Løse skruer i hængslet på dørkarmen.
Fra : Erik Poulsen

Dato : 13-10-11 14:44

Hejsa

Skruerne til øverste hængsle i dørkarmen til vores hoveddør er løse og
skruerne ”bider” ikke. Når eg prøver, at stramme dem.

Hvilke løsninger muligheder har jeg?

På forhånd tak
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 16:09

Den 13/10/11 15.43, Erik Poulsen skrev:
> Hejsa
>
> Skruerne til øverste hængsle i dørkarmen til vores hoveddør er løse og
> skruerne ”bider” ikke. Når eg prøver, at stramme dem.
>
> Hvilke løsninger muligheder har jeg?

Du kan bore hullet i beslaget op og bruge større skruer. Prøv også at
måle efter, om der er tykkelse nok i karmen til at der kan bruges
længere skruer.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Ivan

Dato : 13-10-11 16:11

"Erik Poulsen" <egpnews@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skruerne til øverste hængsle i dørkarmen til vores hoveddør er løse og
> skruerne ”bider” ikke. Når eg prøver, at stramme dem.

lime en dybel i karmen

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-11 18:32

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse

> "Erik Poulsen" <egpnews@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> lime en dybel i karmen
Ikke holdbart, fordi en dybel vil vende endetræet ud mod skruen. Skal man
ind på noget sådant skal det være en prop lavet med et propbor, eller en
decideret udlusning.

Kraftigere og/eller længere skruer ville også være mit første forsøg.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ivar

Dato : 13-10-11 20:01

Erik Poulsen skrev:

> Hvilke løsninger muligheder har jeg?

Du kan prøve at skrue skrurne ud og presse knækkede tændstikker
i hulerne. Er hullerne væsentligt større, kan du banke en passende
splint i med en hammer. Et dørhængsel er nok for belastet til
at det er nok, men det tager 5 minutter at prøve, så hvorfor ikke.

Ivar Magnusson

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-10-11 20:08

Ivar wrote:

> [...]
> splint i med en hammer. Et dørhængsel er nok for belastet til
> at det er nok, men det tager 5 minutter at prøve, så hvorfor ikke.

Prøv at sætte tænstikken hhv splinten fast i hullet med hvid trælim
inden skruerne skrues i igen. Det gjorde tricket på et par af vores
invendige døre.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter T.

Dato : 14-10-11 00:10

Den 13-10-2011 15:43, Erik Poulsen skrev:

> Skruerne til øverste hængsle i dørkarmen til vores hoveddør er løse og
> skruerne ”bider” ikke. Når eg prøver, at stramme dem.
>
> Hvilke løsninger muligheder har jeg?

Plastic Padding. Der findes flere forskellige typer. Jeg har netop
erfaret hvor guld det produkt det er. Men det er 2-komponent, så jeg
trykkede massen ud i hjørnet af en frostpose, kom hærder i, blandede det
ved, at "massere" posen, klippede et lille hul i hjørnet af posen og
trykkede det ind i hullerne. Det virkede.

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.