Formering af cotoneaster/dværgmispel
Fra : Morten Pedersen

Dato : 18-10-11 20:47

Hej

Vi har et 50m2 stort bed foran huset, hvor min kone gerne vil plante dværgmispel (Cotoneaster dammeri Rami) som bunddække. Det kommer til at koste en formue, hvis vi skal have planterne fra en planteskole. Så vidt jeg kan læse mig til vil det under alle omstændigheder være en fordel at dække bedet til med sort plast en sæson for at komme kvikgræs m.m. til livs, og i den tid kan man vel selv drive de planter frem der skal plantes senere?
Dværgmispel kan formeres ved stiklinger, men hvordan gør man i praksis? Vi har i forvejen nogle større planter vi kan tage stiklinger fra, men jeg har fx. ingen anelse om hvor jeg skal skære. Bær over med mig hvis jeg spørger dumt, jeg er 100% haveamatør Er der nogen der har mod på at lave en lille "Dværgmispel formering for dummies" til mig?

mvh
Morten Pedersen
Nørresundby

------= Binary Usenet downloading made easy =---------