Månedens klaphat
Fra : Claus Frørup

Dato : 15-10-11 09:02

Fredag formiddag, lidt før kl 11, ved indsnævring på Irlandsvej ved
Højdevangsskolen.
En modkørende skal holde tilbage for mig.

http://alturl.com/7chn9

Men det havde en klaphat, i en stor hvid Rangerover, aldeles ikke
tænkt sig at gøre. Næhh nej!
Han drønede op over kantstenen mellem de to skiltestandere i venstre
side... ind mellem træerne... ind over cykelsti og fortov... og ud på
vejen igen ved Grønlykkevej..... Alt sammen med hornet i bund og en
strakt langfinger flagrende ud af sidevinduet.

Hvorfor ser politiet aldrig sådan noget?

Ps.
Da forenden af min bus var lige ud for skiltet i højre side, var han
ud for de to midterste biler i højre side.... så jeg var overhovedet
ikke i tvivl om hvem der var forkert på den.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-10-11 09:06

"Claus Frørup" <clausfroerup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud for de to midterste biler i højre side.... så jeg var overhovedet
> ikke i tvivl om hvem der var forkert på den.

Havde det været en hvid Fiat 600, ville du ikke have bemærket det og vi ej
heller skulle læse om det..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-10-11 14:14

Isang tao pinangalanan, Bjørn J. nagsulat:

>"Claus Frørup" <clausfroerup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
klip
>Havde det været en hvid Fiat 600, ville du ikke have bemærket det og vi ej
>heller skulle læse om det..;)

Jo, for vejbumpet kommer først efter kirken

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-11 09:09

"Claus Frørup" skriver:

> En modkørende skal holde tilbage for mig.

Det skal han i følge skiltningen, både fra din og hans sidde.

> [...]
> vejen igen ved Grønlykkevej..... Alt sammen med hornet i bund og en
> strakt langfinger flagrende ud af sidevinduet.

Jeg kan kun citere Jim Carey i filmen The Mask "Where's a camcorder when
you need one?"

Med de ting jeg jævnligt møder kunne jeg da overveje et lille kamera i
forruden. Sådan en som ham gutten der kunne let have "flået" en
fodgænger......

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-10-11 09:23

KLIP

> Med de ting jeg jævnligt møder kunne jeg da overveje et lille kamera i
> forruden. Sådan en som ham gutten der kunne let have "flået" en
> fodgænger......

Gør det, de koster ikke mere end en stor omgang på MD eller Burger King:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10093

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-10-11 09:57

On Sat, 15 Oct 2011 10:22:35 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Gør det, de koster ikke mere end en stor omgang på MD eller Burger King:

Slige ting vil blive forbudt i samme øjeblik at bare én magthaver
(Range Rover-driver), får nogen som helst problemer med det. .o))

Så længe det er KIA-drivere, så dømmes de med bål og brand.

Hvis nogen får mistanke om fordomme her, så er det sikkert rigtigt.

Je har sagt det før, og gentager det gerne. Den attitude i trafikken
ses ikke sjældent på folk der har gået på CBS og lignende steder. Det
er muligvis en del af pensum?

Man kan vist roligt gå ud fra, at det ikke drejer sig om en
arbejdsmand, idet jeg mener at kunne huske, at selv på papegøjeplader
koster sådan en britisk café-ræser et godt stykke over 1 mill. kr.

Det som undrer mig lidt er, at den ikke er sårt, for os som kører
sårte biler vi er skudt i roen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-10-11 10:56

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det som undrer mig lidt er, at den ikke er sårt, for os som kører
> sårte biler vi er skudt i roen.

Folmer, næste gang vi skal skifte potten ud, skal den være (h)vid og have
påskriften Piloti i blåt...

Desuden skal den monteres med denne opsats mv. samt fjernstyring direkte fra
brianhatten til dokumentation af de andre tossers kørsel i trafikken,
specielt dem i de små pissepotter:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12875__FPV_Fiberglass_Pan_Tilt_Camera_Mount_L_Size_.html

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-10-11 14:24

On Sat, 15 Oct 2011 11:56:02 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Folmer, næste gang vi skal skifte potten ud, skal den være (h)vid og have

Det ville have sparet mig for 6.00 kr. hvis du bare havde nævnt det
for et stykke tid siden!

Hint.

Farven hvid er den eneste i KIA's katalog hvor man ikke betaler ekstra
for metallic-lak.

> [...]

>brianhatten til dokumentation af de andre tossers kørsel i trafikken,

Det er da lidt klejnt det der udstyr. Kunne man ikke lige så godt købe
sådan et Google Street Wiew Camera med det samme. Jeg synes det laver
gode billeder.

http://www.freefoto.com/preview/810-12-6054/Google-Maps-Street-View-Camera

Måske vil overraskelsesmomentet ikke være noget værd, men
billedkvaliteten efterlader ikke tvivl om, hvem synderen måtte være.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 19-10-11 10:33

> Det er da lidt klejnt det der udstyr. Kunne man ikke lige så godt købe
> sådan et Google Street Wiew Camera med det samme. Jeg synes det laver
> gode billeder.

Mange har jo alligevel en smartphone siddende (ulovligt) i forruden. Dertil
findes masser af softwaren der kan optage i loops. Ender klaphattenes kørsel
så i skrammer har man dokumentationen på plads for hvad der foregik lige
inden og efter....

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-11 19:03

Den Sat, 15 Oct 2011 11:56:02 +0200 skrev Bjørn J.:

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Folmer, næste gang vi skal skifte potten ud, skal den være (h)vid og have
> påskriften Piloti i blåt...

Må man foreslå "Politiker"?

Jeg tror ikke ordensmagten bliver specielt glade for "Piloti".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-11 19:11

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Må man foreslå "Politiker"?
>
> Jeg tror ikke ordensmagten bliver specielt glade for "Piloti".

Det kan du have ret i.

Specielt efter det er bevist, man som politiker skal lyve lige så stærkt som
en hest kan rende, så bliver man statsminister, får magten og kan køre i en
hvid politikerbil..;)

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-11 21:12

Den 18-10-2011 20:10, Bjørn J. skrev:
> får magten og kan køre i en
> hvid politikerbil..;)
Pilotierne har jo også en vis magt men er måske for rå til at Folmer kan
sættes i den bås:

Fredag aften fik politiet en anmeldelse, der lød på, at
nogle rockerlignende typer slæbte en person ind i en personbil i Aabenraa.

Da sagen blev undersøgt, vidste det sig, at personerne ganske rigtig
havde en slags rygmærke på, men at det var med bogstaverne P-O-L-I-T-I,
så det de foretog sig var lovligt, som vagtchefen siger lørdag morgen
til dr.dk/P4.

Kilde: http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Aabenraa/2011/09/24/082106.htm

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-10-11 21:26

Den 18-10-2011 20:03, Kent Friis skrev:
> Må man foreslå "Politiker"?
> Jeg tror ikke ordensmagten bliver specielt glade for "Piloti".

Man kunne da sikkert få meget sjov ud af at køre rundt og reklamere for
dem her;
http://www.piloti-europe.com/

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-10-11 22:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe det er KIA-drivere, så dømmes de med bål og brand.

Tænk - jeg troede ikke man kunne dømmes for dårlig smag i biler, men der er
åbenbart stadig håb
Måske man kunne fristes af en eller anden form for auto-sharia

> Hvis nogen får mistanke om fordomme her, så er det sikkert rigtigt.

Argh - og så fra dig - pjat

> Je har sagt det før, og gentager det gerne. Den attitude i trafikken
> ses ikke sjældent på folk der har gået på CBS og lignende steder. Det
> er muligvis en del af pensum?

Du er helt galt afmarcheret. Den slags stammer fra en pottetræning der gik
galt, eller en våd ble der sad for længe (eller formentlig en kombination).
De kan nemlig opføre sig sådan også på CBS, så det *må* stamme fra tidligere
i livet.

> Det som undrer mig lidt er, at den ikke er sårt, for os som kører
> sårte biler vi er skudt i roen.

Altså dig og dine fordomme
Godt jeg er for pæn til at lufte mine om tulipanræsere og deres ratholdere

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Anders Majland

Dato : 19-10-11 10:29

> Man kan vist roligt gå ud fra, at det ikke drejer sig om en
> arbejdsmand, idet jeg mener at kunne huske, at selv på papegøjeplader
> koster sådan en britisk café-ræser et godt stykke over 1 mill. kr.

cafe-ræser eller arbejdsredskab. Nu har lige lige haft fornøjelsen at køre i
lidt skov i en range rover og en landrover. Ret imponeret over hvor meget
terrræn de reelt kan klare uden bøvl. Det var nærmest for nemt med
elektronikken til hjælp. Trykke på de rigtige knapper og så klarede bilen
resten. Var også udstyret med kameraer hele vejen rundt, så man ikke
behøvede at stå ud for at se efter om man nu havde plads nok til træstrammer
og lign
Tror nu det er lige så sandsynligt at det var "mesters" bil som en CBS'er.
"Mester" undskyldning er så at han nogen gange skal trække en tung
maskin/værktøjs trailer. Derfor er en range rover eller touareg v10 absolut
nødvendig....

/A - der måske er farvet af pendle på tværs af landet samtidigt med en del
håndværkere ...

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-10-11 14:15

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>"Claus Frørup" skriver:

>Det skal han i følge skiltningen, både fra din og hans sidde.

Lige nøjagtig

>Jeg kan kun citere Jim Carey i filmen The Mask "Where's a camcorder when
>you need one?"

Jeg ville løbe tør for enten bånd eller diskplads

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : \"@

Dato : 15-10-11 15:54

Den 15-10-2011 10:02, Claus Frørup skrev:
> [...]
> ud for de to midterste biler i højre side.... så jeg var overhovedet
> ikke i tvivl om hvem der var forkert på den.

Den stakkels mand blev vel bare misundelig, da han fandt ud af at nogen
havde en bil, der var større end hans ,

Derfor hans frustrationer

Mikael

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-10-11 04:18

Isang tao pinangalanan, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> nagsulat:

klip
>Den stakkels mand blev vel bare misundelig, da han fandt ud af at nogen
>havde en bil, der var større end hans ,
>
>Derfor hans frustrationer
>
>Mikael

Haha... Selvfølgelig.... der har vi forklaringen

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-10-11 12:21

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Mange har jo alligevel en smartphone siddende (ulovligt) i
> forruden. Dertil findes masser af softwaren der kan optage i

Den kan vel godt sidde i forruden uden at være ulovlig?