iCloud dobbelt i kalender
Fra : Kent

Dato : 13-10-11 20:03

Det er jo så nyt. Kaldenderen fra iCloud viser alle aftaler dobbelt. På
min Mac er alt på plads.

Der er to kalender i iPhone. En fra Mac, som så er i orden, og en fra
iCloud, hvor alt lægger dobbelt. Det er vel kalenderen fra iCloud som
skal vælges fremover, hvis synkronisering skal foregå automatisk.

Hvordan får jeg synkroniseret/ryddet op i iCloud? Det er jo lidt nyt,
men måske kommer der nogle idéer frem de næste par dage

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 20:09

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> iCloud, hvor alt lægger dobbelt. Det er vel kalenderen fra iCloud som
> skal vælges fremover, hvis synkronisering skal foregå automatisk.

dvs. du ser alle aftaler 3 gange ?

Fra : Kent

Dato : 13-10-11 20:20

Thomas von Hassel har bragt dette til verden:

> dvs. du ser alle aftaler 3 gange ?

Hvis jeg vælger både kalender fra Mac og iCloud, så ja 3 gange. Det
stammer nok fra nogle synkroniserings problemer, som var i forbindelse
med opdateringen til iOS 5.

Kent

Fra : Kent

Dato : 13-10-11 20:28

Kent formulerede spørgsmålet:
> [...]
>>

> Hvis jeg vælger både kalender fra Mac og iCloud, så ja 3 gange. Det stammer
> nok fra nogle synkroniserings problemer, som var i forbindelse med

Måske løsningen simpelthen er at bruge Wi-Fi Sync og så undgå iCloud.
Jeg anede intet om Wi-Fi Sync før nu, jeg må vist få læst op på
indholdet i iOS 5, men da jeg kun har en iPhone og en MacBook er det
vel egentlig en tilfredsstillende løsning for mig.

Kent

Fra : Kent

Dato : 13-10-11 21:34

Kent forklarede:

> [...]
> anede intet om Wi-Fi Sync før nu, jeg må vist få læst op på indholdet i iOS
> 5, men da jeg kun har en iPhone og en MacBook er det vel egentlig en

Jeg skulle så ikke have slettet iCloud kontoen. For så rydder Apple
lige helt op og hele min kaleder røg.

Dvs. BusyCal bliver hele tiden bedt om at logge på
p06-caldev.icloud.com, men hvis jeg gør det så ryger alle kalenderdata
vel også fra BusyCal.

Er der nogen måde at redde dette på? Noget, som jeg eventuelt kan finde
i Time Machine?

Kent

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-10-11 21:47

On Thu, 13 Oct 2011 22:34:16 +0200, <Kent> wrote:
> [...]
> vel også fra BusyCal.
>
> Er der nogen måde at redde dette på? Noget, som jeg eventuelt kan finde

Sjekk ~/Library/Calendar i Time Machine.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Kent

Dato : 15-10-11 20:11

Tor Einar Samdahl tastede følgende:

> Sjekk ~/Library/Calendar i Time Machine.

Jeg kunne ikke finde filen. På (dansk) skal det vel hedde
bibliotek/kalender? Der er vel ikke noget skjult fil-system som under
Windows?

Imidlertid åbnede jeg iCloud-kontoen igen på iPhone og det hele kom på
plads. Og om aftenen åbnede jeg også kontoen på MacBook. Så nu er der
kun en forkomst af alle aftaler.

Så alt er på plads. Det er så bare ikke længere muligt uden iCloud.
Rigtige mænd tager backup, men finder så ud af, at det ikke er nok

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-11 09:29

> [...]

> Jeg kunne ikke finde filen. På (dansk) skal det vel hedde
> bibliotek/kalender? Der er vel ikke noget skjult fil-system som under

Fra Mac OS X 10.7 Lion har Apple gjort biblioteket i ens hjemmemappe
usynligt. Det er sikkert, så folk uden forstand på det ikke kommer til
at rode med noget, der ødelægger nogle vigtige funktioner. Sjovt nok er
biblioteket i roden på harddisken ikke usynligt. Det er jo ellers endnu
mere centralt for computeren.
Det er nu ikke svært at få lov at se sit bibliotek. Når man er i
Finder, skal man bare åbne menuen "Gå". Trykker man så på "Alt", dukker
"Bibliotek" op. Så kan man bare klikke på det og åbne mappen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 18-10-11 15:46

Følgende er skrevet af Henrik Münster:
> [...]
> Finder, skal man bare åbne menuen "Gå". Trykker man så på "Alt", dukker
> "Bibliotek" op. Så kan man bare klikke på det og åbne mappen.

Jeg kan egentlig godt huske at det er blevet nævnt senere. Jeg har fået
løst mit problem, men alligevel lige prøve af hensyn til næste gang jeg
har et problem.

Kent

Fra : Kent

Dato : 18-10-11 16:21

Henrik Münster formulerede spørgsmålet:
> Det er nu ikke svært at få lov at se sit bibliotek. Når man er i
> Finder, skal man bare åbne menuen "Gå". Trykker man så på "Alt", dukker
> "Bibliotek" op. Så kan man bare klikke på det og åbne mappen.

"Alt" er vel hvad der på min maskine hedder "Alle mine arkiver"? Men
uanset hvad, så findes den nævnte sti ikke på min MacBook.

Kent

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-10-11 18:26

On 2011-10-18 15:20:32 +0000, Kent said:

> Henrik Münster formulerede spørgsmålet:
>
> "Alt" er vel hvad der på min maskine hedder "Alle mine arkiver"? Men
> uanset hvad, så findes den nævnte sti ikke på min MacBook.

Nej, det er "alt" tasten, du skal holde nede.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kent

Dato : 18-10-11 20:45

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:.

> Nej, det er "alt" tasten, du skal holde nede.

Ok. Den havde jeg ikke forstået. Så fandt jeg filerne. Tak

--
Kent