Sikringsboksen på en Ford Escort
Fra : Steen

Dato : 20-10-11 15:37

Hej med jer.

Hvordan tager man Sikringsboksen ud på en Ford Escort årgang 93. Min centrallås virker ikke mere og sikringen sidder tilsynladende på bagsiden af sikringsboksen, så vil lige se om sikringen er brændt over, før jeg søger videre efter evt. fejl.

Ifølge min instruktionsbog til Escort'en skulle der være en sikring på bagsiden. Der står ordret : Ekstra sikringer på bagsiden af sikringsdåsen - Sikrings nr. 29 20 ampere / centralt låsesystem, tyverialarm.
På forhånd tak
Steen

Fra : Mcwm

Dato : 21-10-11 00:00

Den 20-10-2011 23:37, Steen skrev:
> Ekstra sikringer på bagsiden af sikringsdåsen - Sikrings nr. 29 20 ampere / centralt låsesystem, tyverialarm
*kunne* det ikke tolkes som at det er reservesikringer der er placeret der?

Anyways, faldt over dette forun - dedikeret ford escort - måske du kan
finde noget der, hvis der ikke dukker noget op her:

http://www.feoa.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=25

Venligst
Mcwm

Fra : Kim

Dato : 21-10-11 07:39

Hej!

On 20-10-2011 23:37, Steen wrote:

> Hvordan tager man Sikringsboksen ud på en Ford Escort årgang 93. Min centrallås virker ikke mere og sikringen sidder tilsynladende på bagsiden af sikringsboksen, så vil lige se om sikringen er brændt over, før jeg søger videre efter evt. fejl.

Det er ret simpelt hvis du kigger ind til den. Den sidder så vidt jeg
husker fast med et par skruer og så kan den vippes ud. Samtlige kabler
sidder i stik og de kan vist kun sidde et sted (tag evt. et billede).
Løsn dem og du kan tage den ud.

Det er en standardfejl med dårlige forbindelser i sikringsboksen så den
kan godt være defekt.

Især hvis der er rust i torpedopladen ovenfor, så vand drypper ned i den...

Min gamle Escort (96) har rigeligt med rust i torpedopladen, men indtil
videre er kabinen tør :)

--
Mvh, Kim

Fra : alexbo

Dato : 21-10-11 09:42

"Steen" <engagermann@gmail.com> skrev

> Hvordan tager man Sikringsboksen ud på en Ford Escort årgang 93.

Det skulle være lige til at se, et par skruer, vippe ned og klikke fri, har
du prøvet at se på det, og hvor gik du så i stå?

Noget andet er at de sikringsbokse er "kendt" for at gå i stykker, så virker
visker ikke den ene dag så kan bilen ikke starte den næste,
hvis du ender med at skifte boksen så tag en række billeder af sikringer,
stikmonteringen og jumberne, men lad jumberne sidde indtil du har den nye
boks.
Tag boksen ud og med til Ford så er du sikker på at få den rigtige, der er
mange forskellige og stelnummer hjælper ikke ret meget, nummeret på boksen
er bedre hvis man vil købe den nye inden den gamle afmonteres, men det er
meget bedre at have den gamle i hånden når den nye købes.

Se rigtigt godt efter hvis der skal flyttes jumber fra gammel til ny, der er
mange huller og mange stik, det er ikke bare et overblik, det er punkt for
punkt stille og roligt.

mvh
Alex Christensen