Valgret til folketinget ?
Fra : Per

Dato : 17-10-11 12:14

Hej !

Citat fra Wiki.

"Man har valgret til Folketinget, hvis man er dansk statsborger, bor i
Danmark og er fyldt 18 år, medmindre man er umyndiggjort. For at være
valgbar til Folketinget må man endvidere ikke være straffet for en handling,
der i almindeligt omdømme gør en uværdig til at være medlem. Det er
Folketinget selv, som bestemmer, om medlemmerne er valgbare"

Skal man ansøge folketinget om at stille op til valg ?

Jeg tænker på man indsamler underskrifter - skal disse så forelægges
folketinget, der afgør om man må stille op i forhold til ens værdighed.

Hvad hvis en Rocker stillede op til folketinget - bliver denne afvist inden
alt sættes igang ? Eller kan vedkommende komme langt (samle underskrifter,
få 2% osv) for derefter at blive afvist ?

Mvh. Per

Fra : Jet

Dato : 18-10-11 06:13

On 17 Okt., 14:14, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> alt sættes igang ? Eller kan vedkommende komme langt (samle underskrifter,
> få 2% osv) for derefter at blive afvist ?

Der kan åbenbart ikke linkes her i grp. du kan læse og få mere svar
på FT.DK

Fra : Jet

Dato : 18-10-11 05:58

Du kan læse og få svar direkte her http://www.ft.dk/