Om ftp-upload med FileZilla Client
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-10-11 20:47

Hvordan indstiller jeg ftp-programmet FileZilla til kun at
overføre nye og ændrede (og fjerne slettede) filer i stedet for
hele dynen på en gang og hver gang? Altså 'halvautomatisk', uden
at jeg nødvendigvis skal markere alle de relevante filer og
mapper og overføre dem manuelt..

--
Jørgen Grandt

Fra : scootergrisen

Dato : 12-10-11 21:56

Overfør > Standard fil findes-handlinger...

http://scootergrisen.dk/phpgrisen/billeder/billed0027.png

Uploadet : Overskriv fil, hvis størrelsen er forskellig, eller
kildefilen er nyere

http://scootergrisen.dk/phpgrisen/billeder/billed0029.png

Jeg kender ikke til hvordan man også fjerner de slettede filer.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 21:56

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> og hver gang? Altså 'halvautomatisk', uden at jeg nødvendigvis skal
> markere alle de relevante filer og mapper og overføre dem manuelt..

Jeg ved ikke om FileZilla har en sådan mulighed, men jeg kan anbefale
Total Commander som FTP-klient. Den har en synkroniseringsmulighed som
den du beskriver.

Programmet kan i øvrigt en masse andet nyttigt, det er altså det første
program jeg installerer på en computer. Det er filhåndteringens svar på
en schweizerkniv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-11 02:08

Jørgen Grandt skrev:

> Hvordan indstiller jeg ftp-programmet FileZilla til kun at
> overføre nye og ændrede (og fjerne slettede) filer i stedet for
> hele dynen på en gang og hver gang?

Det kan man ikke. Man kan slå en visning til der letter arbejdet
med at se forskelle på den lokale filoversigt og
serveroversigten. Måske kender du den. Det er det tredje ikon fra
højre i en standardopsætning.

Der findes forskellige editor-programmer (til 'teknisk' tekst)
som har en FTP-klient indbygget hvor det kun er ændrede filer der
overføres. Steens Webwriter kan, og den er rimeligt enkel at
bruge.

--
Bertel

Fra : Jørgen Grandt