Red Alert 3. Licens problemer.
Fra : Benny Wørts Jensen

Dato : 11-10-11 18:55

Hej.
Har lige installeret RA3 på min computer igen. det gik godt, men da jeg
startede spillet fik jeg denne besked.

"Spillet kan ikke starte.
Af sikkerhedshensyn er det kun muligt at give licens til et begrænset antal
maskiner ved hver køb.
Denne grænse er nået. Køb venligt en ny registreringskode og geninstallere
spillet og prøv igen"

Jeg har kun installeret det på mine egne 2 computrer og vil godt høre om
nogen har erfaringer med løsning af denne sindsyge lås af mit lovlig købte
spil. det er ikke købt brugt. Jeg vil ikke betale 2 gange for mit spil.
Nogen forslag?
Benny

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-10-11 13:39

"Benny Wørts Jensen" <bwj@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
> spil. det er ikke købt brugt. Jeg vil ikke betale 2 gange for mit spil.

Det er beskyttet af et eller andet DRM (digital rights managment ret selv
stavefejl) halløj. I.flg google kan man installere patch 1.05 eller højere,
som skulle fjerne DRM.

Nyere securerom spil, kan man faktisk fjerne en DRM aktivering på en
maskine, så man kan bruge den på den anden maskine (også uden at skulle
afinstallere spillet), men om RA3 bruge securerom har jeg ikke lige checket,
idet man jo i.flg. dette link kan opdatere til > 1.05, og derved undgå DRM

http://www.videogamesblogger.com/2008/12/07/red-alert-3-patch-105-removes-drm-protection-adds-worldbuilder.htm

Bjarne K.