100 % Hjælp til skabelon
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-10-11 15:45

Jeg har igennem tid snakket med nogen forskellige mennesker om at lave
en side om alkohol misbrug , en side der beskriver misbrugeren pårørende
forsøger at slå bro i mellem disse - behandlings tilbud rundt omkring i
landet skæbne beretninger osv.

Rindum har skrevet en fremragende bog om emnet eller det favner alle
former for misbrug , som man kan se her som pdf
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/rusmidlr.pdf

men det som jeg som udgangspunkt ser som det vigtigste er at misbrugeren
finder den korteste vej til behandling når beslutningen er truffet ..om
at komme misbruget til livs (det kan være ret svært i f.eks Kbh) i
forhold til Århus hvor de har et sted hvor man tager ud
er i 36 timer for en antabus og en nedtrapning på resolid med sig hjem.

(ja det er måske en lidt rodet formulering) men til det skal jeg bruge
en skabelon - hvor jeg tænkte der måske var en der ville rette den til
for mig - skabelonen i dens nuværende form er der til hvor mine evner
rækker og lidt til - den er frembragt ved copy paste og en css fil som
karl Erik lavede til mig i sin tid

om siden (skabelonen)
http://b2mm.dk/skabelon.html

her er de ting der skal gøres noget ved :

øverst oppe kan man se
billed overskrift billed (billed 1)
under det er billed 2

Drømmen var at spidserne på billed 2 skulle flugte med
slutning på billed til venstre og begyndelse på det næste
efter overskrift ..

længere nede kommer der en side beskrivelse
med med en overskrift der vist er som den skal være
under den er der noget tekst som jeg ikke lige fik centeret
så det er   ind under side beskrivelsen
det er ikke optimalt ...

efter det kommer emner 1+2+3 osv oven på hinanden
som sider inde i en tabel - det bedste ville være hvis de var ud for teksten

som du kan se her :
http://b2mm.dk/Skabelon/ambition.jpg

af en eller anden grund så bliver kanterne ikke usynlige som de
gør øverst oppe selv om værdien er sat til 0 = usynlig (border)

til sidst er der billed 3 der optimalt set skulle være centeret altså
side i midten

siden s indhold ligger her som zip
http://b2mm.dk/temp.html

her er den kode der er brugt ind til videre
http://b2mm.dk/kode.txt

Hvis du synes det er svært at rette til til så lade være det er mere
hvis du er en af dem der hurtigt lige kan klaske det sammen så det
passer så ville det være fedt med hjælpen

hvis du gerne vil lære mig noget så værd dog forberedt på at jeg med 95
% sansenylighed ikke forstår det
eksempel :

1.) en skribent skriver du skal bare sætte det her stykke kode ind
også kommer koden - problemer er jeg ikke aner hvor det skal stå

2.) hvis du stadigt gerne vil så send det så der er godt med kode over
og under det så jeg kan copy paste det ind når jeg har fundet det s
formode lokalisering ved hjælp af søg funktion i et txt dokument (jeg
forstår ikke ting jeg ikke kan se for mig )

fordelen ved en skabelon som denne er at det kan bruges igen og igen

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-10-11 16:53

On 16-10-2011 16:45, Bo M Mogensen wrote:

> om siden (skabelonen)
> http://b2mm.dk/skabelon.html

Bo, hvorfor bruger du ikke et CMS system som f.eks. Joomla eller Wordpress?

Det ville være langt lettere for dig at arbejde med.

Fed ide ellers

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-10-11 19:10

Den 16-10-2011 17:53, Karl Erik Christensen skrev:

> Bo, hvorfor bruger du ikke et CMS system som f.eks. Joomla eller Wordpress?
>
> Det ville være langt lettere for dig at arbejde med.

Sagen men den her manual hvis den først virker efter hensigten så kan
den bruges igen og igen - hvis først tingene virker så har jeg ikke
noget problem med at få dem til at blive ved med det ... har sådan en 49
$ skabelon jeg bruger til alt det jeg laver gratis for folk de er svært
glad for den - men den vil være for pop et til det her og ikke mindst
kaotisk ..

> Fed ide ellers

jamen det er det og det er lidt en skam hvis en misbruger der gerne vil
stoppe ikke gør det fordi det er svært eller uoverskueligt at finde et
behandlings tilbud om ikke andet til abstinens perioden ..og det er
bydendes nødvendigt at den info er tilgængelig i det omfang det er muligt.

abstineser er helved på jorden du sejler afsted i dit eget koldsved
paranoia de mest sindssyge mareridt - ja man kan faktisk dø af det.
(se trainspoting = SAME shit )

jeg har selv været turen igennem fra 85 til 96 - hvor man kan have en
helt ubegrundet angst for selv behandlingen , jeg var helt sikker på
hvis jeg ga mig i kast med det så ville de få mig til at klippe mit hård
kort gå i pænt tøj og tage en HF og jeg ville ende mine dage ved
skranken i Den Danske Bank eller sådan noget - også ville jeg sgu heller
dø af druk men en eller anden slags mærkeligt værdighed i behold - men
sagen er altså , sådan forholder det sig ikk..

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-10-11 17:29

Hej Bo
interessant webside du har ide om der
du kan skrive til mig på bc1739@gmail.com
så kan vi snakke nærmer der om hvad det er du vil have hjælp til
M.V.H. Bruno

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-10-11 19:11

Den 16-10-2011 18:28, Bruno Christensen skrev:
> Hej Bo
> interessant webside du har ide om der
> du kan skrive til mig på bc1739@gmail.com
> så kan vi snakke nærmer der om hvad det er du vil have hjælp til
> M.V.H. Bruno

jo tak det vil jeg da gøre ;)