grantræets vækst
Fra : Margit Jensen

Dato : 10-10-11 11:03

Lige et spørgsmål mere.
Hvilken årstid skal træet i så fald ridses?

Hilsen Margit

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-10-11 11:09

Den 10/10/11 12.03, Margit Jensen skrev:
> Lige et spørgsmål mere.
> Hvilken årstid skal træet i så fald ridses?

Prøv at vende spørgsmålet om: Hvornår skal træet så IKKE ridses? Tjah, i
foråret, hvor safterne stiger, og hele sommeren, hvor træet gror og
vokser sig større, vil nok ikke liiige være velvalgt.

Tilbage er så fra november til februar - begge inklusive. Det er mit
bedste husmandsråd - for hvad det nu er værd
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-11 11:16

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at vende spørgsmålet om: Hvornår skal træet så IKKE ridses? Tjah, i
> foråret, hvor safterne stiger, og hele sommeren, hvor træet gror og vokser
> sig større, vil nok ikke liiige være velvalgt.

Jo, det er NETOP her man laver tricket. Husk at hele formålet jo er at
bremse topskudets tilvækst.
http://www.landbrugsavisen.dk/Landbrugsavisen/2003/9/5/Juletraeliger+maring+ikke+faring+lange+topskud.htm

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Margit Jensen

Dato : 10-10-11 11:28

"Martin Bak" wrote in message

> [...]
> sig større, vil nok ikke liiige være velvalgt.

Jo, det er NETOP her man laver tricket. Husk at hele formålet jo er at

Nu har jeg været inde på hjemmesiden og er blevet lidt klogere.

Hilsen Margit

Fra : Margit Jensen

Dato : 10-10-11 11:17

"Kurt Hansen" wrote in message

> [...]

Tilbage er så fra november til februar - begge inklusive. Det er mit
bedste husmandsråd - for hvad det nu er værd

Tak det er endda meget værd.

Hilsen Margit