Toyota centerhul ??
Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 15:49

Jeg har en Toyota Avensis SportsVan 2.0 D-4D Diesel 5d fra 2004,
og leder som en gal efter brugte vinterdæk.
MEN centerhullet foran er ikke 60 mm. men noget større og de
fælge der bliver solgt som passende, passer ikke, de kan ikke være
der for bremserne og det noget større centerhul, hellerr ike
bolt-hul-afstanden passer !!

Hvad er der lige sket her - er den ombygget model eller hvad.- jeg har
købt den brugt.

Er der nogle erfaringer ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-10-11 15:48

On Fri, 21 Oct 2011 16:48:52 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Hvad er der lige sket her - er den ombygget model eller hvad.- jeg har
>købt den brugt.
Du har en importeret model ?

/Hans

Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 16:13

> Du har en importeret model ?

aner det ikke , den er købt brugt.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-11 16:29

Den 21-10-2011 16:48, /Peter skrev:
> [...]
> bolt-hul-afstanden passer !!
>
> Hvad er der lige sket her - er den ombygget model eller hvad.- jeg har

Har lige kigget her:
http://www.fairbizz.dk/Boltcirkeltabel.html

Der er nævnt både Avensis og Sportsvan (Sportsvan er Picnic på gule plader).

MEN

Avensis:
Boltcirkel: 5 x 100   Centerhul: 54,1 mm

Picnic:
Boltcirkel: 5 x 114,5   Centerhul: 60,1 mm

Måske det kan forklare dine problemer.

--
Uffe Bærentsen

Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 16:49

"Uffe Bærentsen" <leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Boltcirkel: 5 x 100 Centerhul: 54,1 mm
>

> Picnic:
> Boltcirkel: 5 x 114,5 Centerhul: 60,1 mm

Nej, jeg har set den side, hullet er større end 60.1

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-11 16:54

Den 21-10-2011 17:49, /Peter skrev:
> "Uffe Bærentsen"<leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg har set den side, hullet er større end 60.1

Hvad mener du?
Er hullet i fælgen større end 60,1?
Hvis det er tilfældet, så er det muligvis centrerings-ringe du har brug for.
Det er plast ringe som bliver sat i centerhullet for at centrere fælgen
på navet.

--
Uffe Bærentsen

Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 17:13

> [...]
> brug for.
> Det er plast ringe som bliver sat i centerhullet for at centrere

OK, ja det ehar jeg ikke tænkt på, det vil sige at der sidder en ring i
nu, som jeg skal pille ud ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-11 17:39

Den 21-10-2011 18:13, /Peter skrev:
> "Uffe Bærentsen"<leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> OK, ja det ehar jeg ikke tænkt på, det vil sige at der sidder en ring i
> nu, som jeg skal pille ud ?

Eller også er der netop ingen ring og hullet er alt for stort.
Her kan du se hvad tante-hansen har af centreringsringe:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=5945153244&n=2129750453

--
Uffe Bærentsen

Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 17:52

> Eller også er der netop ingen ring og hullet er alt for stort.
> Her kan du se hvad tante-hansen har af centreringsringe:
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=5945153244&n=2129750453

Ok kigger på det -mange tak...

Fra : alexbo

Dato : 21-10-11 18:17

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev

> [...]
> fælge der bliver solgt som passende, passer ikke, de kan ikke være
> der for bremserne og det noget større centerhul, hellerr ike

De hjul du har siddende på bilen må vi formode passer, de har en størrelse
så bremserne kan være der, de har også et centerhul og et boltcirkelmål der
passer.
Jeg synes du skal starte der, mål på et af dem, måske reservehjulet hvis
det er fuld størrelse.

At du kan købe noget der ikke passer fortæller ikke ret meget om noget som
helst.

mvh
Alex Christensen

Fra : /Peter

Dato : 21-10-11 19:01

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> bolt-hul-afstanden passer !!
>
> Hvad er der lige sket her - er den ombygget model eller hvad.- jeg har

En mellemring var nøgleordet, de sad kun på forhjulene,
og efter de var fjernet passe hjulene !

Tak til jer alle