Politi anmeldelse ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-10-11 18:02

jeg har eb årelang strid med en læge Søren Flemming Roed
har på em_eller_anden måde fået fat i min Journal fra hospitals
indlæggelse 2006 - forholdet beskrevet her i et brev til patientombuddet :

http://chokmah.dk/kvaksalver/2011.19.10.til-.pkn.html

Som siger de ikke har mulighed for at undersøge hvordan lægen har fået
adgang til mine journaler uden , samtykke erklæring , hvilket er strafbart :

§152, Den som virker eller har virket i offentlig tjeneste eller hverv,
som uberettiget videregivere eller udnytter fortrolige oplysninger. Kan
straffes med bøde eller fængsel op til 6 måneder. Der kan gives fængsel
op til 2 år, hvis forholdet er begået med forsæt til at skaffe sig eller
andre uberettiget vinding.

spørgsmålet er så hvad nu ? er det en politi anmeldelse eller ?

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : emjeppesen

Dato : 18-10-11 18:47

Bo M Mogensen skrev:

>spørgsmålet er så hvad nu ? er det en politi anmeldelse eller ?

Mener du ar Søren Flemming Roed burde melde dig til politiet, efter at
du har hængt ham ud på nettet?

Hilsen emj

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-10-11 20:09

Den 18-10-2011 19:47, emjeppesen skrev:
> Mener du ar Søren Flemming Roed burde melde dig til politiet, efter at
> du har hængt ham ud på nettet?

Dette er gruppens svaghed - når folk forveksler jura gruppen med dk.snak
o.lign og kommer med ikke juridiske svar på juridiske spørgsmål

http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt
"Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser. "

men når det er sagt

det kommer ikke sagen ved - vi har ytringsfrihed i Danmark så længe det
man skriver er sandt ...og det er det.
Men han ikke det så må han jo anliggende en Injurie sag (hvad han af en
eller anden grund ikke vil angiveligt fordi det der står er sandt)

Fra : emjeppesen

Dato : 18-10-11 21:42

Bo M Mogensen skrev:

>Dette er gruppens svaghed - når folk forveksler jura gruppen med dk.snak
>o.lign og kommer med ikke juridiske svar på juridiske spørgsmål

Jeg kom ikke med et svar, jeg kom med et relevant spørgsmål.

Hilsen emj

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-10-11 22:57

(det er lige en ommer)

du skrev noget sludder :
"Mener du ar Søren Flemming Roed burde melde dig til politiet, efter at
du har hængt ham ud på nettet?"

Det er et udtryk for du bliver bragt i dine følsers vold og mistede dit
rationelle overblik (om det har eksisteret) , hvorfor du handler
irationelt som beskrevet :

hvorfor det er i strid med fundatsen :

http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt
"Ønskes ikke:
- ------------

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier."

*****************
Når det er sagt

alt hvad jeg har skrevet er dokumenteret som kopier af originaler i form
af (scannet filer) der ligger som pdf filer på
http://chokmah.dk/sfr.html
under :
Dokumentation i pdf format ( journaler, korrespondance, afgørelse mm. )

Der er gengivet håndgribelige fakta med underskrifter osv.

det er en gengivelse af sandheden - hvorfor det er noget sludder at
skrive : ¤Søren Flemming Roed burde melde dig til politiet" - det er
udtryk for du bliver bragt i affekt ...

sandheden er Søren Flemming Roed har

1.) forslået smerter der er identiske og måske kan være inficeret
bugspyt kirtel behandlet med postevand

(under efterfølgende hospitals indlæggelse blev det beskæftiget af der
var forhøjet bugspytkirtel tal - men det var en byld på tarmen der var
problemet - var den blevet kureret med postevand som sfr forslog ville
det have kostet mig livet ... det er et fakta.

2.) Han har skrevet til kolleger nævnet embedslægen mv. at jeg skulle
have nogen diagnoserede sindslidelser , som jeg aldrig har fået diagnoseret

3.) Han kan ikke finde ud af hvad jeg heder omtaler mig som Børge

Alle disse forhold kan jeg ytre mig om i henhold til ytringsfriheden
da det der står er sandt - skulle sfr være af en anden mening er han
velkommen til at anlægge en injurie sag , hvad han ikke vil.

selv om siden har været oppe i knap 6 år

Fra : Leif Neland

Dato : 19-10-11 13:37

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre uberettiget vinding.
>
> spørgsmålet er så hvad nu ? er det en politi anmeldelse eller ?

Er det muligt at få et svar i gruppen her, der kun tager højde for det
juridiske i sagen her?
Uberettiget videregivelse af fortrolige oplysninger i en journal uden
samtykkeerklæring fra patienten.

Uden at svareren blander sine personlige holdninger til andre elementer i
sagskomplekset.

Leif

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-10-11 15:59

Den 19-10-2011 14:37, Leif Neland skrev:
> Er det muligt at få et svar i gruppen her, der kun tager højde for det
> juridiske i sagen her?

ja bestemt

> Uberettiget videregivelse af fortrolige oplysninger i en journal uden
> samtykkeerklæring fra patienten.
>
> Uden at svareren blander sine personlige holdninger til andre elementer i
> sagskomplekset.

ja da det er formuleret i fundatsen : "
http://www.usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt
"Ønskes ikke:
- ------------

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier."

loven er brudt problemet er hvem man anmelder det til om det er Politiet
- justits ministeriet - sundheds styrelsen osv ? og hvis hvordan - jeg
burde nok bare have skrevet :

"en læge
har på em_eller_anden måde fået fat i min Journal fra hospitals
indlæggelse 2006 -

patientombuddet siger de ikke har mulighed for at undersøge hvordan
[...]

spørgsmålet er til hvem og hvordan man anmelder det strafbare forhold ?"

så ville jeg sikkert kunne være kørt uden om "Chat fælden" - men jeg
tænkte at den oprindelige formulering ga det bedste indblik i hvad jeg
mente ...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-10-11 22:36

"en læge
har på em_eller_anden måde fået fat i min Journal fra hospitals
indlæggelse 2006 -

Det er vigtigt at vide hvilken læge og om du har været behandlet hos denne
læge.

Fra Regions Hovedstaden:

"Når du er til behandling eller konsultation hos din egen læge, en vagtlæge
eller på et hospital i en region, hvor der er adgang til e-journal, giver
e-journal mulighed for, at behandleren straks kan indhente dine journaldata
fra tidligere behandling på Region Hovedstadens hospitaler. Dermed får de
mulighed for at give dig en bedre behandling. " Det samme gør sig
formodentlig gældende i andre regioner.

Der fortsættes: "Når du er til konsultation, undersøgelse eller behandling
hos din praktiserende læge, en praktiserende speciallæge eller en
hospitalsansat læge, kan du frabede dig, at de indhenter oplysninger om dig
via e-journal. Spørg til fremgangsmåden i den afdeling, der behandler dig."
Du skal altså aktivt frabede dig, at der indhentes journaloplysninger om
dig, og det kan endda fraviges i visse tilfælde, hvis man skønner at
hensynet til dit helbred er vigtigere end hensynet til dit privatliv. Sefx

"
Tavshedspligt

Din læge har som alle andre sundhedspersoner tavshedspligt og må således
ikke videregive fortrolige oplysninger om dig til andre uden dit samtykke.
Lægen kan dog videregive informationer om dit helbred til andre
sundhedspersoner, hvis det er nødvendigt for behandling. "

Jan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-10-11 17:16

Den 19-10-2011 23:36, Jan Kronsell skrev:

> [...]
> indlæggelse 2006 -
>

> Det er vigtigt at vide hvilken læge og om du har været behandlet hos

jamen det har jeg ikke det var vagtlægen det eneste vi har haft med
hinanden at gøre var en tlf samtale på under 4 minutter , hvor jeg havde
infamt ondt svarende til bugspytkirtels infektion , som har forslog
kureret med postevand

> [...]
> Hovedstadens hospitaler. Dermed får de mulighed for at give dig en bedre
> behandling. " Det samme gør sig formodentlig gældende i andre regioner.

spørgsmålet er hvor omfanden den journal er - om den omfatter
indlæggelser - praktiserende læges journaler og anden behandling ?

> [...]
> indhentes journaloplysninger om dig, og det kan endda fraviges i visse
> tilfælde, hvis man skønner at hensynet til dit helbred er vigtigere end

ja det er det jo ikke i en klagesag ...

> [...]
> samtykke. Lægen kan dog videregive informationer om dit helbred til
> andre sundhedspersoner, hvis det er nødvendigt for behandling. "

Det er en klagesag jo som sagt ikke - men selv om det var så har lægen
videregivet ikke korrekte informationer ... der var sket en fejl under
en indlæggelse med journal føringen , spørgsmålet er om hvis man
distribuere ukorrekte informationer ( der er ringagtende og for
patienten til at fremstå i et dårligere lys over for hvem end der læser
det ) om den der gør det er ansvarlig eller det er derfra hvor han har
hentet informationerne ...

Jeg klager over denne Søren Flemming Roed - han skal så forsvare hvorfor
han har valgt den skal vi sige meget alternative behandlings form at
kurere bugspytkirtel infektion med postevand (hvad ikke hjælper)
hvorfor han i sagens natur forsøger med over 70 % af det han skrive - at
beskrive andre forhold ind dem der har med sagen at gøre og ikke nok med
det disse forhold han beskriver er ikke sande , man kan så sige det
infame dumme svin ( i henhold til min mening andre kan være af en anden
opfattelse) har handlet i go tro da der var fejl i den journal
som jeg ALDRIG har skrevet under på han skulle have adgang til ..

jeg vil se om det er muligt at lave en politi anmeldelse

spørgsmålet er bare om det ikke er dem der har givet ham journalen der
dybest set er ansvarlige ? jeg tror men kan tage fejl i at en vagtlæge
bare kan indhente journaler efter forgodtbefindende uden der er en go grund

og spørgsmålet er om ham må videregive ikke korrekte informationer -
selv om han strengt taget ikke kan gøre for at de stod i den journal som
han fik fingere i ? men jeg mener nu at man er ansvarlig for videregive
sandheden korrekt og hvis man gør det uanset der er fejl i den - så er
man trods alt ansvarlig ?

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-10-11 18:21

spørgsmålet er hvor omfanden den journal er - om den omfatter
indlæggelser - praktiserende læges journaler og anden behandling ?

Den skulle - i hvert fald når den er fuldt udbygget, gerne omfatte hele din
sygehistorie fra fødsel til død.

Hvad han må bruge i en klagesag tror jeg ikke der står noget konkret om i
lovgivningen, så her er det nok en højere instans, der skal afgøre om han er
gået for langt.

Jan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-10-11 19:31

Den 20-10-2011 19:21, Jan Kronsell skrev:
> Hvad han må bruge i en klagesag tror jeg ikke der står noget konkret om
> i lovgivningen, så her er det nok en højere instans, der skal afgøre om
> han er gået for langt.

ja og det er der den gå galt fordi patientombuddet nægter at tage den
længere og (det har jeg på skrift) de nægter at undersøge hvordan SFR
har fået adgang til disse journaler - hvad måske skyldes de selv har
givet ham dem , hvad selvf er mindre heldigt hvis det er på et tvivlsomt
lovgrundlag ..

så det jeg skal finde er nogen der ligger juridisk hierarkisk over
patientombuddet om det er som sagt politi sundheds styrelsen eller ?
ja det ved jeg ikke hvorfor jeg spørger i denne gruppe.

Problemet er som sagt at Søren Flemming Roed har brugt dem til
ringagtelse - hvis han bare havde brugt dem til det sagen handlede om
altså det aktuelle sygdomsforløb under den indlæggelse der fulgte efter
han havde forslået det behandlet med postevand , så ville det være
forståeligt - men at han bruger dele af Journalen der intet har med
dette at gøre og til overflod viderebringer ukorrekte eller slet og ret
diagnoser som jeg ALDRIG har fået - jamen det er jo grotesk , at det kan
lade sig gøre (ustraffet) - hvis vi forestiller os vi lever i
retssamfund ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-10-11 21:54

"Bo M Mogensen" skrev i meddelelsen

> [...]

patientombuddet om det er som sagt politi sundheds styrelsen eller ?
ja det ved jeg ikke hvorfor jeg spørger i denne gruppe.

Umiddelbart ville jeg mene, at du må anlægge en civil sag ved domstolene mod
lægen, hvis du er utilfreds med afgørelsen.

Jan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-10-11 21:35

Den 20-10-2011 22:53, Jan Kronsell skrev:
> Umiddelbart ville jeg mene, at du må anlægge en civil sag ved domstolene
> mod lægen, hvis du er utilfreds med afgørelsen.
>
> Jan

hvis loven er blevet brudt så må det da være straffe ret - i værste
tilfælled kan det her (næppe det nogen sinde vil) give 2 års fængsel