MS Windows
briani 27239
Virker i XP, ikke W7
Fra : ___P:Sir

Dato : 11-10-11 11:26

Jeg bruger af og til en hjemmeside, som kun kan åbne i IE. Bruger ellers
normalt Firefox. Jeg har indsat dette: "C:\Programmer\Internet
Explorer\iexplore.exe" efterfulgt af websidens adresse, og dette åbner
hjemmesiden i IE - ihvertfald på min XP computer.
Men dette virker IKKE i W7, som jeg har på min bærbare. Hvorfor mon ikke?
Hvad skal der til i W7 for at det virker dér?
preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-11 11:46

___P:Sir skrev:

> Jeg bruger af og til en hjemmeside, som kun
> kan åbne i IE.

Her er det vist relevant at vide hvilken side det
drejer sig om

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 11-10-11 12:18

Den 11-10-2011 12:46, Allan Vebel skrev:

> Her er det vist relevant at vide hvilken side det
> drejer sig om
og hvad responcen er!

//finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-10-11 13:12

___P:Sir skrev:

>Men dette virker IKKE i W7, som jeg har på min bærbare. Hvorfor mon ikke?
>Hvad skal der til i W7 for at det virker dér?

Prøv at højreklikke på en genvej til ie i win7 og kig om ikke genvejen
skal have en anden adresse

på min w7pro er adressen "C:\Program Files (x86)\Internet
Explorer\iexplore.exe" til 32 bit ie

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-10-11 13:28

Ivan V. Klattrup frembragte:
> på min w7pro er adressen "C:\Program Files (x86)\Internet
> Explorer\iexplore.exe" til 32 bit ie

Du er på rette spor - stien er ikke den samme som i XP - i en 32 bit
Windows er den "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" og i
en 64 bit er den som du har skrevet.

Jan

Fra : ___P:Sir

Dato : 11-10-11 18:53

Sådan ser det ud i XP, og virker:

"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" https://idtravel.sas.se

Kan ikke få det til at fungere i W7 - som er 64 bit - selvom jeg prøver det
I har foreslået. Kan I?

Preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-10-11 18:58

___P:Sir skrev:

>Kan ikke få det til at fungere i W7 - som er 64 bit - selvom jeg prøver
>det I har foreslået. Kan I?

"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
https://idtravel.sas.se
er adressen og den virker her i w7pro64bit med 32 bit ie

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" https://idtravel.sas.se
er adressen og den virker her i w7pro64bit med 64 bit ie
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P:Sir

Dato : 11-10-11 19:16

Ja, så var den der...Takker.

Fra : Mogens

Dato : 11-10-11 19:19

Den 11-10-2011 20:16, ___P:Sir skrev:
> Ja, så var den der...Takker.

Her er et tip om hvorfor du ikke bør topposte.
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-11 19:37

"___P:Sir" <ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen
> Ja, så var den der...Takker.

Der findes også en nemmere metode.
Når man står på hjemmesiden vælger man Filer - Gem som og vælger at gemme
som webarkiv. Så gemmer man webarkivet (mht fil) på skrivebordet - og man
har sin genvej. Uanset hvor explorer m.m. ligger på computeren.

Kurt

Fra : ___P:Sir

Dato : 11-10-11 20:18

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som webarkiv. Så gemmer man webarkivet (mht fil) på skrivebordet - og man
> har sin genvej. Uanset hvor explorer m.m. ligger på computeren.

ja ok, det var da meget nemmere...tak for tippet.
preben

Fra : emjeppesen

Dato : 11-10-11 21:19

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
>som webarkiv. Så gemmer man webarkivet (mht fil) på skrivebordet - og man
>har sin genvej. Uanset hvor explorer m.m. ligger på computeren.

Hvorfor ikke bare højreklik og vælg opret genvej?

Hilsen emj

Fra : ___P:Sir

Dato : 11-10-11 22:07

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare højreklik og vælg opret genvej?

Fordi så opretter den genvejen i din standardbrowser - i dette tilfælde FF,
også selvom du er i IE når du opretter genvejen!
preben