att: Jørgen Farum Jensen ancher virker
Fra : Edmund

Dato : 13-10-11 03:18

Jeg har prøvet at bruge dit Float-layout med 3 spalter fra
http://www.webdesign101.dk/www/layout/eks/eksempel_6.html

Men prøver jeg at lavet et ancher på siden, kan man ikke efterfølgende
scrolle op til toppen igen.

http://edmorano.dk/nyside/

Tror at følgende er problemet

padding-bottom:1000em;
margin-bottom:-1000em;

Har også prøvet at indsætte ancher direkte i din orginale kode, samme
problem.

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-11 06:04

Edmund skrev:

> Men prøver jeg at lavet et ancher på siden, kan man ikke
> efterfølgende scrolle op til toppen igen.

> [...]

Ja, det er det. Hvad er årsagen til den kode - at få
kolonnerne til at gå hele vejen ned til bunden? Det kan i så
fald løses på andre måder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-10-11 09:30

Den 13-10-2011 04:18, Edmund skrev:
> [...]
>
> padding-bottom:1000em;
> margin-bottom:-1000em;
>
> Har også prøvet at indsætte ancher direkte i din orginale

Og jeg tror, du har ret. Det er et problem,
jeg ikke har set før.

To udveje:

1) Indsæt et link til #side (toppen) under
eller ved de eksisterende h3'ere.

2) Brug table display egenskaberne
for at skabe et layout med lige høje spalter.

Ad 2 har jeg skrevet nogle artikler om dette:
http://webdesign101.dk/www/layout/

Pixibog om samme emne:
http://webdesign101.dk/layout2010/websidelayout.pdf

Og pixibogens eksempler:
http://webdesign101.dk/layout2010/
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Edmund

Dato : 13-10-11 15:50

Den 13-10-2011 10:29, Jørgen Farum Jensen skrev:

> To udveje:
>
> 1) Indsæt et link til #side (toppen) under
> eller ved de eksisterende h3'ere.

> 2) Brug table display egenskaberne
> for at skabe et layout med lige høje spalter.

2) virker som den bedste løsning.
Dejligt med tabel layout,igen

Tak for hjælpen.

--