Sikkerhedsskruer - falsk tryghed!
Fra : frank

Dato : 18-10-11 10:46

Vi har lige haft indbrud i huset. Indbrudet skete ved at brække
glaslisterne af og tage termoruden ud. Alle 4 glaslister var hver forsynet
med 3 "envejsskruer" i rustfri stål, altså i alt 12 stk. Det var ikke noget
problem for tyven at brække listerne af og bøje skruerne ud så termoruden
kunne fjernes.

Blot til almindelig information.

Er der nogen som har idéer til en bedre sikring ??

En metode er at termoruden "limes" i vinduesrammen, så termoruden skal
skæres fri indefra. Eller vinduer hvor termoruden er monteret indefra.
Men, begge metoder er jo ikke noget man bare lige gør.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 18-10-11 11:29

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skæres fri indefra. Eller vinduer hvor termoruden er monteret indefra.
> Men, begge metoder er jo ikke noget man bare lige gør.

Hvorfor ikke et vaktselskap?
Det koster litt, men da slipper du å få langfingrede fremmede inn i ditt hus
og får ha alt ditt i fred.
G4S er ett, men det finnes sikkert flere.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-10-11 12:22

> --
> Grethe
> Deilig å være norsk i DK

Med den nuværende krone-kurs er det også dejligt at være dansk med arbejde i
Norge :)

Christian

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-10-11 11:37

Den 18/10/11 11.46, frank skrev:
> [...]
> ud så termoruden kunne fjernes.
>
> Blot til almindelig information.
>
> Er der nogen som har idéer til en bedre sikring ??

Du kan ikke sikre dig mekanisk eller elektronisk, så ingen kommer ind.
Den slags er udelukkende noget der bliver gjort for at tilfredsstille
forsikringsselskabet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-10-11 10:15

Kurt Hansen wrote:

> Du kan ikke sikre dig mekanisk eller elektronisk, så ingen kommer ind.

Jo - til dels - som OP er inde på.

Der hvor jeg boede før var der mange indbrud hvor glaslisterne var pillet
af, og ruden taget ud.

Pointen er, at tyvene ikke ønsker at larme, ellers havde de bare banket en
brosten igennem.

Jeg havde selv centrumvinduer med aluprofiler, hvor ruden monteres indefra,
så den kunne ikke på nogen måde pilles ud udefra.

Mens vi boede der var der 3 indbrud hos bagboen, 2 hos genboen, og en del
nede ad vejen, men ingen smadrede ruder.

Nettoresultat?

INGEN indbrud gennem ca. 26 år.

(PS: ledte efter tilsvarende vinduer da Centrum vinduer er lukket for
længst, men fandt ikke umiddelbart tilsvarende).

Stig Johansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-10-11 13:27

Den 19/10/11 11.15, Stig Johansen skrev:

> (PS: ledte efter tilsvarende vinduer da Centrum vinduer er lukket for
> længst, men fandt ikke umiddelbart tilsvarende).

Mon der er nogen vinduesfabrikker i historien der har eksisteret længere
end 9 år, 11 måneder og 29 dage?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Martin Bak

Dato : 20-10-11 10:57

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Mon der er nogen vinduesfabrikker i historien der har eksisteret længere
> end 9 år, 11 måneder og 29 dage?

Velux

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-10-11 12:10

frank skrev:

> Er der nogen som har idéer til en bedre
> sikring?

Alarmanlæg, kameraovervågning, vagthund,
naboerne - listen er lang

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 19-10-11 20:40

> Er der nogen som har idéer til en bedre sikring ??
Opgiv at sikre dit hus mod indbrud. Bare sørg for at låse når du tager
hjemmefra, så dækker forsikringen.

Indbrudstyve går jo bare på rundfart i et boligkvarter og ser om folk er
hjemme. De går endda bare op og ringer på døren. Er der nogen hjemme, så
"undskyld jeg er gået forkert". Er der ingen hjemme, så baldre de en rude et
sted der ikke lige umildbart kan ses fra vejen og naboen.

Det bedste er en hund. Meen kan være noget bøvl :)

Du kan også købe en masse forskellige alarmer i dag. I stedet for at bruge
penge på Vagtselskaber, så få din alarm til at ringe til naboen først, så
den anden nabo, så genboen osv.. Tyveknægte flygter altid så snart de kan
høre folk der nærmer sig.

Har du aldrig set indbrudstyve på tv, vise hvordan de gør? Så er du slet
ikke i tvivl om at det er nytteløst at sikre huset mod indbrud...

--
Klaus G.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-10-11 02:40

Den 19/10/11 21.39, Klaus G. skrev:
> Opgiv at sikre dit hus mod indbrud. Bare sørg for at låse når du tager
> hjemmefra, så dækker forsikringen.

Jeg fik engang tømt en fryser, der stod i et uaflåst udhus. Det faldt
ind under "simpelt tyveri" og forsikringen dækkede.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Preben

Dato : 19-10-11 20:48

Den 19.10.2011 kl. 21:39 skrev Klaus G. <webmaster@seth-enoch.dk>:

> Har du aldrig set indbrudstyve på tv, vise hvordan de gør? Så er du slet
> ikke i tvivl om at det er nytteløst at sikre huset mod indbrud...

Sikke en gang pladder. Det er bestemt ikke nyttesløst. Det drejer sig om
at sørge for, at ingen vinduer eller døre kan åbnes hverken indefra eller
udefra. Lad dem så smadre et vindue eller vinduet i en havedør. Tror du de
har lyst til at bære en fladskærm ud gennem skarpe glasskår? Eller for den
sags skyld larme ved at smadre en rude.

--
mvh/Preben

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-10-11 11:14

Preben wrote:

> Eller for den
> sags skyld larme ved at smadre en rude.

Præcis Preben.

Som jeg skrev andetsteds, kan man forebygge ved at montere disse alu
(vinkel) lister, som ikke _kan_ afmonteres udefra.

Det forhindrer ikke indbrud, men larmen fra en evt. smadret rude vil vække
opsigt hos naboerne, så de vil ikke have 'tid' nok.

Mht. Klaus's udtalelse om 'hvordan de gør' kan jeg bidrage med følgende:

Det er set at 'de' består af f.eks. 5 personer, alle med mobiler.

Jeg har personligt set to teenage piger, der 1) fotograferede huset, og 2)
'lå ned' på fortovet for at lure om der var liv på 1. salen.

Da de opdagede mig i vinduet skyndte de sig væk .

Og som du skriver Preben, så er det vigtigt at man ikke har 'vridere' på
indersiden af dørene, så du kun kan åbnes med nøgle (også indefra).

Hmm.. jo man kan faktisk godt indbrudssikre sit hus

Det er bare at sætte 5000V på, så skal de nok holde sig væk.

Men det er forbudt, da tyven kan komme til skade.

Husker Fona (var det vist), der havde monteret 5000V i vinduet, og advaret
med store skilte, men det måtte de ikke.

Stig Johansen

Fra : Klaus G.

Dato : 20-10-11 15:47

> [...]
> udefra. Lad dem så smadre et vindue eller vinduet i en havedør. Tror du de
> har lyst til at bære en fladskærm ud gennem skarpe glasskår?
Ingen glasskår, ingen problemer. Det er jo altså ikke svært at fjerne glas.
En rørskål om de sidste og der er ingen fare.

> Eller for den sags skyld larme ved at smadre en rude.
Pfff, i det samfund vi lever i i dag, er der altså så meget larm rundt
omkring, at en smadret rude næppe vække ret meget opsigt. Specielt døre i
kælderen larmer ikke ret meget, da lyden skal op af hullet. Er de bare lidt
snu, hvilket de somregl er, så smadre de bare ruden når der drøner en bil
forbi. Skulle nogen opdage det, så løber de jo bare væk. Og tager et andet
hus.

En terassedør der har lås på begge sider, er meget nem at brække om med et
koben. Samme med vinduer. Hvis de vil ind, så kommer de ind. Spørg enhver
håndværker, de ved sq da hvor nemt det er at pille en dør fra hinanden.

Der findes dog vinduer og døre der decideret er lavet meget sikre, men det
er jo en helt anden snak og helt helt andre priser og ikke det OP spørger
til.

Nåja, at lade lyset brænde er også spild af tid, man viser derimod hvad man
har at byde på.

Dygtige tyveknægte er altså ikke dumme. Måske man kan narre nogle junkies og
fulderikker med et par Vagt-skilte. De proffe er ligeglade.

--
Klaus G.

Fra : Preben

Dato : 20-10-11 16:08

Den 20.10.2011 kl. 16:47 skrev Klaus G. <webmaster@seth-enoch.dk>:

> [...]
>
> Dygtige tyveknægte er altså ikke dumme. Måske man kan narre nogle
> junkies og fulderikker med et par Vagt-skilte. De proffe er ligeglade.

Det lyder som om, du kender "faget" godt

Døre, vinduer og terassedøre, der er stålforstærkede og med stålhager
foroven og forneden er altså ikke så nemme at brække op. Ligeledes er
energiruder heller ikke nemme at smadre og da slet ikke lydløst.

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 17:40

Det er noget, der er endnu bedre ....
... hak dem til hundemad, der er med garanti ingen tilbagefald !

.... og vi andre kan have vores i fred !

Mvh
KSor

news.v3nobjlzqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Preben

Dato : 21-10-11 13:27

Den 21.10.2011 kl. 13:22 skrev Christian Stidsen <csnews@stidsen.dk>:

> Med den nuværende krone-kurs er det også dejligt at være dansk med
> arbejde i Norge :)
>
> Christian

Hvad mener du med det. NOK står i dag i 96,58, så der er ikke den store
forskel.

--
mvh/Preben

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-10-11 19:42

>"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
>news.v3pbj1i6qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

>Hvad mener du med det. NOK står i dag i 96,58, så der er ikke den store
>forskel.
>
>--
>mvh/Preben

Går du ca. 10 måneder tilbage var kursen på NOK ca 91,00 så det har givet en
noget større lønforhøjelse over det seneste år end sådan generelt på det
danske arbejdsmarked!

Christian