Et par spørgsmål om Mazda 323f 2.0 DiTD GL~
Fra : Jebir

Dato : 16-10-11 08:51

Goddag

Har kig på ovenstående vogn - men lige et par spørgsmål;
Overordnet set er den pæn og velholdt, og alle eftersyn er overholdt.

- Den har gået 220.000. Den får service og bliver synet når jeg får
den - men er det "mange" kilometer for denne motor? Hvad skal jeg
regne med den kan gå?

- Hvordan er turboen i den? Hvor længe holder den?

- Er der andet end rust jeg skal være opmærksom på?`

Mvh
Mikkel

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-10-11 19:03

Hej

Jeg kender ikke så meget til diesel udgaverne, men har selv en 1,8i,
som kører glimrende.

Du skal være meget opmærksom på rust omkring bagskærme, og dørbunde.

Mvh
Hans

Fra : AS

Dato : 16-10-11 19:20

Fra egen erfaring. Bilen er født i 2001, og jeg har den siden 2004:

Turbo holder indtil nu - 280 kkm
Som TD er den noget lansom, man skal holde omdrejningerne oppe, hvis man vil
have "bedre træk". Uden turbo, dvs. under ca.1800 er meeeget langsom
akceleration.
Har kørt meget omvinteren, også her i DK, som resulteret i en del rust i
bagskærmene, et sted i bunden samt næstet rustet radiator af servosystem
(mens det ikke virker, er der rigtigt hård at dreje :)) skulle udskiftes.
Indtil nu er skiftet generator, har været 2-3 gang problemmer med ABS
sensorer, ellers bare væske, dæk, bremseskiver, lampepære.
Positiv, at der er forholdsvis god plads indvendig med mulighed for at
justere inkl. bagsæderne. Det er noget usædvanligt i så billig og lille bil.