Græs
Fra : Margit Jensen

Dato : 14-10-11 08:07

Hej
Vi har lige fældet et stort træ i haven.
Er det for sent at så græs på den bare plet for i år.
Hilsen Margit

Fra : Max

Dato : 14-10-11 09:00

Hej Margit

> Er det for sent at så græs på den bare plet for i år.

Nej, og skulle det gå galt, ja så er det jo bare at
smide frø på igen til foråret.

--
Mvh Max

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-11 16:45

> Nej, og skulle det gå galt, ja så er det jo bare at
> smide frø på igen til foråret.
Jeg har rigtig dårlig erfaring med bare at smide græsfrø på bar jord.
Fuglene spiser dem. Vinden blæser dem væk og begynder de at spire ovenpå
jorden og solen så kommer frem, så bliver de små spire bare svedent af.

Riv frøene lidt ned i jorden og fuglene har ikke så nemt ved at finde dem.
Vinder tager dem ikke og så spire de i jorden og kan så tåle noget stærk
sol.

--
Klaus G.

Fra : admin

Dato : 14-10-11 17:30

Klaus G. wrote:
> [...]
> Riv frøene lidt ned i jorden og fuglene har ikke så nemt ved at finde
> dem. Vinder tager dem ikke og så spire de i jorden og kan så tåle

Det var nok også det max mente, men nogen skal
åbenbart misforstå det der ikke står mellem linierne

Fra : Max Petersen

Dato : 14-10-11 09:04

På bagsiden af min pose græsfrø står:
"Græsfrøene kan sås i foråret, men spirer dog allerbedst i eftersommer og
efterår, hvor jorden er lun og fugtig. Komprimeret jord skal løsnes før
såning. Giv jorden en grundgig afrivning hvor sten, rødder og ukrudt
fjernes. Bløde pletter og luftlommer fjernes ved at gå med små, overlappende
skridt over hele arealet. Planér arealet. Så frøene på langs og tværs af
arealet og husk at gøde. Klip 1-2 cm. af græsset første gang når det er 6-8
cm højt. Herefter kan klippehøjden gradvist sænkes til 3-4 cm. Efterså
plænen én gang om året."
Jeg såede for et par uger siden, men har ikke gødet. Arealet er allerede
grønt.

m.v.h. Max P.

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-11 16:43

> Er det for sent at så græs på den bare plet for i år.
> Hilsen Margit
Du vil højest få nogle små fesne spire og så stopper det for i år. Skal du
bruge arealet i løbet af vinteren, så drop at så nu. Det vil bare blive
trådt i stykker.

Vi er allerede begyndt at få en bitte smule nattefrost jo.

--
Klaus G.

Fra : Margit Jensen

Dato : 14-10-11 18:58

"Margit Jensen" wrote in message

Hej
Vi har lige fældet et stort træ i haven.
Er det for sent at så græs på den bare plet for i år.
Hilsen Margit

Hej
Tak for svarene. Der er blevet sået i dag.
Så ser vi hvad der sker.
Hilsen Margit

Fra : Klaus G.

Dato : 20-11-11 19:41

> Tak for svarene. Der er blevet sået i dag.
> Så ser vi hvad der sker.
> Hilsen Margit
Hvordan endte det så? Græsset er vel gået helt i stå nu går jeg ud fra. Så
hvor langt kom det op?

--
Klaus G.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-11-11 14:09

Den 20-11-2011 19:41, Klaus G. skrev:
> Hvordan endte det så? Græsset er vel gået helt i stå nu går jeg ud fra.
> Så hvor langt kom det op?

her gror græsset stadig, i en fart som burde foranledige klipning!

//finn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-11-11 23:45

Den 23-11-2011 14:08, Cykelsmeden skrev:

> her gror græsset stadig, i en fart som burde foranledige klipning!

Kan græsset tåle endnu en klipning i år?
Det trænger godt nok, men er i tvivl om det kan tåle klipning.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 23-11-11 23:48

Hej Uffe

> Kan græsset tåle endnu en klipning i år?

Ja, hvorfor ikke. Tænk på at det rådner hvis det er
for langt når der kommer sne.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-11-11 11:09

Den 23-11-2011 23:47, Max skrev:
> Ja, hvorfor ikke. Tænk på at det rådner hvis det er
> for langt når der kommer sne.
netop!

mit græs har traditionelt altid overvintret meget kortklippet. - gider
bare ikke mere

//finn