfons eller narkohandler, har man som regel kun råd
til én bil her i Kongeriget, og så véd jeg godt hvad jeg vælger.

--

Venlig hilsen
Folmer