Postkasse (igen)
Fra : Steen

Dato : 16-10-11 11:25

Emnet har vist været oppe før, og kommer det nok igen...
Skal et statik stå stabilt, skal det nok graves ned, og evt. Fyldes med
noget cement eller lign. Hvor meget skal man støbe - og hvor små portioner
af det kan man købe? Det er jo ingen grund til at købe en sæk med 25 kg,
hvis man kun skal bruge en smule af det til postkassen, og ikke regner med
at skulle bruge mere af det.
Som andre har været inde på, kan man også bolte en postkasse fast på en
flise, men de fleste postkasser er vist beregnede til at spænde fast på
spyd/bøjle man placerer i jorden.
--
Steen

Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 16-10-11 12:20

Steen wrote:

> [...]
> Som andre har været inde på, kan man også bolte en postkasse fast på en
> flise, men de fleste postkasser er vist beregnede til at spænde fast på

En trykimprægneret pæl, eller to, kan stå i stabilt grus.
Hvis du vil støbe, kan du købe en pose tørbeton. - Ikke billigt, men så
bliver der ingen rester.

- jørgen

Fra : Henrik J

Dato : 16-10-11 12:52

"Jørgen S.Nielsen" skrev i meddelelsen

Steen wrote:

> [...]

En trykimprægneret pæl, eller to, kan stå i stabilt grus.
Hvis du vil støbe, kan du købe en pose tørbeton. - Ikke billigt, men så

Man kunne vel også blot hamre et jordspyd ned, og sætte pælen deri? Med den
stadig aftagende postmængde må man forudse, at prostkasser på et tidspunkt
skal anbringes i grupper, fx. for en hel vej ad ganen, og så skal vi
alligevel lave det hele om - så derfor bør man nok vælge en helt enkel
løsning.
h.

Fra : Steen

Dato : 17-10-11 10:28

"Henrik J" <henrik@findes.ej> wrote:

> [...]
> skal vi alligevel lave det hele om - så derfor bør man nok vælge en helt enkel løsning.

jeg har liget set at Mefa rent faktisk tilbyder et monteringssæt, noget i
stil med det du foreslår. 4 spyd der bankes ned i jorden, hvorpå en fod
skrues fast, og en postkassestander monteres. Det ser da let ud, og
postkassen kan let skrues af igen, hvis den engang med tiden skal flyttes
--
Steen

Fra : CC

Dato : 16-10-11 13:01

Den 16-10-2011 12:24, Steen skrev:
> [...]
> Som andre har været inde på, kan man også bolte en postkasse fast på en
> flise, men de fleste postkasser er vist beregnede til at spænde fast på

jeg ville gøre ......
En trykimp. stolper, malet med grundingsolie (evt. gl. olie fra bilen
eller plæneklipperen), på den del der skal jorddækkes.
To brædder á 0,5 m, på vinkelret på stolpen, på 2 sider, så de danner et
kryds.
Monter stolpen(erne) i hullet så de står i lod, og "svæver" mindst 5 cm
over bunden af hullet.
Hæld 25 kg. tørbeton (inkl. sten) i hullet, stamp det, giv et slat vand,
og lad det ellers selv suge fugt fra jorden.
Dage efter kan hullet jorddækkes, støttepæle fjernes og postkassen
monteres.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 19:45

"Steen" skrev i meddelelsen

[...]

Hej.

Vil bare nævne at en pose cement fra jemogfix kun koster 28kr........

Claus