bødepris
Fra : Benny

Dato : 20-10-11 14:16

Hej her i gruppen

Sidste weekend var undertegnede og svoger på vej fra Aalborg til
Hobro.
Syd for Aalborg bliver vi overhalet af en svejsisk 4-hjulstrækker af
perlegrus typen.
Den havde en hestetrailer på slæb og det gik fa... stærkt.
Jeg gassede op og målte hastigheden til 138 - 140 kmt på GPS med en
heste trailer

Der skal lige bemærkes at syd for Aalborg er der 110 km/t område og
overhaling forbudt for lastbiler, campingvogne og lignende.

Spørgsmålet er så: Hvad ville en bøde for føren være. Hvis det var en
dansker, ville røreren bare blive henrettet, og henkastet i vejkanten
til skræk og advarsel.

Benny

Fra : K*T

Dato : 20-10-11 21:31

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message
Hej her i gruppen

Spørgsmålet er så: Hvad ville en bøde for føren være. Hvis det var en
dansker, ville røreren bare blive henrettet, og henkastet i vejkanten
til skræk og advarsel.

Det må man da håbe - hvis ikke han allerede har slået sig selv ihjel

Knud

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-10-11 01:24

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

4000 kr.

http://www.fartboeder.dk/

Kurt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-10-11 13:25

>"Benny" skrev i meddelelsen
>
>Spørgsmålet er så: Hvad ville en bøde for føren være. Hvis det var en
>dansker, ville røreren bare blive henrettet, og henkastet i vejkanten
>til skræk og advarsel.

En dansker ville få en betinget frakendelse af kørekortet for hastigheden
(Ved +60% overskridelse) og så et klip på grund af overhaling hvor det er
forbudt, det ville så udløse en ubetinget frakendelse (som jeg har forstået
reglerne).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ralphk

Dato : 21-10-11 15:55

I programmen "Politijagt" blen en hollænder stoppet med 127 kmt med trailer
hvor 110 var tilladt (hvilket vel er underordnet når man har trailer efter)
og han blev eskorteret til en hæveautomat da bøden var 7000,- kontant.

Men ser desværre dagligt svenskere med øl/vand fyldte trailere på
sydmotorvejen med 110-120 kmt. Politiet gør ikke en SKID ved det.

Politiet læser i hvert fald ikke med herinde som vejdirektoratet gør

RK

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-10-11 19:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Ved +60% overskridelse) og så et klip på grund af overhaling hvor det er
> forbudt, det ville så udløse en ubetinget frakendelse (som jeg har

En hurtig korrektion:
Idet der er koblet en trailer efter automobilet rammer den betingede
frakendelse allerede ved 40% overskridelse.

Christian

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 21-10-11 20:03

"Christian Stidsen" skrev i meddelelsen

> [...]

Idet der er koblet en trailer efter automobilet rammer den betingede
frakendelse allerede ved 40% overskridelse.
===
Og så er det man skal passe på, når man kører på motortrafikvej.
Hastighedsbegrænsningen er her 70 km/t ved trailerkørsel, dvs. allerede ved
99 km/t er kørekortet betinget frakendt - og ved 140 km/t (stadig med
trailer) er det en ubetinget frakendelse.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-10-11 21:03

"Per H. Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ved 99 km/t er kørekortet betinget frakendt - og ved 140 km/t (stadig med
> trailer) er det en ubetinget frakendelse.

For ikke at tale om motorcykel med trailer...
- det ryger hurtigt det kort!

Christian

Fra : sluppermand

Dato : 22-10-11 17:23

On 20 Okt., 22:16, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er så: Hvad ville en bøde for føren være. Hvis det var en
> dansker, ville røreren bare blive henrettet, og henkastet i vejkanten

Det er efterhånden ved at være hverdagslæsning herinde med diverse
selvretfærdige typer der bliver forargede over
færdselslovsovertrædelser og lige selv skal overtræde færdselsloven
for at få bekræftet deres forargelse. . . .

Men svaret på dit spørgsmål er ganske enkelt: Ham med traileren burde
have en større straf end _du_. . . . men straf burde I begge have, I
har jo overtrådt færdselsloven begge to, ikke sandt? Det du blev
forarget over, gjorde du selv, nemlig kørte for stærkt?

Moral er godt, dobbeltmoral må så være dobbelt så godt, eller hvad?

Forargelsen holder ganske enkelt ikke i dette tilfælde.

/Kent.

Fra : Benny

Dato : 28-10-11 15:52

On 23 Okt., 01:23, sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Moral er godt, dobbeltmoral må så være dobbelt så godt, eller hvad?
>
> Forargelsen holder ganske enkelt ikke i dette tilfælde.

Det kan godt være, men det er ikke den værste. For 4 -5 år siden
arbejdede jeg i Aalborg og kørte nord på på vej hjem.

På motorvejen blev jeg overhalet af en WV-transporter fra en stor
bilpusher i Hjørring, med en tom autotrailer på slæb. Han kørte
stærkt, mega stærkt.
Jeg gassede op til 150 men han fortsatte med at trække fra, og så
tænkte jeg at det nok var bedst at rat-holderen dø alene og slap
speederen. Det syntes jeg at var hjernedødt.

Hvis man er på timeløn så gider jeg sku ikke at køre efter en fartbøde
som man skal selv betale. Det er sku for åndsvagt, for firmaet vil
ikke betale bøden.

Benny

Fra : Armand

Dato : 30-10-11 14:07

Den 28-10-2011 23:51, Benny skrev:

> [...]
> tænkte jeg at det nok var bedst at rat-holderen dø alene og slap
> speederen. Det syntes jeg at var hjernedødt.

Jeg bliver nødt til at indrømme at jeg på vej hjem fra Holland med en
motorcykel på traileren bagefter holdt 115-120 over et længere stræk før
Bremen.
Jeg blev dog lokket til det: Jeg blev overhalet af to hollandske
militærblokvogne med hver deres Leopard-kampvogn på og tænkte straks
"kan de så kan jeg vel også" og sådan gik det vældigt godt derhjemad i
røven af den hollandske hær

--
Armand.

Fra : Leif Neland

Dato : 30-10-11 14:34

Den 30-10-2011 14:06, Armand skrev:

> [...]
> militærblokvogne med hver deres Leopard-kampvogn på og tænkte straks
> "kan de så kan jeg vel også" og sådan gik det vældigt godt derhjemad i

Ja, de skal nok få ryddet enhver forhindring af vejen, og har helt
sikkert en længere bremselængde end du har...

Leif