Lampeglas
Fra : Aksel

Dato : 16-10-11 15:55

Hvor mon man kan kæbe glas til udendørs lamper - de såkaldte staldlygter?
Glaskuplerne anvendes i en del forskellige lamper, men stammer vel fra
en og samme fabrik.
Det er da ørgerligt, hvis man skal kæbe en helt ny lampe, bare fordi
glasset er gået i stykker (efter at være ramt af en faldende valnød)
Mvh
Aksel

Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 16-10-11 16:31

Aksel wrote:

> [...]
> Det er da ørgerligt, hvis man skal kæbe en helt ny lampe, bare fordi
> glasset er gået i stykker (efter at være ramt af en faldende valnød)

Petromax ser ud til at have en ok pris:
http://www.petromax.dk/gruppe4.asp?index=8

og ellers er der: http://kortlink.dk/9sdu

- jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-10-11 17:23

Jørgen S. Nielsen wrote:

> Petromax ser ud til at have en ok pris:
> http://www.petromax.dk/gruppe4.asp?index=8
>
> og ellers er der: http://kortlink.dk/9sdu

Det er vel ikke glas til en flagermuslygte som Aksel efterlyser?

Jeg opfater at det er elektrisk lamper som ligner en staldlygte.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Aksel

Dato : 16-10-11 18:18

Den 16-10-2011 18:22, Erik Olsen skrev:

> Det er vel ikke glas til en flagermuslygte som Aksel efterlyser?
>
> Jeg opfater at det er elektrisk lamper som ligner en staldlygte.

Det er helt rigtigt en elektrisk lygte, jeg savner glas til. Hjælp!!
Mvh
Aksel

Fra : Leif

Dato : 16-10-11 20:01

"Aksel" <Aksel@hotmail.dk> skrev i meddelelsen news:Y6qdnQME0bfCbQfTnZ2dnUVZ8h2dnZ2d@giganews.com...
> [...]
> Det er da ørgerligt, hvis man skal kæbe en helt ny lampe, bare fordi glasset er gået i stykker
> (efter at være ramt af en faldende valnød)

Den slags her?

http://www.tibberuphoekeren.dk/preview2.asp?idn=Kupler

http://www.antik-i.com/?mod=annonce&iid=-1&id=262173

Mvh, Leif

Fra : Aksel

Dato : 16-10-11 20:43

Den 16-10-2011 21:00, Leif skrev:

> "Aksel" <Aksel@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Mange tak for svarene.
Det, der kommer nærmest, er dem, Leif henviser til.
Det er bare mærkeligt, at disse glas betragtes som antikviteter al den
stund, der sælges mange af dem i nye lamper i byggemarkederne.
De fremstilles med garanti den dag i dag, men ingen gider markedsføre
dem enkeltvis - og jeg skal bruge en 8-10 stykker.
Mvh
Aksel

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 16-10-11 21:57

Aksel <Aksel@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> De fremstilles med garanti den dag i dag, men ingen gider markedsføre dem
> enkeltvis - og jeg skal bruge en 8-10 stykker.

De kan da købes løse, har selv købt dem i silvan.

/bme

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-10-11 12:00

Aksel frembragte:
> stund, der sælges mange af dem i nye lamper i byggemarkederne.
> De fremstilles med garanti den dag i dag, men ingen gider markedsføre
> dem enkeltvis

De kan da helt sikkert bestille dem hje, hvis du spørger ?

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 17-10-11 08:13

Her: http://www.greenline.dk/Produkt/4249347960/Nordlux-staldglas-

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 17-10-11 11:53

"Aksel" <Aksel@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ørgerligt, hvis man skal kæbe en helt ny lampe, bare fordi
> glasset er gået i stykker (efter at være ramt af en faldende valnød)

Det lyder voldsomt.
Og så 8-10 stykker.
Du husker vel sikkerhedshjem; en nød, der kan knuse et glas, må slå hårdt.

Fortæl, fortæl

Leif

Fra : Aksel

Dato : 17-10-11 14:20

Den 17-10-2011 12:53, Leif Neland skrev:
> [...]
> Og så 8-10 stykker.
> Du husker vel sikkerhedshjem; en nød, der kan knuse et glas, må slå hårdt.

Ja, det lyder mærkeligt, men er ikke desto mindre sandt. En -lampe, der
i mange år har stået under et valnøddetræ, fik smadret sin kuppel, og
synderen - en pæn stor valnød - lå oveni glasskårene i lampen. Den må
have ramt et ømt og følsomt punkt!
Vi har flere valnøddetræer og flere lamper,så hvis vi endelig finder ud
af at købe lidt flere kupler, skal vi nok dække os ind.
Mvh - og tak
Aksel

Fra : thl

Dato : 18-10-11 04:16

On 16 Okt., 16:55, Aksel <Ak...@hotmail.dk> wrote:
> [...]
> Det er da ørgerligt, hvis man skal kæbe en helt ny lampe, bare fordi
> glasset er gået i stykker (efter at være ramt af en faldende valnød)

mon ikke løsningen er her

http://www.goerdetselv-el.dk/product/79

mvh
Thorbjørn

Fra : Aksel

Dato : 21-10-11 09:50

Den 18-10-2011 12:16, thl skrev:

> mon ikke løsningen er her
>
> http://www.goerdetselv-el.dk/product/79
>
> mvh
> Thorbjørn

Dette ser ikke dårligt ud. Jeg har købt glas i Bauhaus og set lignende
i andre byggemarkeder, men så passer gevindet ikke til lampen.
Jeg gad vidst, hvor mange slags gevind, der findes til den slags lygter.
Jeg vil gerne prøve et af jeres.
Kontakter jer efter d. 23.
Mvh
Aksel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 21-10-11 13:04

Den 21-10-2011 10:49, Aksel skrev:

> Dette ser ikke dårligt ud. Jeg har købt glas i Bauhaus og set lignende
> i andre byggemarkeder, men så passer gevindet ikke til lampen.
> Jeg gad vidst, hvor mange slags gevind, der findes til den slags lygter.

Nu er Bauhaus tysk, og jeg ved ikke om tyskerne bruger andre standarder,
men i dk har stald og kugleglas altid haft samme gevind, både til
vandtætte (stald-)armaturer og badeværelsesarmaturer - både loft og væg.

du kan se (og købe) de fleste her:
http://www.elvvs.dk/articlelist.2862

//finn

Fra : Aksel

Dato : 25-10-11 09:16

Den 21-10-2011 14:04, Cykelsmeden skrev:

> [...]
> men i dk har stald og kugleglas altid haft samme gevind, både til
> vandtætte (stald-)armaturer og badeværelsesarmaturer - både loft og væg.

Tak for meldingen.
Har været i kontakt med firmaet, som ikke kan hjælpe medmindre de får
fabrikantens navn og adresse, og det husker jeg ikke - det er 9-10 år siden.
Jeg har nu sat Fakta - hvor jeg i sin tid købte lamperne - på sagen,
men har endnu ikke hørt fra dem.
Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 27-10-11 16:02

Den 25-10-2011 10:16, Aksel skrev:

> [...]
> siden.
> Jeg har nu sat Fakta - hvor jeg i sin tid købte lamperne - på sagen,

Fakta har ikke gemt noget vedr. disse lamper.
Mvh
Aksel