Manglende registreringsattest.....
Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-11 14:38

Jeg har solgt min bil og kan ikke finde registreringsattesten.
Men jeg har 'KVITTERING FOR ANMELDELSE', som jeg fik, da jeg nedvejede
bilen.
Kan den bruges, når køber og jeg møder op sammen for at få bilen
registreret i hans navn?
Bilen vil jo være der, ovennævnte papir vil være der, jeg vil være der
med billedlegitimation.
Eller skal jeg først møde op og få en ny registreringsattest?
Eller hvad?

Hilsen Herman.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-10-11 14:49

Den 16-10-2011 15:37, Herman Persson skrev:

> [...]
> med billedlegitimation.
> Eller skal jeg først møde op og få en ny registreringsattest?

Du slår lige et smut forbi denne:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716013&vId=0

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-11 15:36

Den 16-10-2011 15:49, Ib Jakobsen skrev:

> Du slår lige et smut forbi denne:
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716013&vId=0

Jo tak, men der har jeg været. Og SKAT's oplysninger forvirrer mig.
Således står der:
Den, der ifølge skriftlig erklæring fra den registrerede
ejer nu er blevet ejer af køretøjet, sandsynliggør, at
den originale registreringsattest ikke kan fremskaffes.

Så hvis jeg skriver en sådan til køber - og papiret medtages - er alle
vel glade, ikke?

Hilsen Herman.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-10-11 16:50

Den 16-10-2011 16:36, Herman Persson skrev:

> [...]
> den originale registreringsattest ikke kan fremskaffes.
>
> Så hvis jeg skriver en sådan til køber - og papiret medtages - er alle

Du kan prøve. Reglen er at det kun er seneste registrerede ejer der kan
få udstedt en kopi af registreringsattesten. Nogen gange accepteres en
fuldmagt fra denne at kopien sendes til ny ejer. Mener ikke de fraviger
reglen om der skal medbringes en registreringsattest ved
ejerskifte/registrering.

Men noget andet er at det som regel kun tager et par dage at få tilsendt
kopien. Men hvis det er en hastesag med ejerskiftet så er det noget møg.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-11 23:53

Den 16-10-2011 17:49, Ib Jakobsen skrev:

> [...]
>
> Men noget andet er at det som regel kun tager et par dage at få tilsendt
> kopien. Men hvis det er en hastesag med ejerskiftet så er det noget møg.

Ja, køber og jeg havde planlagt at møde op hos SKAT om et par dage. Men
for en sikkerheds skyld bestiller jeg nu en ny attest.

Hilsen Herman.

Fra : alexbo

Dato : 16-10-11 18:34

"Herman Persson" skrev

> Jo tak, men der har jeg været.

Så skulle du have skrevet det, det er nemmere at hjælpe hvis den der ønsker
hjælp gider skrive hvad han har gjort.
Blanketten kan bruges til omregistrering, man behøver ikke vente på en ny
reg.attest, der alligevel skal afleveres ved omregistrering.

Så vidt jeg husker skal man ikke engang betale de 50 kr. men jeg kan huske
fejl, det er flere mdr. siden jeg sidst omreg. med sådan en attest.

mvh
Alex Christensen

Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-11 23:56

Den 16-10-2011 19:33, alexbo skrev:

> [...]
> Blanketten kan bruges til omregistrering, man behøver ikke vente på en ny
> reg.attest, der alligevel skal afleveres ved omregistrering.

Du har ret: Jeg burde have skrevet, hvad jeg allerede havde gjort. Beklager!

Om blanketten også kan bruges til omregistrering til ny ejer, er ikke
entydigt. For når man søger på det, bliver man henvist til en anden
blanket: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=82443

Hilsen Herman.

Fra : alexbo

Dato : 17-10-11 07:25

"Herman Persson" skrev

> Om blanketten også kan bruges til omregistrering til ny ejer, er ikke
> entydigt. For når man søger på det, bliver man henvist til en anden
> blanket: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=82443

Det er en anmeldelse om registrering den bruges til omregistrering, den skal
du bruge i alle tilfælde det er jo den der fortæller hvem den nye ejer er.
Normalt udfylder og afleverer man denne anmeldese sammen med den gamle
reg.attest, men den har du ikke, så bruger du erklæringen om bortkommmet
attest i stedet for.
Der er ingen grund til at afvente en ny reg. attest, det kan gøres i et hug.
Den nye ejer skal også bruge et forsikringsbevis fra sit forsikringsselskab,
men det ved du vel i forvejen.

mvh
Alex Christensen