/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Forloren hare.
Fra : Carsten Stage


Dato : 15-10-11 19:16

Jeg ved, at den tidligere har været præsenteret her i gruppen - men den
tåler gentagelse her i efterårsvejret:

4 portioner Mega portion

250 g hakket svinekød - eller 750 gram
250 g hakket oksekød - -"- 750 gram
ca. 1 dl rasp - -"- 3 dl
1 dl fløde - -"- 3 dl
1-2 æg - -"- 5 æg
salt, peber
ca. 50 g røget spæk - -"- 150 gram bacon
ca. 1/2 l mælk - -"- 1 liter mælk
kulør, meljævning, gele


Kødet hakkes 2 gange og røres med rasp, æg, fløde, salt og peber til en
ret stiv fars. Den formes som en tyk pølse og lægges i et smurt, ovnfast
fad eller i en lille bradepande.

Herover lægges tynde spækskiver, eller spækket skæres i strimler, der
stikkes dybt ned i farsen. Alternativt pakkes godt og grundigt ind i bacon.

Fadet sættes i en godt varm ovn (250 grader) ca. 15 minutter, til farsen
er brun, hvorefter der spædes med mælk, tilsat kulør. "Haren" steges
færdig ved ca. 180 grader i 30-40 minutter eller til der kommer helt
klar saft fra et strikkepindshul og dryppes jævnligt med mælken.

Sovsen laves af stegeskyen, jævnes og smages til med gele, salt og
peber; evt. tilsættes lidt fløde samt ribsgelé.

Foretrækker man at stege haren i gryde, brunes den godt på alle sider i
smør eller margarine i stegegryden og steges med mælk eller overhældt
med sovs som ovenfor omtalt.

Om nødvendigt må sovsen spædes til sidst, den må ikke være for tyk.

Serveres med hvide kartofler og ribsgele.

Velbekomme...



--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

 
 
Tove Krieger (16-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 16-10-11 00:38

In news:4e99cdd5$0$289$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> typed:
> Jeg ved, at den tidligere har været præsenteret her i gruppen - men
> den tåler gentagelse her i efterårsvejret:
>
> 4 portioner Mega portion
>
> 250 g hakket svinekød - eller 750 gram
> 250 g hakket oksekød - -"- 750 gram
> ca. 1 dl rasp - -"- 3 dl
> 1 dl fløde - -"- 3 dl
> 1-2 æg - -"- 5 æg
> salt, peber
> ca. 50 g røget spæk - -"- 150 gram bacon
> ca. 1/2 l mælk - -"- 1 liter mælk
> kulør, meljævning, gele
>
>
> Kødet hakkes 2 gange og røres med rasp, æg, fløde, salt og peber til
> en ret stiv fars. Den formes som en tyk pølse og lægges i et smurt,
> ovnfast fad eller i en lille bradepande.
>
> Herover lægges tynde spækskiver, eller spækket skæres i strimler, der
> stikkes dybt ned i farsen. Alternativt pakkes godt og grundigt ind i
> bacon.
> Fadet sættes i en godt varm ovn (250 grader) ca. 15 minutter, til
> farsen er brun, hvorefter der spædes med mælk, tilsat kulør. "Haren"
> steges færdig ved ca. 180 grader i 30-40 minutter eller til der
> kommer helt klar saft fra et strikkepindshul og dryppes jævnligt med
> mælken.
>
> Sovsen laves af stegeskyen, jævnes og smages til med gele, salt og
> peber; evt. tilsættes lidt fløde samt ribsgelé.
>
> Foretrækker man at stege haren i gryde, brunes den godt på alle sider
> i smør eller margarine i stegegryden og steges med mælk eller
> overhældt med sovs som ovenfor omtalt.
>
> Om nødvendigt må sovsen spædes til sidst, den må ikke være for tyk.
>
> Serveres med hvide kartofler og ribsgele.
>
> Velbekomme...

Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år, og den
er bare rigtig god, men har du ikke glemt det allervigtigste for at få den
rigtige vildtsmag frem ? Der skal også en god spiseskefuld roquefort i
sovsen, det er den der sætter prikken over i'et. Selvom nogle ikke bryder
sig om roquefort skal det lige bemærkes, at man overhovedet ikke kan smage
den når den først er i sovsen, selvfølgelig skal man ikke overdrive mængden
men jeg synes altså at du skulle prøve. Det gør sovsen nærmest himmelsk.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Bo M Mogensen (16-10-2011)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 16-10-11 03:46

Den 16-10-2011 01:38, Tove Krieger skrev:
> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år, og
> den er bare rigtig god,


jeg skal også prøve den plejer bare at lave den af svin - det smager
godt og det mætter :)

--
Mv. Bo M Mogensen


Tove Krieger (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 18-10-11 00:41

In news:4e9a4574$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> Den 16-10-2011 01:38, Tove Krieger skrev:
>> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år,
>> og den er bare rigtig god,
>
>
> jeg skal også prøve den plejer bare at lave den af svin - det smager
> godt og det mætter :)

Hvis det ikke er lavet af halvt svin eller kalv svin og halvt okse, er det
ikke forloren hare, så er det bare et farsbrød. Prøv at lave den efter
Carstens opskrift, det vil du ikke fortryde. Husk også roqueforten og godt
med ribsgele. Du vil elske den sovs.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kurt Hansen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 18-10-11 04:23

Den 18/10/11 01.41, Tove Krieger skrev:
> In news:4e9a4574$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
> Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
>> Den 16-10-2011 01:38, Tove Krieger skrev:
>>> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år,
>>> og den er bare rigtig god,
>>
>>
>> jeg skal også prøve den plejer bare at lave den af svin - det smager
>> godt og det mætter :)
>
> Hvis det ikke er lavet af halvt svin eller kalv svin og halvt okse, er
> det ikke forloren hare, så er det bare et farsbrød.

Nemlig!

Forlorne harer hører ikke så godt.
..
..
..
..
..
..
..
..
Jeg sagde:

" F O R L O R N E H A R E R H Ø R E R I K K E S Å G O D T!!! "
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Carsten Stage (16-10-2011)
Kommentar
Fra : Carsten Stage


Dato : 16-10-11 05:04

Den 16-10-2011 01:38, Tove Krieger skrev:

> ... men har du ikke glemt det allervigtigste for at
> få den rigtige vildtsmag frem ? Der skal også en god spiseskefuld
> roquefort i sovsen, det er den der sætter prikken over i'et.

Den er hørt og afprøvet - fy for den da... ;)

Jeg er ikke til hverken Roquefort eller for den sags skyld Gorgonzola.
De der mugne oste kan jeg bare ikke spise. Elsker ellers generelt oste,
også de stærkere varianter, men ost og varm mad kan jeg ikke spise.
Heller ikke hvis osten kun anvendes sparsomt. Gælder i øvrigt også
ostekage - man blander to ting, der hver især er gode, og får et
middelmådigt resultat ud af det. Undtagelserne er mozzarella- og
cheddarost i henholdsvis pizza og burgere samt til nød en vellavet Tiramisu.


--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Erik Olsen (16-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 16-10-11 09:49

Tove Krieger wrote:

> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år,
> og den er bare rigtig god, men har du ikke glemt det allervigtigste
> for at få den rigtige vildtsmag frem ? Der skal også en god
> spiseskefuld roquefort i sovsen, det er den der sætter prikken over
> i'et. Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige
> bemærkes, at man overhovedet ikke kan smage den når den først er i
> sovsen, selvfølgelig skal man ikke overdrive mængden men jeg synes
> altså at du skulle prøve. Det gør sovsen nærmest himmelsk.

Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til smagen,
eller gør den ikke?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Hauge (16-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-10-11 10:31

Den 16-10-2011 10:49, Erik Olsen skrev:
> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til smagen,
> eller gør den ikke?

Hvis man har prøvet at lave mad før, på et niveau der er lidt over pizza
fra Lidl, så ved man hvad der menes. Du gør ret sikkert også, men du
skal kværulere.

Man kommer også vand i suppe, men man kan ikke direkte smage det, men
suppen bliver fandens tør, hvis man glemmer det.

/Hauge

Tove Krieger (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 18-10-11 00:36

In news:9fvmi4Fjr6U1@mid.individual.net,
Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> typed:
> Den 16-10-2011 10:49, Erik Olsen skrev:
>> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
>> smagen, eller gør den ikke?
>
> Hvis man har prøvet at lave mad før, på et niveau der er lidt over
> pizza fra Lidl, så ved man hvad der menes. Du gør ret sikkert også,
> men du skal kværulere.
>
> Man kommer også vand i suppe, men man kan ikke direkte smage det, men
> suppen bliver fandens tør, hvis man glemmer det.
>
> /Hauge

Tak Hauge. Du forstår nøjagtigt hvad jeg mener.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Erik Olsen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-10-11 06:44

Tove Krieger wrote:
> In news:9fvmi4Fjr6U1@mid.individual.net,
> Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> typed:
>> Den 16-10-2011 10:49, Erik Olsen skrev:
>>> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
>>> smagen, eller gør den ikke?
>>
>> Hvis man har prøvet at lave mad før, på et niveau der er lidt over
>> pizza fra Lidl, så ved man hvad der menes. Du gør ret sikkert også,
>> men du skal kværulere.
>>
>> Man kommer også vand i suppe, men man kan ikke direkte smage det, men
>> suppen bliver fandens tør, hvis man glemmer det.
>
> Tak Hauge. Du forstår nøjagtigt hvad jeg mener.

Selvfølgelig kværulerer jeg når nogen ikke kan skrive et forståeligt
dansk.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Hauge (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 18-10-11 13:04

Den 18-10-2011 07:44, Erik Olsen skrev:
> Selvfølgelig kværulerer jeg når nogen ikke kan skrive et forståeligt dansk.

Man kan ikke forklare sig, så alle forstår det, du er så én af dem der
ikke forstår.

/Hauge

Tove Krieger (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 18-10-11 00:34

In news:4e9a9a9b$0$293$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:
> Tove Krieger wrote:
>
>> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år,
>> og den er bare rigtig god, men har du ikke glemt det allervigtigste
>> for at få den rigtige vildtsmag frem ? Der skal også en god
>> spiseskefuld roquefort i sovsen, det er den der sætter prikken over
>> i'et. Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige
>> bemærkes, at man overhovedet ikke kan smage den når den først er i
>> sovsen, selvfølgelig skal man ikke overdrive mængden men jeg synes
>> altså at du skulle prøve. Det gør sovsen nærmest himmelsk.
>
> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
> smagen, eller gør den ikke?

Selvfølgelig modsiger jeg da ikke mig selv. Roqueforten giver et væsentligt
bidrag til smagen, men der er ikke en sjæl der opdager at det er roquefort
der giver den særlige smag. Der var ingen af mine børn der ville spise
roquefort som mindre, heller ikke som voksne kunne de li' det, men en
forloren hare uden den spiseskefuld roquefort vil de dog ikke undvære idag.

Har du aldrig været ude for at der er en ingrediens i noget spiseligt som du
ikke lige kunne sige hvad var, men som har højnet smagen væsentligt ? Så det
er noget sludder at jeg skulle modsige mig selv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kurt Hansen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 18-10-11 04:24

Den 18/10/11 01.33, Tove Krieger skrev:

> Har du aldrig været ude for at der er en ingrediens i noget spiseligt
> som du ikke lige kunne sige hvad var, men som har højnet smagen
> væsentligt ? Så det er noget sludder at jeg skulle modsige mig selv.
>

Sukker som smagsforstærker i en sauce er en velkendt eksempel.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Erik Olsen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-10-11 06:42

Tove Krieger wrote:
> In news:4e9a9a9b$0$293$14726298@news.sunsite.dk,
>>
>> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
>> smagen, eller gør den ikke?
>
> Selvfølgelig modsiger jeg da ikke mig selv. Roqueforten giver et
> væsentligt bidrag til smagen, men der er ikke en sjæl der opdager at
> det er roquefort der giver den særlige smag.

Nå ja, det var da noget af en modifikation af dit oprindelige udsagn:
"Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige bemærkes, at
man overhovedet ikke kan smage den når den først er i sovsen"

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Tove Krieger (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 18-10-11 11:06

In news:4e9d11a3$0$289$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:
> Tove Krieger wrote:
>> In news:4e9a9a9b$0$293$14726298@news.sunsite.dk,
>>>
>>> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
>>> smagen, eller gør den ikke?
>>
>> Selvfølgelig modsiger jeg da ikke mig selv. Roqueforten giver et
>> væsentligt bidrag til smagen, men der er ikke en sjæl der opdager at
>> det er roquefort der giver den særlige smag.
>
> Nå ja, det var da noget af en modifikation af dit oprindelige udsagn:
> "Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige bemærkes, at
> man overhovedet ikke kan smage den når den først er i sovsen"

Hvis du ikke er i stand til at tyde hvad jeg mener, er det vist ikke mig der
har et problem med at formulere mig, men dig der åbenbart ikke er i stand
til at forstå dansk. Det tager jeg nu ikke så tungt. Du skal jo altid
kværulere, så det er vist ikke noget nyt.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Cykelsmeden (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 18-10-11 11:45

Den 18-10-2011 07:41, Erik Olsen skrev:
>> Selvfølgelig modsiger jeg da ikke mig selv. Roqueforten giver et
>> væsentligt bidrag til smagen, men der er ikke en sjæl der opdager at
>> det er roquefort der giver den særlige smag.
>
> Nå ja, det var da noget af en modifikation af dit oprindelige udsagn:
> "Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige bemærkes, at
> man overhovedet ikke kan smage den når den først er i sovsen"

Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare (og
meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde smager af
rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.

på nøjagtig samme måde som et par stænk af fiskesovs i en god brun sovs
fremhæver smagen uden at den får smag af fisk.

eller på samme måde som en chilli kogt i klarsuppen fremhæver
suppesmagen uden at den smager af chilli.

eller et drys friskkværnet peber over jordbærrene fremhæver
jordbærsmagen uden smagen af peber.

//finn

Kurt Lund (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 18-10-11 14:05

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> wrote

> eller et drys friskkværnet peber over jordbærrene fremhæver jordbærsmagen
> uden smagen af peber.

Dén kendte jeg ikke!

--
Kurt Lund



Erik Olsen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-10-11 17:44

Cykelsmeden wrote:
> Den 18-10-2011 07:41, Erik Olsen skrev:
>>> Selvfølgelig modsiger jeg da ikke mig selv. Roqueforten giver et
>>> væsentligt bidrag til smagen, men der er ikke en sjæl der opdager at
>>> det er roquefort der giver den særlige smag.
>>
>> Nå ja, det var da noget af en modifikation af dit oprindelige udsagn:
>> "Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige bemærkes, at
>> man overhovedet ikke kan smage den når den først er i sovsen"
>
> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare (og
> meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde smager af
> rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.

Jeg tror det gerne. Det var bare ikke det hun først skrev.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Jens Bruun (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 18-10-11 18:20

Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
4e9dacda$0$286$14726298@news.sunsite.dk:

>> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare (og
>> meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde smager
>> af rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.
>
> Jeg tror det gerne. Det var bare ikke det hun først skrev.

Du er tydeligvis klinisk idiot.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Erik Olsen (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-10-11 18:26

Jens Bruun wrote:
> Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> 4e9dacda$0$286$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare
>>> (og meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde
>>> smager af rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.
>>
>> Jeg tror det gerne. Det var bare ikke det hun først skrev.
>
> Du er tydeligvis klinisk idiot.

Næh, jeg kan bare læse hvad folk skriver, ikke hvad de tror de skriver.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Hauge (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 18-10-11 18:32

Den 18-10-2011 19:25, Erik Olsen skrev:
> Næh, jeg kan bare læse hvad folk skriver, ikke hvad de tror de skriver.

Men da du er den eneste her i tråden, der ikke forstod det der blev
skrevet, så må jeg give hr. Bruun ret, og det plejer jeg ikke at gøre.

Kunne du ikke holde dig til at skrive om emner du har forstand på, for
vi andre forstod godt hvad det gik ud på, altså må du være en del mere
idiot end os andre.

Beklager hvis du ikke fatter hvad jeg skriver, men for at gøre det meget
kortere: IDIOT.

/Hauge

Gamle (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 19-10-11 14:35

Erik Olsen wrote:
> Jens Bruun wrote:
>> Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>> 4e9dacda$0$286$14726298@news.sunsite.dk:
>>
>>>> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare
>>>> (og meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde
>>>> smager af rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.
>>>
>>> Jeg tror det gerne. Det var bare ikke det hun først skrev.
>>
>> Du er tydeligvis klinisk idiot.
>
> Næh, jeg kan bare læse hvad folk skriver, ikke hvad de tror de
> skriver.

Så har du tilbage at lære at forstå det også.
Men det er nok for sent for dig.

/Torben



Erik Olsen (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 19-10-11 15:21

Gamle wrote:
> Erik Olsen wrote:
>> Jens Bruun wrote:
>>> Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>>> 4e9dacda$0$286$14726298@news.sunsite.dk:
>>>
>>>>> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare
>>>>> (og meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde
>>>>> smager af rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.
>>>>
>>>> Jeg tror det gerne. Det var bare ikke det hun først skrev.
>>>
>>> Du er tydeligvis klinisk idiot.
>>
>> Næh, jeg kan bare læse hvad folk skriver, ikke hvad de tror de
>> skriver.
>
> Så har du tilbage at lære at forstå det også.
> Men det er nok for sent for dig.

Næh, når folk ikke skriver på nogenlunde rigtigt dansk, har jeg godt nok
vanskeligheder med at forstå meningen. Jeg er ikke særligt god til
tankeoverførsel, og jeg har ikke en direkte linje til Tove. Det var
derfor jeg spurgte.

Men det er måske også blevet forbudt, Gamle Jas?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Tove Krieger (18-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 18-10-11 19:27

In news:4e9d58ba$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> typed:
>
> Tove har helt ret i at en spsk. Rouquefort tilfører forloren hare (og
> meget andet) en meget lækker smag, UDEN at det på nogen måde smager af
> rouquefort, som jeg iøvrigt foragter.

Jeg fik så ikke skrevet, at man skal smage sig frem. Jeg har én enkelt gang
kommet for meget roquefort i sovsen, og det er jeg så blevet kureret for til
evig tid, for det smagte altså ikke godt skal jeg hilse at sige.

>
> på nøjagtig samme måde som et par stænk af fiskesovs i en god brun
> sovs fremhæver smagen uden at den får smag af fisk.
>
> eller på samme måde som en chilli kogt i klarsuppen fremhæver
> suppesmagen uden at den smager af chilli.
>
> eller et drys friskkværnet peber over jordbærrene fremhæver
> jordbærsmagen uden smagen af peber.
>
> //finn

Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et øjeblik i
tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg da prøve ved
lejlighed.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Cykelsmeden (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 19-10-11 09:29

Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:
> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et øjeblik i
> tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg da prøve ved
> lejlighed.

Det overrasker mig at der er flere i disse hellige spalter som ikke
kender dette fif, da det er almindeligt i Frankrig.

Her bruger man så ikke fløde, men halverer bærrene, hælder en skvat vin
(rød eller hvid) over, lader trække ½times tid, og vrider peberkværnen over!
Retten har sikkert et fint fransk navn


//finn

Tove Krieger (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 19-10-11 12:06

In news:4e9e8a47$0$284$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> typed:
> Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:
>> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et
>> øjeblik i tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg da
>> prøve ved lejlighed.
>
> Det overrasker mig at der er flere i disse hellige spalter som ikke
> kender dette fif, da det er almindeligt i Frankrig.
>
> Her bruger man så ikke fløde, men halverer bærrene, hælder en skvat
> vin (rød eller hvid) over, lader trække ½times tid, og vrider
> peberkværnen over! Retten har sikkert et fint fransk navn
>

Det lyder da også lækkert. Man kan da vist også godt "marinere" bærrene
selvom man bruger fløde.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kurt Hansen (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 19-10-11 13:29

Den 19/10/11 10.28, Cykelsmeden skrev:
> Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:
>> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et øjeblik i
>> tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg da prøve ved
>> lejlighed.
>
> Det overrasker mig at der er flere i disse hellige spalter som ikke
> kender dette fif, da det er almindeligt i Frankrig.
>
> Her bruger man så ikke fløde, men halverer bærrene, hælder en skvat vin
> (rød eller hvid) over, lader trække ½times tid, og vrider peberkværnen
> over!
> Retten har sikkert et fint fransk navn

Jeg har brugt det med succes flere gange. Jordbær - sågar med vaniljeis
+ friskkværnet peber. Uhmmm

Fik opskriften af min chef, som rejser verden rundt, så hvor han har
inspirationen fra, står hen i det uvisse.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Cykelsmeden (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 19-10-11 14:30

Den 19-10-2011 14:29, Kurt Hansen skrev:
>
> Jeg har brugt det med succes flere gange. Jordbær - sågar med vaniljeis
> + friskkværnet peber. Uhmmm

Vanilieis!

så tænker jeg straks på en anden "smagsforstærker" som de færreste kender:

- et fingerdrys af alm. friskmalede kaffebønner!
bønner ligesom i "blå cirkel" eller "rød karat"


//finn

Tove Krieger (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 19-10-11 23:00

In news:4e9ed0de$0$289$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> typed:
> Den 19-10-2011 14:29, Kurt Hansen skrev:
>>
>> Jeg har brugt det med succes flere gange. Jordbær - sågar med
>> vaniljeis + friskkværnet peber. Uhmmm
>
> Vanilieis!
>
> så tænker jeg straks på en anden "smagsforstærker" som de færreste
> kender:
> - et fingerdrys af alm. friskmalede kaffebønner!
> bønner ligesom i "blå cirkel" eller "rød karat"
>


MOCCAIS, det lyder mums !

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Tove Krieger (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 19-10-11 22:59

In news:4e9ec29b$0$523$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com,
Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> typed:
> Den 19/10/11 10.28, Cykelsmeden skrev:
>> Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:
>>> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et
>>> øjeblik i tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg
>>> da prøve ved lejlighed.
>>
>> Det overrasker mig at der er flere i disse hellige spalter som ikke
>> kender dette fif, da det er almindeligt i Frankrig.
>>
>> Her bruger man så ikke fløde, men halverer bærrene, hælder en skvat
>> vin (rød eller hvid) over, lader trække ½times tid, og vrider
>> peberkværnen over!
>> Retten har sikkert et fint fransk navn
>
> Jeg har brugt det med succes flere gange. Jordbær - sågar med
> vaniljeis + friskkværnet peber. Uhmmm
>
Øv, det kan du altså ikke være bekendt at skrive. Nu er det lige så tænderne
løber i vand efter is med jordbær og peber, og jeg har ikke noget is i
fryseren, men hva' pokker jeg har jo heller ingen jordbær, så det må vente
til en anden dag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kurt Hansen (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 20-10-11 02:44

Den 19/10/11 23.58, Tove Krieger skrev:
> In news:4e9ec29b$0$523$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com,
> Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> typed:
>> Den 19/10/11 10.28, Cykelsmeden skrev:
>>> Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:
>>>> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et
>>>> øjeblik i tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg
>>>> da prøve ved lejlighed.
>>>
>>> Det overrasker mig at der er flere i disse hellige spalter som ikke
>>> kender dette fif, da det er almindeligt i Frankrig.
>>>
>>> Her bruger man så ikke fløde, men halverer bærrene, hælder en skvat
>>> vin (rød eller hvid) over, lader trække ½times tid, og vrider
>>> peberkværnen over!
>>> Retten har sikkert et fint fransk navn
>>
>> Jeg har brugt det med succes flere gange. Jordbær - sågar med
>> vaniljeis + friskkværnet peber. Uhmmm

> Øv, det kan du altså ikke være bekendt at skrive. Nu er det lige så
> tænderne løber i vand efter is med jordbær og peber, og jeg har ikke
> noget is i fryseren, men hva' pokker jeg har jo heller ingen jordbær, så
> det må vente til en anden dag.

He, he, den var god. Som W. C. Fields sagde:

"Kaffe uden cognac? Det var dog satans til blanding"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Herluf Holdt, 3140 (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 20-10-11 06:00

Kurt Hansen skrev:

> He, he, den var god. Som W. C. Fields sagde:
>
> "Kaffe uden cognac? Det var dog satans til blanding"

Var det W.C. Fields? Jeg har altid tillagt den en svensker:
"Kaffe utan punch - det var dock en äcklig blandning".

--
Herluf :·)
Hvis det dér DAB-radio virkelig er så drønsmart,
så læg dog "Radio Møller" derud. Og ryk så lidt
sammen på FM-båndet, så P2 kan være der også.


Krabsen (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 19-10-11 10:54

Den 18-10-2011 20:26, Tove Krieger skrev:

>> eller et drys friskkværnet peber over jordbærrene fremhæver
>> jordbærsmagen uden smagen af peber.
>>
>> //finn
>
> Peber på jordbær har jeg dog ikke hørt om, men jeg er ikke et øjeblik i
> tvivl om at det vil fremhæve jordbærsmagen. Det vil jeg da prøve ved lejlighed.

Kan kun anbefales..

Gamle (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 19-10-11 15:48

Erik Olsen wrote:
> Tove Krieger wrote:
>
>> Selvom nogle ikke bryder sig om roquefort skal det lige
>> bemærkes, at man overhovedet ikke kan smage den når den først er i
>> sovsen, selvfølgelig skal man ikke overdrive mængden men jeg synes
>> altså at du skulle prøve. Det gør sovsen nærmest himmelsk.
>
> Jeg synes du modsiger dig selv. Giver Roquefort'en et bidrag til
> smagen, eller gør den ikke?


Hej Erik.

Hvis vi spurgte 5 mill. mennesker om betydningen af ovenstående, er der nok
kun een der ikke forstår at det s e l v f ø l g e l i g er selve roquefort
osten man ikke kan smage men kun det den gør ved smagen af sovsen. Desværre
for dig er du den e n e person.

Mvh
Torben



Erik Olsen (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 19-10-11 15:58

Gamle wrote:

> Hvis vi spurgte 5 mill. mennesker om betydningen af ovenstående, er
> der nok kun een der ikke forstår at det s e l v f ø l g e l i g er
> selve roquefort osten man ikke kan smage men kun det den gør ved
> smagen af sovsen. Desværre for dig er du den e n e person.

Det gør ikke sagen spor anderledes om jeg skulle være den eneste. Det
viser blot at mange mennesker ikke er særligt kritiske hverken med eget
sprogbrug eller forståelsen af det de læser. Man kan gætte sig til at
der ikke er tale om en konflikt i det Tove skriver og dermed forstå en
betydning som der ikke er beskrevet.

Jeg vil hellere være sikker og spurgte derfor. Jeg mener, hvis
Roqueforten i virkeligheden ikke bidrager af betydning og det kun er et
spørgsmål om tro og tradition, kan den jo sagtens spares. Madlavning er
fuldt af den slags.

Skal det nu pludselig være forbudt at spørge om sådan noget?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Gamle (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 19-10-11 16:06

Erik Olsen wrote:
> Gamle wrote:
>
>> Hvis vi spurgte 5 mill. mennesker om betydningen af ovenstående, er
>> der nok kun een der ikke forstår at det s e l v f ø l g e l i g er
>> selve roquefort osten man ikke kan smage men kun det den gør ved
>> smagen af sovsen. Desværre for dig er du den e n e person.
>
> Det gør ikke sagen spor anderledes om jeg skulle være den eneste. Det
> viser blot at mange mennesker ikke er særligt kritiske hverken med
> eget sprogbrug eller forståelsen af det de læser.
klip klip

> Jeg vil hellere være sikker og spurgte derfor. Jeg mener, hvis
> Roqueforten i virkeligheden ikke bidrager af betydning og det kun er
> et spørgsmål om tro og tradition, kan den jo sagtens spares.
> Madlavning er fuldt af den slags.
>
> Skal det nu pludselig være forbudt at spørge om sådan noget?

Nej det er det ikke. Men da du vil lære 4.999.999 at forstå dig og så må du
finde dig i at vi tager til genmæle.
Men nok om det, du fatter ikke en brik.

/Torben



Erik Olsen (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 19-10-11 16:14

Gamle wrote:

> Nej det er det ikke. Men da du vil lære 4.999.999 at forstå dig og så
> må du finde dig i at vi tager til genmæle.
> Men nok om det, du fatter ikke en brik.

Det gør du sandelig heller ikke.

Om du tager til genmæle eller ikke, er jeg egentlig ret ligeglad med.
Jeg fik da også svar på mit spørgsmål fra Tove, selvom det skete på en
ret uartig måde.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Tove Krieger (19-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 19-10-11 23:08

In news:4e9ee953$0$286$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:
> Gamle wrote:
>
>> Nej det er det ikke. Men da du vil lære 4.999.999 at forstå dig og så
>> må du finde dig i at vi tager til genmæle.
>> Men nok om det, du fatter ikke en brik.
>
> Det gør du sandelig heller ikke.
>
> Om du tager til genmæle eller ikke, er jeg egentlig ret ligeglad med.
> Jeg fik da også svar på mit spørgsmål fra Tove, selvom det skete på en
> ret uartig måde.

Jeg synes bestemt ikke at det er uartigt at kalde dig en kværulant, for det
er du jo. Jeg ved ikke hvor mange indlæg jeg efterhånden har skrevet til
gruppen, hvor du straks er Rasmus Modsat for at gøre dig interessant. Det må
da være det der ligger til grund for det du skriver. Jeg er aldrig blevet
beskyldt for manglende evne til at formulere mig på forståeligt dansk. Du er
faktisk den første der beskylder mig for dette, så selvfølgelig tager jeg da
til genmæle.

Nå, men det var altså hvad jeg fik ud af at lufte min (synes jeg da selv)
gode idé med roquefort i sovs - ja hvorfor ikke ?


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hauge (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-10-11 13:05

Den 20-10-2011 00:07, Tove Krieger skrev:
> Nå, men det var altså hvad jeg fik ud af at lufte min (synes jeg da
> selv) gode idé med roquefort i sovs - ja hvorfor ikke ?

Du fik det ud af det, at nogle af vi andre synes det lyder som en god
idé, mens nogle andre kender idéen og bruger det.

Så tak for info, det skal prøves. Glem den gamle sure stodder, han har
sikkert fået en hjerneblødning for nylig.

Mvh Hauge

Kurt Hansen (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 20-10-11 17:28

Den 20/10/11 14.04, Hauge skrev:
> Den 20-10-2011 00:07, Tove Krieger skrev:
>> Nå, men det var altså hvad jeg fik ud af at lufte min (synes jeg da
>> selv) gode idé med roquefort i sovs - ja hvorfor ikke ?
>
> Du fik det ud af det, at nogle af vi andre synes det lyder som en god
> idé, mens nogle andre kender idéen og bruger det.
>
> Så tak for info, det skal prøves. Glem den gamle sure stodder, han har
> sikkert fået en hjerneblødning for nylig.

Eller måske har han fået benet ud af den forkerte seng?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Hauge (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-10-11 18:48

Den 20-10-2011 14:04, Hauge skrev:
> .. han har
> sikkert fået en hjerneblødning for nylig.

Ok, det var så noget andet der skete i 2004, utroligt så bitter man kan
blive.

/Hauge

Erik Olsen (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 20-10-11 18:30

Tove Krieger wrote:

> Jeg synes bestemt ikke at det er uartigt at kalde dig en kværulant,
> for det er du jo. Jeg ved ikke hvor mange indlæg jeg efterhånden har
> skrevet til gruppen, hvor du straks er Rasmus Modsat for at gøre dig
> interessant. Det må da være det der ligger til grund for det du
> skriver. Jeg er aldrig blevet beskyldt for manglende evne til at
> formulere mig på forståeligt dansk. Du er faktisk den første der
> beskylder mig for dette, så selvfølgelig tager jeg da til genmæle.

Ja, så har du altså mulighed for at lære noget nyt. Det kan der tydeligt
nok være behov for.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Hauge (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-10-11 18:36

Den 20-10-2011 19:29, Erik Olsen skrev:
> Ja, så har du altså mulighed for at lære noget nyt. Det kan der tydeligt
> nok være behov for.

Jeg synes forøvrigt du *bør* læse det indlæg igen, som du tuder over,
og forklar helt ærligt, hvad der er at misforstå.

Jeg har flere gange prøvet at læse det, og ikke én eneste gang, er jeg i
tvivl om hvad der menes..

Mon det er dig der trænger til at lære dansk, for indtil nu, er du den
eneste der tuder her?

/Hauge

Tove Krieger (20-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 20-10-11 20:23

In news:9gb4h7Fka1U1@mid.individual.net,
Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> typed:
> Den 20-10-2011 19:29, Erik Olsen skrev:
>> Ja, så har du altså mulighed for at lære noget nyt. Det kan der
>> tydeligt nok være behov for.
>
> Jeg synes forøvrigt du *bør* læse det indlæg igen, som du tuder over,
> og forklar helt ærligt, hvad der er at misforstå.
>
> Jeg har flere gange prøvet at læse det, og ikke én eneste gang, er
> jeg i tvivl om hvad der menes..
>
> Mon det er dig der trænger til at lære dansk, for indtil nu, er du den
> eneste der tuder her?
>
> /Hauge


I skal ihvertfald have tak for den moralske opbakning gutter. I er bare de
bedste. Jeg har snuppet mangen en god opskrift her i gruppen, og det vil jeg
da nok blive ved med, selvom jeg sjældent er på Usenet mere. De fleste af de
grupper jeg har abonneret på har været temmelig lidt besøgte i meget lang
tid. Egentlig ærgerligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kert Rats (21-10-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 21-10-11 00:05


"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4e9a1959$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> In news:4e99cdd5$0$289$14726298@news.sunsite.dk,
> Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> typed:
>> Jeg ved, at den tidligere har været præsenteret her i gruppen - men
>> den tåler gentagelse her i efterårsvejret:
>>
>> 4 portioner Mega portion
>>
>> 250 g hakket svinekød - eller 750 gram
>> 250 g hakket oksekød - -"- 750 gram
>> ca. 1 dl rasp - -"- 3 dl
>> 1 dl fløde - -"- 3 dl
>> 1-2 æg - -"- 5 æg
>> salt, peber
>> ca. 50 g røget spæk - -"- 150 gram bacon
>> ca. 1/2 l mælk - -"- 1 liter mælk
>> kulør, meljævning, gele
>>
>>
>> Kødet hakkes 2 gange og røres med rasp, æg, fløde, salt og peber til
>> en ret stiv fars. Den formes som en tyk pølse og lægges i et smurt,
>> ovnfast fad eller i en lille bradepande.
>>
>> Herover lægges tynde spækskiver, eller spækket skæres i strimler, der
>> stikkes dybt ned i farsen. Alternativt pakkes godt og grundigt ind i
>> bacon.
>> Fadet sættes i en godt varm ovn (250 grader) ca. 15 minutter, til
>> farsen er brun, hvorefter der spædes med mælk, tilsat kulør. "Haren"
>> steges færdig ved ca. 180 grader i 30-40 minutter eller til der
>> kommer helt klar saft fra et strikkepindshul og dryppes jævnligt med
>> mælken.
>>
>> Sovsen laves af stegeskyen, jævnes og smages til med gele, salt og
>> peber; evt. tilsættes lidt fløde samt ribsgelé.
>>
>> Foretrækker man at stege haren i gryde, brunes den godt på alle sider
>> i smør eller margarine i stegegryden og steges med mælk eller
>> overhældt med sovs som ovenfor omtalt.
>>
>> Om nødvendigt må sovsen spædes til sidst, den må ikke være for tyk.
>>
>> Serveres med hvide kartofler og ribsgele.
>>
>> Velbekomme...
>
> Mange tak. Det er lige netop den opskrift jeg har brugt i mange år, og den
> er bare rigtig god, men har du ikke glemt det allervigtigste for at få den
> rigtige vildtsmag frem ? Der skal også en god spiseskefuld roquefort i
> sovsen, det er den der sætter prikken over i'et. Selvom nogle ikke bryder
> sig om roquefort skal det lige bemærkes, at man overhovedet ikke kan smage
> den når den først er i sovsen, selvfølgelig skal man ikke overdrive
> mængden men jeg synes altså at du skulle prøve. Det gør sovsen nærmest
> himmelsk.
>

Jeg vil tro, at en forsvarlig skive gorgonzola også kan bruges.


Venligst

Kert Rats



Tove Krieger (21-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 21-10-11 10:45

In news:4ea0a8fe$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
>>
>
> Jeg vil tro, at en forsvarlig skive gorgonzola også kan bruges.
>
>

Jeg tør ikke sige det, men mon ikke ? Det er jo også blåskimmel ost omend
lidt mildere i smagen synes jeg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kert Rats (22-10-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 22-10-11 22:15


"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4ea13f0a$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
> In news:4ea0a8fe$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
> Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
>>>
>>
>> Jeg vil tro, at en forsvarlig skive gorgonzola også kan bruges.
>>
>>
>
> Jeg tør ikke sige det, men mon ikke ? Det er jo også blåskimmel ost omend
> lidt mildere i smagen synes jeg.
>

Jeg vil prøve roquefort i stedet for gorgonzola, og jeg glæder mig.


Venligst

Kert Rats



Tove Krieger (22-10-2011)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 22-10-11 23:52

In news:4ea33257$0$293$14726298@news.sunsite.dk,
Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4ea13f0a$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>> In news:4ea0a8fe$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
>> Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
>>>>
>>>
>>> Jeg vil tro, at en forsvarlig skive gorgonzola også kan bruges.
>>>
>>>
>>
>> Jeg tør ikke sige det, men mon ikke ? Det er jo også blåskimmel ost
>> omend lidt mildere i smagen synes jeg.
>>
>
> Jeg vil prøve roquefort i stedet for gorgonzola, og jeg glæder mig.
>
>
> Venligst
>
> Kert Rats

Husk nu, som jeg skrev tidligere at du lige skal smage dig frem først, der
må endelig ikke komme for meget roquefort i. Jeg skrev nemlig en
spiseskefuld, men jeg laver altså også en ret stor portion sovs, så der er
til et par dage, så det skal du nok tage højde for, og så rigeligt med
ribsgele, så er den hjemme. Hos os er det yndlingssovsen.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Kert Rats (23-10-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 23-10-11 17:48


"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4ea3491e$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> In news:4ea33257$0$293$14726298@news.sunsite.dk,
> Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
>> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4ea13f0a$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>>> In news:4ea0a8fe$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
>>> Kert Rats <nat@hestedag.nu> typed:
>>>>>
>>>>
>>>> Jeg vil tro, at en forsvarlig skive gorgonzola også kan bruges.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Jeg tør ikke sige det, men mon ikke ? Det er jo også blåskimmel ost
>>> omend lidt mildere i smagen synes jeg.
>>>
>>
>> Jeg vil prøve roquefort i stedet for gorgonzola, og jeg glæder mig.
>>
>>
>> Venligst
>>
>> Kert Rats
>
> Husk nu, som jeg skrev tidligere at du lige skal smage dig frem først, der
> må endelig ikke komme for meget roquefort i. Jeg skrev nemlig en
> spiseskefuld, men jeg laver altså også en ret stor portion sovs, så der er
> til et par dage, så det skal du nok tage højde for, og så rigeligt med
> ribsgele, så er den hjemme. Hos os er det yndlingssovsen.


Tak for din reminder. Jeg prøver mig frem.


Venligst

Kert Rats



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407859
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste