Kina skade
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-11 04:52

Håber der kommer lidt mere gang i denne gruppe...

Såvidt jeg kan se, så er der ikke mange butikker der sælger nye Baotian
eller Kina-scootere. De sælges mest på nettet.

Er det normalt at et scooter-værksted hvor de normalt kun reparerer
Peugeot, PGO, Aprilia mv. ikke gider reparere på en kina-scooter hvis
den er trafikskadet for fx 4000 kr? Men at de hellere vi erklære den
totalskadet fordi det ikke kan betale sig at reparere den. Altså at de
er lidt opgivende på forhånd fordi de mener det er noget billigt
køb-og-smid-væk bras.

Fra : emjeppesen

Dato : 12-10-11 06:45

Martin Pedersen skrev:

> [...]
>totalskadet fordi det ikke kan betale sig at reparere den. Altså at de
>er lidt opgivende på forhånd fordi de mener det er noget billigt

En ny Baotian koster jo ikke mere end 4-5000 kr, så det er da sygt ar
begynde at reparere en skade på fx 4000 kr

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-11 03:12

Den 12-10-2011 07:44, emjeppesen skrev:
> En ny Baotian koster jo ikke mere end 4-5000 kr, så det er da sygt ar
> begynde at reparere en skade på fx 4000 kr

Hvor kan man få en til 4000 kr.? Fordi så vil jeg da gi dig ret.
Hvis den derimod koster 5295 kr. + nr.plade + klargøring og levering så
overstiger det 5700 kr. og så der et stykke ned til 4000 kr. især når
det er modparten der skal betale.

Fra : K_Nielsen

Dato : 14-10-11 21:33

"Martin Pedersen" skrev i meddelelsen

> [...]
>Hvis den derimod koster 5295 kr. + nr.plade + klargøring og levering så
>overstiger det 5700 kr. og så der et stykke ned til 4000 kr. især når det

Det er ikke så meget hvad en ny koster, det er mere hvad handelsværdien af
den skadede knallert er.
Man kan altid bede dem om at erstatte genstanden med en tilsvarende
genstand, hvis ikke de vil udbedre..

Nu ved jeg ikke med en knallert hvor der ikke er betalt registreringsafgift
på, men på en bil eller motorcykel, er
der lovmæssige grænser for hvor mange procent af handelsværdien der må
udbedres skader for, det
er noget afgiftsjov.

Kent

Fra : DMCN 721

Dato : 12-10-11 23:08

> [...]
> totalskadet fordi det ikke kan betale sig at reparere den. Altså at de er
> lidt opgivende på forhånd fordi de mener det er noget billigt

Netop, køb, brug og smid væk :)
Jarl

Fra : scootergrisen

Dato : 21-10-11 16:10

> Håber der kommer lidt mere gang i denne gruppe...

Ellers er der links til diverse forum her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/links.php

> Såvidt jeg kan se, så er der ikke mange butikker der sælger nye Baotian
> eller Kina-scootere. De sælges mest på nettet.

Der er da nogen der sælger dem. Hvor bor du ? Så kan jeg prøve om jeg
kan finde nogen steder til dig.

> [...]
> totalskadet fordi det ikke kan betale sig at reparere den. Altså at de
> er lidt opgivende på forhånd fordi de mener det er noget billigt

Hvis de ikke selv sælger Baotian scootere så sælger de nok heller ikke
reservedele til dem.

Efter hvad jeg kan hører fra folk der skriver til mig så er det ofte
svært at skaffe reservedele til specielt de billige kinesiske scootere.
Det virker som om dem der importer dem simpelhen ikke importer
reservedele til dem. Nu minder de kinesiske scootere meget om hinanden
og bruge mange af de samme dele men specielt skjoldene har folk svært
ved at få fat i.

Der er ikke nogen baotian side hvor man kan gå ind og se alle de danske
forhandlere ligesom man kan med de kendte mærker.