hvilken olie til suzuki grand vitara 2.0 b~
Fra : Lars

Dato : 13-10-11 16:31

Hej

Hvilken olie bør jeg købe til min suzuki grand vitara 2.0 benzin, det
skal være en fornuftig olie til en fornuftig pris

Nogle som ved hvilken type 10w40 eller ?

og gerne en anbefaling af mærke og købssted :D

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-11 16:38

Lars skriver:

> Nogle som ved hvilken type 10w40 eller ?

Hvad siger instruktionsbogen?

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 13-10-11 16:54

"Lars" <lcb@mail.dk> wrote in message
> [...]
> være en fornuftig olie til en fornuftig pris
>
> Nogle som ved hvilken type 10w40 eller ?
>
> og gerne en anbefaling af mærke og købssted :D

Hvad står der i instruktionsbogen?

--
/Jacob
Ex-bovlam Mondeo

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-11 18:35

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lars" <lcb@mail.dk> wrote in message

> Hvad står der i instruktionsbogen?

Næppe noget om mærke og købssted

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 13-10-11 19:50

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> "Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næppe noget om mærke og købssted

Næææh, til gengæld burde der stå hvilken type han skal bruge - og så burde
manden kunne ræsonnere sig frem til at købe en ordentlig kvalitet....google
er din ven i den henseende....

--
/Jacob
Kia Ceed SW

Fra : Lars

Dato : 13-10-11 19:47

Jacob Bjørn kom med følgende:
> "Lars" <lcb@mail.dk> wrote in message

> Hvad står der i instruktionsbogen?

Bilen er købt brugt og der var desværre ikke instruktionsbog med, kun
servicebog.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 13-10-11 19:53

> Jacob Bjørn kom med følgende:

> Bilen er købt brugt og der var desværre ikke instruktionsbog med, kun
> servicebog.

Prøv at søge lidt her:

http://www.suzuki-forums.com/

--
/Jacob
Kia Ceed SW

Fra : Armand

Dato : 13-10-11 20:21

Den 13-10-2011 20:46, Lars skrev:
> Jacob Bjørn kom med følgende:

> Bilen er købt brugt og der var desværre ikke instruktionsbog med, kun
> servicebog.

Står der ikke noget på/ved olie-påfyldningen?

--
Armand

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-10-11 13:14

On 13 Okt., 17:30, Lars <l...@mail.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvilken olie b r jeg k be til min suzuki grand vitara 2.0 benzin, det
> skal v re en fornuftig olie til en fornuftig pris
>
> Nogle som ved hvilken type 10w40 eller ?
>
> og gerne en anbefaling af m rke og k bssted :D
>
> Mvh
>
> Lars Bisgaard

Åbn Google

Søg på Castrol

Åbn Castrol DK's side: http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3165

Vælg 'Smøretabeller til forhandlere og private'

Vælg Suzuki

Vælg din model

Det kunne være den her:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=71§or=1&category=6&subset=274&modelyear=&vehicle=7822

Metoden virker også til andre biler og giver ALLE smøremidler til
potten

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-10-11 13:19

On 13 Okt., 21:14, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Metoden virker også til andre biler og giver ALLE smøremidler til

Jeg glemte så lige en detalje:

Oliens fabrikat vælges efter religiøs overbevisning. Castrol er
bestemt ikke dårligt, men hvis jeg havde en halvgammel Suzuki fik den
noget af T Hansens egen olie i tilsvarende viscositet. Castrol kan dog
ofte findes på tilbud (sammen med Shell) i Bilka.

MVH Leo

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-10-11 21:59

Min Grand Vitara 2,0 benzin kører med den fuldsyntetiske fra Harald-Nyborg.
kr. 229,- for 4 liter.

Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-10-11 22:01

nå ja den hedder vist W5-40

Fra : MVJ

Dato : 14-10-11 15:45

> [...]
> være en fornuftig olie til en fornuftig pris
>
> Nogle som ved hvilken type 10w40 eller ?
>
> og gerne en anbefaling af mærke og købssted :D

Har selv sådan en Grand Vitara 2.0 SE Aut. Benzin - den har har lige fået
skiftet olie hos:
www.quickpot.dk

De hældte 5.5 ltr på og brugte 5/W30 Longlife fuldsyntetisk.

Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-11 16:13

> [...]
> skiftet olie hos:
> www.quickpot.dk
>
> De hældte 5.5 ltr på og brugte 5/W30 Longlife fuldsyntetisk.

Selvfølgelig, det er jo den de tjener mest på.

--
S till
A live

Fra : MVJ

Dato : 14-10-11 16:49

> Selvfølgelig, det er jo den de tjener mest på.
Sikkert nok - håber så bare at den er nogenlunde pengene værd. Jeg har intet
forstand på olieskift - lader andre om at vurdere hvad de skal hælde på.
Skal jeg føle mig snydt da ???

Mogens

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-10-11 18:40

On Fri, 14 Oct 2011 17:49:09 +0200, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
wrote:

> [...]
>forstand på olieskift - lader andre om at vurdere hvad de skal hælde på.

Nej, det er der ikke nogen grund til.

Hvis du havde skrevet at du havde købt en ny Ferrari, havde det også
medført en vrissen kommentar fra Henrik B., fordi du ikke havde valgt
SAAB.

Og i tilfælde af, at det drejer sig om TV, så er der ikke andet end
Panasonic der duer.

Henrik B. var betydeligt nemmere at omgås da han var kendt under
synonymet Vikingman.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MVJ

Dato : 14-10-11 19:25

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Panasonic der duer.
>
> Henrik B. var betydeligt nemmere at omgås da han var kendt under
Hæ-Hæ ok Folmer - ja jeg er jo lidt "teknikblind" - Men fint nok - tror jeg
vil være tilfreds med 5/W30 på min Vitara. Så fred med at Quickpot måske
tjener en lille bitte mere på mig end de andre "kloge" ))
God Weekend !

Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-11 08:58

> [...]
>
> Hvis du havde skrevet at du havde købt en ny Ferrari, havde det også
> medført en vrissen kommentar fra Henrik B., fordi du ikke havde valgt

Har du også en "sjov" kommetar til emnet - eller?

> Og i tilfælde af, at det drejer sig om TV, så er der ikke andet end
> Panasonic der duer.

Lyver gør du skam også...

> Henrik B. var betydeligt nemmere at omgås da han var kendt under
> synonymet Vikingman.

Og du kom med flere korrekte udtalelser, dengang du kørte Hyundai...

--
S till
A live

Fra : Henrik B.

Dato : 27-10-11 08:56

> "MVJ" skrev i meddelelsen

Snydt? Nej, du har fået en god olie på. Men da du kører i en benzin'er, som
helt sikkert ikke har lange skifteintervaller, kunne du have "nøjes" med en
billigere 0W-40 eller 5W-40.

--
S till
A live