MS Windows
briani 27239
Notepad++ tabulator
Fra : scootergrisen

Dato : 09-10-11 19:14

Der er sket et eller andet med min notepad++.

Når jeg trykker på tabulator knappen vil jeg gerne have den indsætter 3
mellerum tegn istedet for 1 \t tegn.

Så gør jeg ind i indstillinger og væger 3 og replace by space.
Det har virker i lang tid.

Men nu så når jeg trykker på tab knappen først på linien så indsætter
den 3 mellerum. Fint.

Men hvis jeg står 1 tegn inde på linien og trykker tab så indsætter den
kun 2 mellrum.
Og hvis jeg står 2 tegn inde på linien så indsætter den kun 1 mellrum.

Hvordan kan det være ?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-10-11 10:44

Den 09-10-2011 20:14, scootergrisen skrev:
> [...]
> kun 2 mellrum.
> Og hvis jeg står 2 tegn inde på linien så indsætter den kun 1 mellrum.

fordi tabfunktionen normalt er positioner, og ikke antal karakterer!

//finn