medielicens
Fra : xdzgor

Dato : 07-10-11 10:36

Hej, er medielicens opkrævet normalt over indkomstskatten? Min kone
har lige fået et brev og en opringing fra DR hvor de spørger hvorfor
hun ikke betaler medielicens. Jeg troede det var automatisk betalt
over min løn, og at mine betalinger dækkede min husstand.

Og, er der forskellige typer fjernsynslicens man skal betale i
Danmark? Jeg har fundet mange begreber på nettet, som jeg ikke er helt
sikker om de dækker det samme: medielicens, medieskat,
multimedielicens, multimedieskat.

Fra : Hanne in DK

Dato : 07-10-11 17:44

Den 07-10-2011 18:35, xdzgor skrev:
> [...]
> Danmark? Jeg har fundet mange begreber på nettet, som jeg ikke er helt
> sikker om de dækker det samme: medielicens, medieskat,

Medielicens bliver ikke normalt trukket fra din løn, den skal du selv
betale direkte. Det er en licens, der dækker udstyr, der kan modtage TV
eller radio (incl. computere på bredbånd og telefoner, der kan gå på
nettet, man behøver altså ikke eje et TV for at skulle betale medielicens).

Multimedieskatten (en skat på forskelligt IT og kommunikationsmateriale
stillet til rådighed af arbejdsgiver) derimod er en skat (der betales
skat af ekstra 250 kr pr måned normalt), der betales sammen med din
indkomstskat.

Mvh
Hanne