opbevare æbler & kartofler
Fra : Bent E.

Dato : 15-10-11 15:14

Mine æbler og kartofler har jeg lagt i flamingokasser (med låg) i et
skur i haven.
Jeg ser nu at der er dannet kondens på lågets inderside, og æblerne er
våde.
Det er vel ikke så godt?
Tidligere brugte jeg trækasser med gamle overfrakker og lign.
lagt over; og det virkede da udmærket.

Men da jeg nu så at "Jem og Fix" solgte flamingokasser til formålet,
syntes jeg at det var smart; men er det det??
Hvordan opbevarer I frugter imod frost?

Bent E.

Fra : Klaus

Dato : 15-10-11 17:00

Den 15-10-2011 16:14, Bent E. skrev:
> [...]
>
> Men da jeg nu så at "Jem og Fix" solgte flamingokasser til formålet,
> syntes jeg at det var smart; men er det det??

Jeg opbevarer mine æbler i papkasser, der står i et frostfrit rum ude i
et skur. Og jeg har æbler til og med februar måned. Desuden har lavet
ca. 30 liter æblemost, som opbevares i fryseren.

Jeg synes da, det lyder som en god ide med de flamingokasser, men har du
mulighed for at sætte dem ind i et lille træskur eller lignende, hvor de
kan stå tørt, så tror jeg det vil være bedst.

--
mvh.
Klaus Ankerstjerne

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 15-10-11 20:39

Den 15-10-2011 18:00, Klaus skrev:

> [...]
> mulighed for at sætte dem ind i et lille træskur eller lignende, hvor de
> kan stå tørt, så tror jeg det vil være bedst.

Flamingokasserne må ikke lukkes helt til, da det vil skabe kondens, og
det tåler kartoflerne slet ikke. Med æblerne, ved jeg ikke.
Kartofler må endelig ikke få lys og de må heller ikke komme under 3
grader, da det kan ødelægge smagen.
Hilsen Matthias

Fra : Bent E.

Dato : 17-10-11 19:07

> [...]
> tåler kartoflerne slet ikke. Med æblerne, ved jeg ikke.
> Kartofler må endelig ikke få lys og de må heller ikke komme under 3

Tak for jeres input.
Jeg tror at jeg satser på mine flamingokasser (uden låg),
og kører videre med mine gamle overfrakker m.v. til beskyttelse mod lys og
frost.
Mit skur i haven er desværre ikke frostfrit, men ellers tørt og godt.

Bent E.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-10-11 10:33

Den 17-10-2011 20:06, Bent E. skrev:
> [...]
> og frost.
> Mit skur i haven er desværre ikke frostfrit, men ellers tørt og godt.

er der "fast gulv" i skuret?
ellers kommer du langt med ½m dybt hul, gerne foret på siderne med lidt
flamingo.

//finn

Fra : Bent E.

Dato : 18-10-11 12:44

Cykelsmeden wrote:

> er der "fast gulv" i skuret?
> ellers kommer du langt med ½m dybt hul, gerne foret på siderne med
> lidt flamingo.

Finn
Ja, der er "desværre" betongulv.

Bent E.