Den nye BMW 3er (2011/2012)
Fra : Flemming & Lone Kans~

Dato : 17-10-11 05:11

Hej

Endeligt var det officielt nyt fra Munchen:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/index.html

Det ser spændende ud - udover at den bliver en anelse større og
lettere end E9X noterer jeg mig primært at der kommer en del udstyr
normalt kun set i 5'ere: Især HUD og adaptive drive vækker appetitten.

Det lader også til at der kun kommer én seksbenet benziner (ex. måske
den nye M3) i form af 335i - 328i bliver 4-benet.

Og det bedste er konens første kommentar: "Den er godt nok lækker. Jeg
synes især at fronten ser giftig ud Og så lige i kongeblå med
cognacfarvet læder og træ - så bliver det ikke bedre!"

Det tyder godt på realiserbarheden når den er nede i pris...

Eneste skuffelse: faldt ikke lige over noget DKG, men derimod den nye
8-trins ordinære pløreturbine.

Nam: 335i Touring med M-sport pakke, adaptive drive og alt det gejl
den kan bære.

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 19:30

Den 17-10-2011 13:11, Flemming & Lone Kanstrup skrev:
> Endeligt var det officielt nyt fra Munchen:
> http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/index.html

Den er pæn. Men jeg synes den mangler personlighed ligesom den nye 5'er.
Jeg havde håbet på mere. Men i krisetider satser man nok på det
gennemsnitlige og sikre.

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 17-10-11 12:35

> Den er p n. Men jeg synes den mangler personlighed ligesom den nye 5'er.
> Jeg havde h bet p mere. Men i krisetider satser man nok p det
> gennemsnitlige og sikre.

Huh? Jeg synes netop den har betydelig mere edge end E90'eren. Den
følger da stilen i den nye 5er perfekt med den vælvede fronthjelm.

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-11 02:49

Den 17-10-2011 20:35, Flemming Kanstrup skrev:
> Huh? Jeg synes netop den har betydelig mere edge end E90'eren. Den
> følger da stilen i den nye 5er perfekt med den vælvede fronthjelm.

Det jeg mener med personlighed er fx den nye E-klasse kontra BMW 5.
E-klassen er speciel, næsten ligesom den gamle BMW 5 der også var fed, i
mine øjne. Den nuværende 5'er er da pæn, men heller ikke mere.
Men jeg håber da ikke du mener at den nye 3'er er speciel eller vovet i
designet?

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-10-11 00:49

On 18 Okt., 03:49, Martin Pedersen <-> wrote:

> [...]
> mine øjne. Den nuværende 5'er er da pæn, men heller ikke mere.
> Men jeg håber da ikke du mener at den nye 3'er er speciel eller vovet i

Jeg har kun bemærket linierne omkring forlygten på BMW'en, og de var
rigtig fine. Hvis MB har lavet en fed E-type glæder jeg mig til at se
den, den har ikke fanget min opmærksomhed endnu...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-11 05:33

Den 18-10-2011 08:48, Leo Jensen skrev:
> Jeg har kun bemærket linierne omkring forlygten på BMW'en, og de var
> rigtig fine. Hvis MB har lavet en fed E-type glæder jeg mig til at se
> den, den har ikke fanget min opmærksomhed endnu...

www.steenmartin.dk/mbe.jpg
Nej man kan nok ikke diskutere smag. Men jeg synes det er en af de mest
vellykkede biler længe.

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-10-11 08:41

"Flemming & Lone Kanstrup" <kanstrup53@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> lettere end E9X noterer jeg mig primært at der kommer en del udstyr
> normalt kun set i 5'ere: Især HUD og adaptive drive vækker appetitten.

HUD er så genialt. Har kørt 5555km i en Camaro SS som havde HUD. Brugte slet
ikke de almindelige displays, heller ikke radioen.
Det virker utrolig sikkert at køre med, da man hele tiden har øjnene på
vejen.

Anders

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-10-11 10:08

On 18 Okt., 09:41, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:

> [...]
> ikke de almindelige displays, heller ikke radioen.
> Det virker utrolig sikkert at køre med, da man hele tiden har øjnene på

Tja, i min gamle Jaguar kalder jeg nu HUD'en for læder, og den tager
absolut heller ingen opmærksomhed fra kørslen...

Fra : Flemming & Lone Kans~

Dato : 18-10-11 02:07

> Men jeg håber da ikke du mener at den nye 3'er er speciel eller vovet i
> designet?

Jo nok end E90'eren - eller det synes jeg da i hvert fald.

- Kanstrup

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-10-11 00:27

On 19 Okt., 06:33, Steen <-> wrote:

> www.steenmartin.dk/mbe.jpg
> Nej man kan nok ikke diskutere smag. Men jeg synes det er en af de mest
> vellykkede biler længe.

Den har jeg nok opfattet som en CLK (eller hvad en C Coupe nu hedder),
for der mangler da et par bagdøre for at få den godkendt som taxa ?

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 08:59

Den 19-10-2011 08:26, Leo Jensen skrev:
> Den har jeg nok opfattet som en CLK (eller hvad en C Coupe nu hedder),
> for der mangler da et par bagdøre for at få den godkendt som taxa ?

Hvem snakker om taxa? Det er en E-klasse coupé

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-10-11 13:48

On 20 Okt., 09:58, Martin Pedersen <-> wrote:

> Hvem snakker om taxa? Det er en E-klasse coupé

Ud over coupéen findes der vel også en alm. 4-dørs E-klasse ?
I min verden er en E-klasse en 4 dørs bil med traditionelt karosseri
med udvendigt bagagerum eller en stationcar.
Ikke en hatchback, ikke en 2- eller 4-dørs coupe.
En 2-dørs coupé må vel være en ELK, ELS eller hvad de nu kan finde
på...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-11 13:15

Den 20-10-2011 21:48, Leo Jensen skrev:
> [...]
> Ikke en hatchback, ikke en 2- eller 4-dørs coupe.
> En 2-dørs coupé må vel være en ELK, ELS eller hvad de nu kan finde

Fair nok, men den på billedet er stadig en E-klasse (og ikke en ELK og
ELS og hvad du ellers foreslår).

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-11 17:48

"Flemming & Lone Kanstrup" <kanstrup53@gmail.com> wrote in message
> [...]
> 8-trins ordinære pløreturbine.
>
> Nam: 335i Touring med M-sport pakke, adaptive drive og alt det gejl

Bliver muligvis min næste bil om et par år når en brugt er kommet lidt ned i pris.
Det gode er at 320d ligger i energiklasse A og derfor falder i reg.afgift. Det er jo ikke dårligt med 184 heste og så bliver det
billigere end i dag.

HUD er ok, har kørt med det i M5 for et års tid siden. Men hvis det koster meget ekstra, så skal jeg ikke have det. Så svært er det
ikke at flytte øjnene
En skam at alt ekstraudstyr til BMW er så satans dyrt. 60.000 DKK bare for navigation der er ringere end Garmin og TomToms til 1.000
DKK, det er for langt ude IMHO.

Nye gearkasser skal nok være på vej.....men til diesel er 6-7 gear ikke for meget

--
Tom