Fejl ved opdatering af driver (Nvidia)
Fra : J. Stenbak

Dato : 17-10-11 11:21

Hej
Jeg har en pc med Windows Vista og jeg har problemer når jeg forsøger at
opdatere driveren til grafikkortet. Hvis jeg kører med en standarddriver
kører det uden problemer.

Jeg har en GeForce 7300 GS og et GeForce 8400 GS - jeg har flere gange
hentet opdateringsfilen hos Nvidia.com og prøvet at installere, men jeg får
denne fejl:

http://stenbak.dk/images/8400.jpg

Hvad kan det skyldes og hvorledes udbedrer jeg fejlen?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-10-11 13:26

"J. Stenbak" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har en GeForce 7300 GS og et GeForce 8400 GS - jeg har flere gange
> hentet opdateringsfilen hos Nvidia.com og prøvet at installere, men
> jeg får denne fejl:

Hvilken har du hentet?

--
Bjarke Andersen

Fra : J. Stenbak

Dato : 17-10-11 21:03

GeForce 280.26 Driver

Version: 280.26 WHQL
Release Date: 2011.08.09
Operating System: Windows 7, Windows Vista
Language: English (UK)
File Size: 139 MB

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-11 08:01

> [...]

> Jeg har en pc med Windows Vista og jeg har problemer når jeg forsøger at
> opdatere driveren til grafikkortet. Hvis jeg kører med en standarddriver

Desuden, hvordan opdaterer du?

Afinstallérer du den gamle driver først?

--
Bjarke Andersen

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 11:20

Nu troede jeg at jeg havde fået det til at virke, men nu får jeg ofte/tit
denne fejl:

http://stenbak.dk/images/skaerm.jpg

Det gælder begge grafikkort - øv!

Hjælp!

Fra : jk

Dato : 18-10-11 11:59

On Tue, 18 Oct 2011 12:19:55 +0200, "J. Stenbak"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Nu troede jeg at jeg havde fået det til at virke, men nu får jeg ofte/tit
>denne fejl:
>
>http://stenbak.dk/images/skaerm.jpg
>
>Det gælder begge grafikkort - øv!

Tja, hvad kan gå galt ?

Er du administrator for din PC ? Kontrolpanel, brugerkonti, check der.

Man skal også nogle gange højreklikke på den downloadede driver-exe
fil og vælge 'Run as administrator', 'Kør som administrator'.

Jeg har set på, hvad man kan downloade fra:
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

8400 GS og 7300 GS er jo entydigt. Men du skal specificere: 32 eller
64 bits Vista.

Jeg har aldrig haft problemer med 8400 GS.

Et sidste skud i tågen kan være før du installerer, at afinstallere
den gamle driver. Så skal man reboote, og du skal vælge Cancel alle
windows forsøg på at installere en driver igen. Så er det naturligvis
et ret ubrugeligt skærmbillede i VGA-opløsning, men hvis du har hentet
driver, går det vel.

mvh

John

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 12:44

Hej
Jeg synes at jeg har gjort alt det du nævner.

Har nu deaktiveret kortet og kører med en pc, der kører nu med et "alm. vga"
dog i rimelig opløsning.

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 12:47

Pc-en er i øvrigt en:

MEDION PC MD 8824 A-DK

med Windows Vista.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-11 14:02

> Pc-en er i øvrigt en:
>
> MEDION PC MD 8824 A-DK

Hmmmmmm

Hvor stor er PSUen?

Hvis det er den som jeg lige kan google så er det en 350W PSU. Dette kan
være lige i underkanten når du også kører med 2 grafikkort.

HAr du mulighed for at låne en kraftigere PSU og teste? Det kan muligvis
forklare de hyppige problemer med GPUen på grafikkortene.

--
Bjarke Andersen

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 22:37

Jeg kører ikke med 2 grafikkort, men har testet med 2 grafikkort og fået
samme fejl!