Snydt af: MyTrendyPhone.dk
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 17-10-11 20:38

Jeg har bestilt 2 stk reservedele til en og samme telefon ved
MyTrendyPhone.dk, jeg føler mig lidt meget røv-rendt af firmaet! .
Den ene reservedel fik jeg rimeligt hurtigt tilsendt, nu har jeg ventet
i mere end 2 måneder på den sidste reservedel til telefonen og nu gider
min kone ikke vente længere på at få sin telefon til at virke igen og
vil så nu købe en ny telefon i stedet for.
Jeg meddeler MyTrendyPhone.dk at vi nu ikke vil vente længere på den
sidste reservedel og beder dem annullere handlen, de annullerer så den
sidste del jeg venter på, jeg spørger så om jeg kan få krediteret den
del jeg nu har liggende som jeg ikke kan bruge til noget da telefonen
aldrig vil kunne komme til at virke uden de 2 reservedele sammen! .
De vil ikke kreditere den reservedel jeg nu har haft liggende i mere end
2 måneder medens jeg ventede på den sidste del.
Da jeg bestilte reservedelene på deres hjemmeside MyTrendyPhone.dk stod
der ikke noget om at den ene del ikke var på lager, jeg føler mig snydt! .

----------------------------

> Vi kan dessvere ikke refundere pengene for det andre produkt som allerede ble sendt til deg.
>
> Beklager denne uleiligheten.
>

> Fortsatt fin dag.
>

> Med venlig hilsen
> MyTrendyPhone.dk
>
> Yannah Heidi Larsen
--------------------------
Mvh.
KE Kofod.

Fra : poul christensen

Dato : 17-10-11 21:44

KE Kofod / 7100 Vejle skrev den 17-10-2011:
> .. et langt brokkeindlaeg ..

Du glemte vist den juridiske del af dit indlaeg, ligesom du undlod at
krydsposte.

mvh poul christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-10-11 23:09

poul christensen wrote:

> Du glemte vist den juridiske del af dit indlaeg, ligesom du undlod at
> krydsposte.

Jeg synes nu at der er en interessant juridisk problemstilling her. Du
bestiller to varer i samme ordre. Kan firmaet nøjes med at levere den ene
vare?

I fjernhandel har vi §24 i Forbrugeraftaleloven, og jeg vil mene at den
giver OP ret til at hæve handelen i den konkrete situation. Hvis ordren
ikke kan leveres i sin helhed inden for 30 dage, er det misligholdelse
fra sælger side, og misligholdelse giver ret til at hæve. Sidste sætning
i stk 2 betyder at en eventuel aftale om sælgers ret til dellevering ikke
er bindende.

§ 24. Medmindre andet er aftalt, skal den erhvervsdrivende ved aftaler om
varer og ikke-finansielle tjenesteydelser indgået ved fjernsalg levere
sin ydelse senest 30 dage efter den dag, hvor forbrugeren afgav
bestilling eller tilbud.

Stk. 2. Misligholder den erhvervsdrivende aftalen på grund af
forsinkelse, som skyldes, at den aftalte ydelse som helhed ikke kan
leveres, kan forbrugeren hæve aftalen, uanset om forsinkelsen er af
væsentlig betydning for forbrugeren, og den erhvervsdrivende skal
underrette forbrugeren herom. Aftalevilkår, hvorefter forbrugeren bærer
risikoen for, at varen eller tjenesteydelsen som helhed ikke kan leveres,
er ikke bindende.

Stk. 3. Hæver forbrugeren aftalen i medfør af stk. 2, skal den
erhvervsdrivende tilbagebetale eventuelle forudbetalte beløb snarest og
senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget forbrugerens
meddelelse om ophævelsen.

--
Jesper Lund