At hælde kunstgødning i en sø -
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-11 15:00

ja bær over med mig , da det kan virke som et sted i mellem et mærkeligt
og tåbeligt spørgsmål - sagen er jeg har en fobisk angst for primært
skruptudser og frøer er jeg sgu heller ikke vild med
(der er en nogenlunde go forklaring som jeg dog skal skåne læseren for)

men sagen er jeg ejer en lille sø der ligger i midten af en meget lille
skov på min grund dvs. jeg ejer den - i år har der være påfaldende mange
skruptudser (sikkert p.gr den megen regn) - hvis der sider sådan på
afstanden fra a til b jamen så går jeg der først nogen dage efter ..
opdager jeg der er en der ligger under noget plast o.lign så røre jeg
ikke ved det før frosten kommer eller min nabo gør det.
(det er faktisk ret invaliderende ...)

Nå men sagen er jeg har tænkt på at købe 200 kg kunst gødning og smide
det i søen da jeg ved at så holder de op med at formere sig og med
guds hjælp så flytter de andre steder hænd ..

næppe det ville blive opdaget hvis jeg gjorde det - men spørgsmålet er
om det rent faktisk er lovligt ?

jeg har set det virke effektivt på Bornholm i 80 erne var de alle vegne
omkring de 2 søer der støder op til det hus hvor jeg boede - sikkert
fordi der bare gik kvæg heste og får omkring søerne - men det blev så
lagt om til at der blev dyrket korn osv. der jo for en go sjat gødning
og sikkert også noget gift hvad i praksis betyder at det stort set er
forsvundet ..

jeg er klar over de er fredet - men da planen ikke er at tage dem der er
i live af dage , men slet og ret få dem til at flytte og frem for alt
ikke formere sig så er spørgsmålet om der er et problem ?
--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 16:38

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> i live af dage , men slet og ret få dem til at flytte og frem for alt
> ikke formere sig så er spørgsmålet om der er et problem ?
Først! Kunstgødning er en overvåget substans! Køber du 200 kg rsiskerer du
besøg fra PET!
For det andet er så er en sø, med mindre den er kunstigt anlagt, under
planlovens beskyttelse.
Du må ikke bevidst forurene en sø med næringsstoffer.
Så vidt jeg ved er det under bødestraf.
Gør du det, vil du også se en voldsom opformering af alger trådalger og
andre uønskede begroninger.
Fisk dør osv.

Fro det tredie Hvis du ødelægger et habitat for frøer og tudser, hvor skal
de dyr, der mister deres habitat tage hen?
Ingen steder! De dør! Hvis der er habitater andre steder, så er de i
forvejen optaget af andre frøer. Dvs den mængde frøer, du fordriver, vil gå
til.

Hvad med at få kontrol over din irrationelle angst istedet. Det er herre
mange år siden, jeg har læst om frøer, der har taget livet af nogen endsige
skade nogen. De er ikke giftige - Der skal du til sydamerika for at finde
nogen.
Frøer er ganske spændende amfibier, så lad dem da have et godt sted i din
have. Det er bare et kvalitetsstempel af din sø, at de er der.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-11 20:40

Den 15-10-2011 17:37, Frodo Nifinger skrev:
> Først! Kunstgødning er en overvåget substans! Køber du 200 kg rsiskerer
> du besøg fra PET!

de skal være så velkommen :)

> For det andet er så er en sø, med mindre den er kunstigt anlagt, under
> planlovens beskyttelse.

Hmm efter der var 3 træhuse der mere eller mindre sank i jorden ved sky
brud ja var der nogen (ikke mig) der slet og ret drænede det meste af
den (den er meget lille)

> Du må ikke bevidst forurene en sø med næringsstoffer.
> Så vidt jeg ved er det under bødestraf.

ja ok det var det jeg skulle vide ..

> Gør du det, vil du også se en voldsom opformering af alger trådalger og
> andre uønskede begroninger.

den ligger inde i skoven på en måde så jeg ikke kan se den med mindre
jeg går der ind (hvad jeg ikke gør)

> Fisk dør osv.

der er ikke fisk i - hvis det er en rigtig tør sommer så tøre den ud.

> Fro det tredie Hvis du ødelægger et habitat for frøer og tudser, hvor
> skal de dyr, der mister deres habitat tage hen?

der ligger en ret stor sø kap 2 km væk ..

> Ingen steder! De dør! Hvis der er habitater andre steder, så er de i
> forvejen optaget af andre frøer. Dvs den mængde frøer, du fordriver,
> vil gå til.

jamen som jeg skrev på Bornholm der var der midt på Ø en en meget stor
bestand for 25 år siden der praktisk talt er væk nu agiveligt fordi
markerne omkring er gået fra kvæg (dyr der græser) til korn raps osv.

der jo har fået masser af kunstgødning og sikkert også noget gift hvad
utvivlsomt har bragt standen ned til meget lidt ... (der er nu stadigt
fisk i søerne ...)

> Hvad med at få kontrol over din irrationelle angst istedet.

Den har været gravet ind i mig side jeg var 5 år , men jeg kunne heller
ikke lide dem før det , jeg fandt en død en i en sø med bugen op af den
var helt hvid den lignede jeg ved sgu ikke et vanskabt spædbarn uden
sjæl der var kommet express fra helved i al sin vederstyggelighed.

jeg tror lidt på reinkarnation (det her har 0 med jura at gøre men en
forklaring er på sin plads) det var brugt i mellem okultister hekse osv
at man døbte og korsfæstede tudser og frøer - fordi ? jeg ved det ikke
men jeg har en fornemmelse af det er en fobi en angst jeg er født med .

>Det er herre
> mange år siden, jeg har læst om frøer, der har taget livet af nogen
> endsige skade nogen. De er ikke giftige -

jeg ved det ..

Der skal du til sydamerika for
> at finde nogen.
> Frøer er ganske spændende amfibier, så lad dem da have et godt sted i
> din have. Det er bare et kvalitetsstempel af din sø, at de er der.

altså hvor sært det end kan lyde så er jeg teknisk set enig med dig -
men i praksis betyder det at ..jeg har det dårligt med at gå ud i min
have fra midt april til frosten kommer (om aftnen) de satner er jo til
herrens pris nat dyr - tænk sig sådan en djævel kan blive 50 år og 20 cm
lang ..

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-10-11 07:49

Den 15/10/11 21.39, Bo M Mogensen skrev:

> jeg tror lidt på reinkarnation

Jeg ved ikke om jeg /tror/ på reinkarnation, men jeg er nødt til at
satse på det, med alt det jeg skal nå.

Det kunne være interessant at vide hvad du var /før/ du kom herned som
menneske
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen