Hvad er det modsatte til kommando til urle~
Fra : Mogens Jensen

Dato : 20-10-11 10:01

Jeg giver kontrol til at andet program med ?linien=urlencode($linien)
fordi linien indeholder blanktegn, ', " og andre tegn, som mit
næste program ikke bryder sig om.

Jeg har prøves flere forskellige kommandoer såsom urldecode,
men ingen med succes.
Eksisterer der en direkte modsat kommando til urlencode?

Mvh. Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-11 10:33

http://dk.php.net/manual/en/function.urldecode.php

> Eksisterer der en direkte modsat kommando til urlencode?

Ja. Manualen er ret god at slå op i. Her er forsiden:

http://dk.php.net/manual/en/

Der findes en version 'på dansk', men den har mange engelske
artikler alligevel.

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 20-10-11 16:54

> Eksisterer der en direkte modsat kommando til urlencode?

Det må være urldecode() alt andet ville være åndsvagt.
Så det nok ikke urldecode() der er problemet.

Prøv i stedet rawurlencode() og rawurldecode().

Fra : Mogens Jensen

Dato : 20-10-11 19:47

"Mogens Jensen" skrev i meddelelsen

Jeg giver kontrol til at andet program med ?linien=urlencode($linien)
fordi linien indeholder blanktegn, ', " og andre tegn, som mit
næste program ikke bryder sig om.

Jeg har lavet en hurtig løsning som følger:

$rensetinput = str_replace('\\','',$getinput);

Den dækker måske ikke alle andres situationer.

Tak for hjælpen.
NB: jeg HAR læst diverse php vejledninger, men erkender at jeg måske er lidt
halvdum.

Mvh. Mogens

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-11 21:16

Den 20-10-2011 20:46, Mogens Jensen skrev:

> $rensetinput = str_replace('\\','',$getinput);

Det lyder som om du skal tage et kig på
php.net/manual/en/security.magicquotes.php

M.v.h.

Jonathan