Hvordan kan de det?
Fra : Herbert Jensen

Dato : 16-10-11 15:21

På siden http://ip-check.info får man oplysninger om hvor meget ens browser
viser andre når man er på nettet. Under Your IP - Your Location kan man på
et kort se hvor man er. Hvordan finder de ud af det?? For af min IP kan man
kun se det er fra Virum, men der vises en lokation meget tæt
på hvor jeg er og det undre mig hvordan det kan lade sig gøre.

Findes der en opsætningsvejledning til FireFox (eller anden browser) hvor
man får oplyst hvad opsætning man skal vælge for at undgå alle de unikke ID
m.m man nårmalt viser.

Den sidste TOR browser har ikke lukket ned for browser cache memory, jeg kan
godt ændre det undet about:config, men næste gang jeg åbner browseren så er
det ført tilbage til at den bruger cache...

mvh.

Herbert

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-10-11 16:07

Herbert Jensen kom med denne ide:
> [...]
> en lokation meget tæt
> på hvor jeg er og det undre mig hvordan det kan lade sig gøre.

Formentlig lidt tilfældigt, at den er så tæt på - hos mig peger dem på
på et sted i Stenlille - jeg bor i Hillerød.....

Jan