Hamp/Cannabis Sativa
Fra : KS

Dato : 11-10-11 18:25

Var ude at rulle på cyklen igår og kommer ned ad en lukket vej med få huse -
så ser jeg en mark med hampeplanter (der er ingen tvivl)...

Der var planter på +2 meters højde med store topskud.

Hvad gør man lige? skal myndighederne have en melding på ovennævnte eller må
man gå ud fra Hampeplanter kan bruges til noget fornuftigt som IKKE
inkluderer rygning/bagning i kager eller i anden form kan bruges til
euforiserende for mennesker?

på forhånd tak
mvh
Kenneth

Fra : P.N.

Dato : 11-10-11 19:35

"KS" <No@name.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må man gå ud fra Hampeplanter kan bruges til noget fornuftigt som IKKE
> inkluderer rygning/bagning i kager eller i anden form kan bruges til

Ja der er mange der bruger hamp som foder til husdyr og medicin til
mennesker med cancer og HIV aids.

Fra : Ralphk

Dato : 12-10-11 00:22

>medicin til
>mennesker med cancer og HIV aids.

NEJ....Ikke til medicin, men som et smertestillende alternativ.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-11 08:32

P.N. skrev:

> Ja der er mange der bruger hamp som foder til husdyr og medicin til
> mennesker med cancer og HIV aids.

Men de har ikke licens til at dyrke det hjemme.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 12-10-11 01:22

> [...]
> huse - så ser jeg en mark med hampeplanter (der er ingen tvivl)...
>
> Der var planter på +2 meters højde med store topskud.

Du kører bare videre, for hvad rager det egentlig dig.

Peter

Fra : K*T

Dato : 12-10-11 05:36

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> "KS" <No@name.dk> skrev i en meddelelse

> Du kører bare videre, for hvad rager det egentlig dig.

Vi har vist alle en fælles interesse i at landets love og regler
overholdes - så derfor skal man naturligvis anmelde / stoppe ulovlige
forhold.
(om hampdyrkningen i dette tilfælde er lovlig eller ej kan jeg ikke forholde
mig til - men det vil politiet muligvis kunne)

Knud

Fra : KS

Dato : 12-10-11 08:50

"K*T" <k.n.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (om hampdyrkningen i dette tilfælde er lovlig eller ej kan jeg ikke
> forholde mig til - men det vil politiet muligvis kunne)

præcis mine ord Knud
Jeg har ladet en mail med adresse følge til det lokale politi...
mvh
Kenneth

Fra : KL

Dato : 12-10-11 12:41

"KS" <No@name.dk> wrote in message

> præcis mine ord Knud
> Jeg har ladet en mail med adresse følge til det lokale politi...

Tilykke med det.
Man skal altid, altid holde et vågent øje med naboer, bekendte, familien m.fl. og
til enhver tid indberette hvis du formoder noget som helst. Bedre forkert end
slet ikke at gøre noget. Er det ikke en god regel at leve efter, synes du?

Fra : KS

Dato : 12-10-11 19:58

"KL" <bfodsdy@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> m.fl. og til enhver tid indberette hvis du formoder noget som helst. Bedre
> forkert end slet ikke at gøre noget. Er det ikke en god regel at leve

sådan forholder det sig ikke KL, men hvis det kan afhjælpe at unge kommer i
kontakt/eksperimenterer med pot/hash/andre euforiserende stoffer og jeg er
en medvirkende årsag til det - så er jeg tilfreds.
Om du mener jeg bruger Stasilignende metoder må du selv om, men den dag et
af dine børn/nære venner/venners børn kommer skæve hjem fordi de har købt
billigt ind fra en privat have - så kan det være du kommer på andre tanker.

jeg vil til hver en tid også melde hvis jeg ser en beruset person føre et
automobil eller i det mindste forsøge at stoppe vedkommende INDEN det sker -
men det er måske også "et tillykke" værd?!?!

Fra : KL

Dato : 13-10-11 07:35

> Om du mener jeg bruger Stasilignende metoder

Hvem snakker om Stasi...

Fra : KS

Dato : 13-10-11 11:54

Fra : KsK

Dato : 15-10-11 12:05

præcis mine ord Knud
Jeg har ladet en mail med adresse følge til det lokale politi...
mvh
Kenneth

tja nogle vil kalder det stikkeri ..

men fair nok hvis du gå hjem og knække alle dine priavt dvd og slette alle
dine ulovlig mp3 sangen og lige huske at indberette alt det sort arbejder
du har fået udført /har udført ..
så hvorfor ikk
men tillykke med dit nye nickname

men rent faktisk fik du skaffe en narko smugler en kunden mere tillykke
med det

KsK

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-11 12:37

Den 15/10/11 13.05, KsK skrev:

> [...]

> alle dine ulovlig mp3 sangen og lige huske at indberette alt det sort
> arbejder du har fået udført /har udført ..

Bare i de 58 år jeg har haft min gang på jord, er der sket et skred
ifolks retsbevidsthed, som de ellers er hurtige nok til at påkalde sig,
hvis de føler sig /uretfærdigt/ behandlet i henhold til egne normer.

Nu om dage er standarden, at individet sætter sin personlige
bagatelgrænse. Sort arbejde, udveksling af piratkopier m.m. er ikke
længere noget man sniger sig langs husmurene med.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : KsK

Dato : 16-10-11 22:48

"Kurt Hansen" skrev i meddelelsen

Den 15/10/11 13.05, KsK skrev:

> [...]

bagatelgrænse. Sort arbejde, udveksling af piratkopier m.m. er ikke
længere noget man sniger sig langs husmurene med.

tja som jeg se det ,, hvis man fortage sig noget kriminelt så er man en
stikke hvis man melder nogle til politiet " her er ikke tænkt på pædofil og
lign,,, "

hvis man aldrig har fortaget sig noget kriminelt kan vi kalde det at
anmelde folk ,,,

enter er man på den ene side at linje eller også er man på den andene side
,, linje er lige og kan ikke bøjes efter godt befinden ,, BASTA

KsK

Ren straffeattest genmen 48 år og jeg kunne find på at anmelde en person
som har lidt plante i sin have , men en sprit bilste eller en pædofil

Fra : Børge

Dato : 12-10-11 07:01

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kører bare videre, for hvad rager det egentlig dig.
>
> Peter

Ja og hvad rager det dig når jeg stjæler fra din mor, misbruger dine børn ,
snyder i skat osv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-11 08:32

Børge skrev:

> Ja og hvad rager det dig når jeg stjæler fra din mor, misbruger dine børn ,
> snyder i skat osv.

Tillykke! Du har just vundet konkurrencen om det mest irrelevante
og overdrevne pseudoargument på usenet for 2011.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-10-11 09:03

Den 12/10/11 09.31, Bertel Lund Hansen skrev:

> Tillykke! Du har just vundet konkurrencen om det mest irrelevante
> og overdrevne pseudoargument på usenet for 2011.

Jeg skal da indrømme, at jeg overvejede at skrive noget lignende.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mcwm

Dato : 12-10-11 11:19

> Tillykke! Du har just vundet konkurrencen om det mest irrelevante
> og overdrevne pseudoargument på usenet for 2011

Har du - sådan ret juridisk - en holdning til, hvilke love der skal
holdes og måske i særdeleshed *ikke* holdes? Eller skal alt kunne gradbøjes?

Venligst
Mcwm

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 12-10-11 13:43

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen news:j740k7.118.1@playground.glostrup.it...

> Har du - sådan ret juridisk - en holdning til, hvilke love der skal holdes og måske i særdeleshed *ikke* holdes? Eller skal alt
> kunne gradbøjes?

Vi har alle vores bagatelgrænse.
Man ringer normalt ikke til politiet hvis man er passager i en bil hvor cahufføren kører 90 km/t hvor man kun må køre 80.
Hvis man finder ti kr. på gaden, skal den behandles som hittegods. Man må ikke beholde den selv. Skulle man alarmere politiet hvis
man så en der gjorde det?

I teorien har du da ret, man bør jo principielt alarmere politiet hvis man ser noget man mener er ulovligt. Det er så politiets
opgave at afgøre om det er ulovligt eller ej.
Men i praksis bliver man nødt til at veje tingene lidt...

Fra : Mcwm

Dato : 12-10-11 22:28

Den 12-10-2011 14:42, Henrik Eriksen skrev:
> [...]
> afgøre om det er ulovligt eller ej.
> Men i praksis bliver man nødt til at veje tingene lidt...
Det er klart at der kan være en bagatelgrænse, som er individuel, men
normalt ligger den under grænsen for noget der kan indbringe fængselsstraf.

Venligst
Mcwm

Fra : Tobias Andersen

Dato : 12-10-11 06:58

On 12 Okt., 02:21, "Peter" <doc_0...@hotmail.com> wrote:

> Du kører bare videre, for hvad rager det egentlig dig.
>
> Peter

Det rager ham vel i den forstand at det er ulovligt? Det er en
kontrolleret substans, og der er en årsag til dette?
Som borger i samfundet, har han en pligt til at melde de overtrædelser
han ser til de rette myndigheder. Det er generelt sådan at samfundet
hænger sammen.
Der kan ikke være tvivl om at der er forskel på karakteren af
overtrædelser.
Men jeg vil mene at den er betydligt grov hvis planterne kan ses fra
vejen. Dels da den kan friste afhængige sjæle til indbrud på privat
grund, men også på det grundlag at det kan komme uvidende folk i
hænde. Bla. børn der kan findes at lege i det område.

Fra : Hauge

Dato : 12-10-11 14:57

Den 12-10-2011 14:57, Tobias Andersen skrev:
> Men jeg vil mene at den er betydligt grov hvis planterne kan ses fra
> vejen.

Så sker det da i det mindste ikke i det skjulte.

Mvh Hauge
--
Læg mærke til at dette er en signatur:
Hold kæft hvor har folk ondt i røven over andre.

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-10-11 19:26

"Tobias Andersen" <Tobias@aamundvinther.com> wrote

Det rager ham vel i den forstand at det er ulovligt? Det er en
kontrolleret substans, og der er en årsag til dette?

Det er godt, at du sætter spørgsmålstegn. Uden at indgå i en diskussion om
cannabis, så er det langtfra sikkert, at der "er en årsag til dette".
Lovgivning har ikke nødvendigvis noget med relevans at gøre - det er der
mange gode eksempler på, f.eks. fængsel for at være i besiddelse af en
hobbykniv.

--
Kurt Lund

Fra : KL

Dato : 14-10-11 20:01

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er godt, at du sætter spørgsmålstegn. Uden at indgå i en diskussion om
> cannabis, så er det langtfra sikkert, at der "er en årsag til dette".

En årsag er der nok stort set altid, men nok ikke det de fleste formoder.

> Lovgivning har ikke nødvendigvis noget med relevans at gøre - det er der mange
> gode eksempler på, f.eks. fængsel for at være i besiddelse af en hobbykniv.

Som sagt, der er altid en relevans i forhold til et eller andet, men slet ikke
altid det tilsyneladende, eller endda den offentlige.

Fra : alexbo

Dato : 12-10-11 11:27

"KS" <No@name.dk> skrev

> [...]
> må man gå ud fra Hampeplanter kan bruges til noget fornuftigt som IKKE
> inkluderer rygning/bagning i kager eller i anden form kan bruges til

http://1.naturerhverv.fvm.dk/hamp.aspx?ID=2820

Man kunne måske forestille sig en regel om at sådan en tilladelse skulle
sættes op ved
marken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 13-10-11 08:31

Tobias Andersen <Tobias@aamundvinther.com> writes:

> Som borger i samfundet, har han en pligt til at melde de overtrædelser
> han ser til de rette myndigheder.

Nu er vi jo i jura-gruppen, så jeg vil lige gøre opmærksom på at man som
hovedregel IKKE juridisk har pligt til at melde overtrædelser til nogen.
Der er som stort set alt andet juridisk selvfølgelig en del
undertagelser fra denne hovedregel.

Om man så er moralsk forpligtet kan diskuteres i andre grupper end denne.

/Benny