Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF bestillingsformular
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-11 08:08

Hvordan laver man en bestillingsformular, som kan sendes ud som PDF?

Der skal være et felt ved hver vare, hvor der kan skrives det ønskede
antal og naturligvis felter til indtastning af firmanavn og adresse.

Formularen skal naturligvis (men det er vel standard med PDF?) kunne
åbnes på alle systemer, samt printes ud og faxes.

Adobe Acrobat ... ja, ja, men den er for dyr til det brug jeg har for den.

Postet uden FUT i dk.edb.mac og dk.edb.grafik.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-10-11 08:41

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
>
> Adobe Acrobat ... ja, ja, men den er for dyr til det brug jeg har for den.
>
> Postet uden FUT i dk.edb.mac og dk.edb.grafik.

På OS X kan du lave den og så i printdialogen bede om at få gemt den som
PDF. Er det godt nok eller skal man kunne taste ting ind i formularen
online?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-11 09:15

Den 21/10/11 09.40, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111021 skrev:

> På OS X kan du lave den og så i printdialogen bede om at få gemt den som
> PDF. Er det godt nok eller skal man kunne taste ting ind i formularen
> online?

Man skal naturligvis kunne taste ind. Om det skal ske off- eller online
. tjah, det tager jeg stilling til, når jeg ved hvilke muligheder der er.

Jeg udsender hver uge en mail med et nyhedsbrev vedhæftet i PDF-format.
Jeg kunne jo også vedhæfte en bestillingsformular, som de enten kan
printe ud og faxe, eller udfylde og sende ind.

Jeg ved (endnu) ikke, om den formular jeg sender åbner i en reader, hvor
de så - efter endt udfyldelse - gemmer det på harddisken og sendt
tilbage til mig som vedhæftet fil?

Kan responsen også opsamles online? Vi har flere webhoteller til shops,
hjemmesider o.o., men hvis det er noget med PhP-programmering, står jeg af.

Lige nu sidder jeg faktisk og leger med:
https://www.acrobat.com/formscentral/en/home.html

Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan man distribuerer dokumentet til
kunderne, men jeg kan godt se, at svarskemaerne kommer ind i Ind-bakken.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 12:08

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Kan responsen også opsamles online? Vi har flere webhoteller til shops,
> hjemmesider o.o., men hvis det er noget med PhP-programmering, står jeg af.

Så er det man outsourcer den del af opgaven til nogen der kan ?

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-11 12:45

Den 21/10/11 13.08, Thomas von Hassel skrev:

> Så er det man outsourcer den del af opgaven til nogen der kan ?

Alt kan købes for penge - undtaget et godt helbred (R.I.P.).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-11 08:45

> [...]

> Adobe Acrobat ... ja, ja, men den er for dyr til det brug jeg har for den.
>
> Postet uden FUT i dk.edb.mac og dk.edb.grafik.

PDFPen Pro

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-10-11 09:18

> Man skal naturligvis kunne taste ind. Om det skal ske off- eller
> online . tjah, det tager jeg stilling til, når jeg ved hvilke
> muligheder der er.

SÃ¥ er det en FDF du skal bruge.

Det kræver en korrekt konfigureret webserver Acrobat Reader kan snakke
med hvilket enten kræver knofedt eller penge.