Synology og mærkelige permissions
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 09-10-11 06:10

Hey

Min Synology 411 er mounted på Linux og Windows med den samme bruger.

Windows giver ingen problemer, men Linux gør.

Når jeg som en bruger på Windows (identisk UID/GID som på Synology) opretter
en mappe på Synology share får den følgende permissions:

user rwx
group w
other ---

Af en eller anden grund har user ikke ret til at læse eller skrive i mappen.

Der rapporteres også om fejl ved perserve file permissions and file times.

Hvis jeg igennem Synology admin GUI giver user+group rwx så kan user
pludseligt godt.

Hvis jeg udfører samme operation som root på linux, så gpr det fint, og der
rapporteres ingen perms fejl.

Jeg har ikke slået Windows ACL til eller andet der bare kunne minde om
noget.

Både user og group har rwx til shares på shared folder...

Hvad pokker gør jeg?
(Udover at køre alt fra Linux som root )