Omskæring af drengebørn.
Fra : Klaus H

Dato : 15-10-11 15:56

Er der lov imod omskæring af drengebørn i Danmark?

Klaus H

Fra : /Peter

Dato : 15-10-11 17:21

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse
> Er der lov imod omskæring af drengebørn i Danmark?

Det kan der umiligt være, da både det, og omskæring og sammenlapning
af pigebørn foretages på danske sygehuse !

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 19:56

Den 15-10-2011 18:21, /Peter skrev:
> Det kan der umiligt være, da både det, og omskæring og sammenlapning
> af pigebørn foretages på danske sygehuse !

Hvad så hvis der menes religiøs omskæring, og ikke pga. forhudsindsnævring?

Fra : /Peter

Dato : 15-10-11 20:07

"Martin Pedersen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis der menes religiøs omskæring, og ikke pga.
> forhudsindsnævring?

Der menes religiøs betingede omskæringer her.

Fra : alexbo

Dato : 15-10-11 20:20

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev

> Er der lov imod omskæring af drengebørn i Danmark?

Nej det er nærmest ikke-forbudt.

Det kunne tænkes at falde ind under §245, men når 245a omhandler kvindelig
omskæring og ikke omskæring generelt må det betyde at mandlig omskæring ikke
er forbudt.

Straffeloven:
§ 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig
karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6
år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred
til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.
Stk. 2. Den, som uden for de i stk. 1 nævnte tilfælde tilføjer en anden
person skade på legeme eller helbred, straffes med fængsel indtil 6 år.

§ 245 a. Den, som ved et legemsangreb med eller uden samtykke bortskærer
eller på anden måde fjerner kvindelige ydre kønsorganer helt eller delvis,
straffes med fængsel indtil 6 år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif Neland

Dato : 15-10-11 23:00

Den 15-10-2011 21:19, alexbo skrev:

> § 245 a. Den, som ved et legemsangreb med eller uden samtykke bortskærer
> eller på anden måde fjerner kvindelige ydre kønsorganer helt eller delvis,
> straffes med fængsel indtil 6 år.

De indre skamlæber er det åbenbart lovligt at skamfere.

http://www.kosmetiskguide.dk/behandlinger/operative/indre-skaml%C3%A6ber

Hvad er et legemsangreb? Dækker det også en operation?

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-11 18:15

Leif Neland skrev:

> De indre skamlæber er det åbenbart lovligt at skamfere.

For nogle er det nødvendigt med en operation.

--
Bertel

Fra : Henrik B.

Dato : 16-10-11 21:59

> "Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

> For nogle er det nødvendigt med en operation.

Ja, men slet ikke i det omfang det foregår!

--
S till
A live

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-11 01:42

Henrik B. skrev:

> Ja, men slet ikke i det omfang det foregår!

Nej. Det samme kan man sige om brystoperationer og
ansigtsløftninger.

--
Bertel

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-11 07:03

> "Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

> Nej. Det samme kan man sige om brystoperationer og
> ansigtsløftninger.

Korrekt, men jeg mener nu der er stor forskel på ansigtsløftninger, og så
lemlæstelse af egne kønsdele!

--
S till
A live

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-11 09:51

Henrik B. skrev:

> Korrekt, men jeg mener nu der er stor forskel på ansigtsløftninger, og så
> lemlæstelse af egne kønsdele!

Den forskel må du gerne redegøre for i detaljer, for jeg ser den
ikke.

--
Bertel

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-11 10:03

> "Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

> Den forskel må du gerne redegøre for i detaljer, for jeg ser den
> ikke.

At øjenbrynene hænger lidt - eller kinderne - betyder ikke så meget, som
ardannelse, nedsat følsomhed m.v. i kønsdelene!

--
S till
A live

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-11 10:15

Henrik B. skrev:

> At øjenbrynene hænger lidt - eller kinderne - betyder ikke så meget, som
> ardannelse, nedsat følsomhed m.v. i kønsdelene!

Nedsat følsomhed i ansigtet er bare lige meget?

Det var et retorisk spørgsmål. Jeg tvivler på at der er hold i de
underforståede postulater du fremsætter, og du har ikke forklaret
nogen forskel på de to situationer. Du har blot redegjort for din
egen fornemmelse.

Jeg vil ikke følge denne deltråd længere.

--
Bertel

Fra : Klaus H

Dato : 17-10-11 21:28