Børneporno
Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 10:18

Hej Gruppe

Jeg er kommet i vandskelig situation efter fund af børneporno på en
bekents pc.

Sagen er den at han har kommet til at at installere en ny Windows 7
ovenpå den gamle i stedet for at reparare den. Derfor forsvandt alle
hans data.

Han ringede derfor til mig og spurgte om jeg kunne hjælpe idet jeg før
med held har genskabt data fra smadrede hard diske.

Jeg kører så hans disk igennem et recovery program der virker på den
måde at forsøger at finde filrester som endnu ikke er overskrevet. Og at
sætte dem sammen på en fornuftig måde.

Problemet er bare at alle filernes attribytter inkl filnavne, fildato,
placering i mapper og selv filstørrelse ikke genskabes. Det eneste
programet kan er at genskabe endelsen (jpg, doc, xls osv) ud fra header
information i filen. Men alle filer ligger hulter til bulter kun
gruperet efter endelse. Fx ligger alle jpg filer sammen osv. Og
størrelsen er ofte helt hen i skoven, fx var der en lille billede der
fyldte 3 GB!!! Filer hedder typisk 23192889111.jpg. Det oprindelige navn
kan ikke genskabes.

Der var derfor ikke andet at gøre end at kigge filerne igennem for at se
om der er noget brugbart. Som på så mange andre pc'er ligger der porno,
fred være med det, men desværre får jeg klikket på et billeder der er
børneporno. Der viser sig at være andre, jeg fandt omkring 10 men der er
25000 billeder og har naturligvis ikke kigget dem alle igennem. Det
ville tage en evighed. Men antallet er lille. Resten er bare alm porno
men de fleste er faktisk bare rimeligt pæne billeder af poserende piger,
fuldt påklædte. Og i hvert fald lovlige.

Problemet er nu hvad jeg skal gøre.

Havde der været mange BP billeder pænt grupperet i en mappe var jeg ikke
i tvivl: ring til politiet.

Men nu er der ganske få og jeg har faktisk pga de tekniske begrænsninger
ved genskabningen (manglende filnavn, dato og placering mm.) ikke
mulighed for at afvise at det er rester fra browser cachen. Hvilket med
gældende lovgivning er tilladet (jeg har googlet det). Alså, det er er
lovligt at SE børneporno i browsren men man må ikke downloade det. At
browserern gemmer i cachen tæller ikke som download. Og de er faktisk
noget der tyder på at mange af billederne er fra cachen, de er i elendig
kvalitet og små = thumbnails.

Så hvis jeg anmelder ham er der muligvis ikke engang en sag. Det kan
være fuldt lovligt omend moralsk forkastelig. Og der er også en
teoretisk (men forsvinnende lille) chanche for at han har klikket på et
link som har åbnet 1000 browservinduer hurtigere end han kunne lukke den
og at nogle har indeholdt BP som browseren så har cachet. Ja, ekstremt
usandsynligt men ikke umuligt.

Jeg har vel 3 muligheder:

1. trække på skuldrene. Men så kan jeg ikke sove roligt i lang tid, de
sidste 3 dage har allerede været et helvede. Der er børn som udsættes
for frygtelige ting. Nogen gange ved man noget man absolut ikke øsnker
at vide.

2. Anmelde ham. Men som sagt har han måske slet ikek gjort noget
ulovligt men alligvel kan hans liv og familie bliver smadret bare pga.
mistanken og anmeldelsen. Og det vil ikke hjælpe de stakkels børn på
billederne men måske nogle i fremtiden.

3. Jeg kan konfrontere ham med min viden og indtrængende bede ham om at
stoppe med sine aktiveter og søge hjælp hos brydcirklen.dk. Måske får
han sådan en skræk i livet at aldrig gør det mere, så både hans familie
bliver reddet ved ikke at anmelde, og fremtidige børn bliver reddet
fordi han forhåbentligt ikke kigger børneporno mere. (Det selvfølgelig
en dråbe i havet om en fra eller til downloader BP og men det hele
tæller og jo færre jo bedre).

Jeg ved godt at der ikke kun er jura i det her, også moral og
samvittighed så måske er det ikke den rigtige gruppe.

Men jeg er meget frustret og håber på nogle gode råd.

Tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-11 10:43

Torben Jensen skrev:

> Jeg er kommet i vandskelig situation efter fund af
> børneporno på en bekents pc.

Personligt ville jeg nok hælde til din tredje løsning og
samtidig have for øje, at han kan have fået billederne
utilsigtet.

Eftersom jeg ikke kender dig og dit syn på den slags, vil
jeg lige nævne en enkelt ting, du skal være opmærksom på.
Meget af det, som mange kalder børneporno, er rent faktisk
ikke børneporno. Hvis der fx er tale om nøgenbilleder af
børn uden fokusering på kønsdele, er det sandsynligvis ikke
ulovligt.

Men hvis der er tale om eksplicitte sex-billeder med voksne,
eller med børn med fokusering på kønsdele, så er det
selvfølgelig en helt anden sag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør din hjemmeside mere intelligent, begynderguide om PHP:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-11 11:11

Kim Ludvigsen skrev:

> Personligt ville jeg nok hælde til din tredje løsning og
> samtidig have for øje, at han kan have fået billederne
> utilsigtet.

Enig. Lad være med at blæse det op til noget større end det er.

Tænk på at han har overladt til dig (æh ... altså til Torben
Jensen) at hjælpe ham med at genskabe billederne. Det tyder ikke
på dårlig samvittighed.

--
Bertel

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 11:15

Det har jeg også tænkt på. Hvorfor komme med en PC med børneporno. Men
omvendt læser man det jo en gang i mellem at folk indleverer en pc til
rep og så den fuld af børneporno. Nogle gange tænker folk sig ikke om.

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 11:26

Han bad mig ikke genskabe billeder det var personlige data helt
generelt. Altså word, excel, mails osv kort sagt hele c:\users mappen om
muligt. Havde han bedt mig specielt om at genskabe billederne ville det
virke meget mærkeligt når man tænker på der ligger disse ubehagelige
billeder.

Fra : ***Frank***

Dato : 09-10-11 11:25

"Torben Jensen" <hej@med.dig> skrev i en meddelelse
> Han bad mig ikke genskabe billeder det var personlige data helt generelt.
> Altså word, excel, mails osv kort sagt hele c:\users mappen om muligt.

Det undrer mig en del, hvorfor du sidder og kigger hans billeder igennem,
når han kun har bedt om at få genskabt sine tekstfiler.

" Det eneste programet kan er at genskabe endelsen (jpg, doc, xls osv) ud
fra header
information i filen."

Jeg har gennem tiden lavet mange computere for folk, men jeg har da aldrig
kigget deres ting igennem.
Har de bedt om at jeg skulle genskabe deres billeder, så har jeg gjort
dette, men hvorfor skulle jeg sidde og kigge på dem ?

Selvfølgelig er det fint at der bliver gjort noget ved det børneporno du har
fundet på maskinen, men jeg forstår bare ikke hvorfor du roder i andre ting
på maskinen end du er blevet bedt om.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-10-11 11:42

On Sun, 9 Oct 2011 12:25:28 +0200, "***Frank***"
<Frank.opel@gmx.netdk> wrote:

> [...]
>Har de bedt om at jeg skulle genskabe deres billeder, så har jeg gjort
>dette, men hvorfor skulle jeg sidde og kigge på dem ?
For at se om det genskabte nu er det det giver sig ud for, altså at
billeder er brugbare billeder og ikke noget Picasso har skabt, ligeså
med ander typer af filer, det er meget formålstjeneligt lige at lave
lidt kontrol på at tingene er det de giver sig ud for.

Som andre også har gjort opmærksom på kan det være at man skal/kan
benytte andre værktøjer til at genskabe det tabte med og derved opnå
et bedre resultat, og der er kun en måde at kontrollerer om det
genskabte er brugbart og det er ved at åbne filerne med passende
programmer og se om indholdet er brugbart.

/Hans

Fra : Torben Jensen

Dato : 09-10-11 15:29

Det er rigtigt hvad Hans skriver. Kun ved at klikke på en fil kan man se
om den er hvad den giver sig ud for. Programmet kan kun genskabe
endelsen ved at gætte ud fra indholdet men den kan sagtens gætte
forkert. Fx kan en doc fil godt indeholde et regneark eller et billede
fordi programmet gættet forkert.

Fra : ***Frank***

Dato : 09-10-11 17:53

> [...]
> ved at gætte ud fra indholdet men den kan sagtens gætte forkert. Fx kan en
> doc fil godt indeholde et regneark eller et billede fordi programmet

Ok.
Jeg har så bare flyttet alle de filer som hed noget de skulle, og så kunne
folk selv kigge dem igennem.
Nu har jeg så også mest ordnet computere for mange år siden, og dengang
foregik det hele i dos.

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 11:42

Måske ja. Men tænker på, er det ulovligt ikke at anmelde det?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-10-11 12:37

Den 07-10-2011 12:41, Torben Jensen skrev:
> Måske ja. Men tænker på, er det ulovligt ikke at anmelde det?
jo

> Det er desværre hard core børneporno med piger ned til omkring 4 år
> vil jeg tro.

jeg forstår godt dilemmaet.
hvad med at meddele vennen, at du har tilladt dig at fjerne de
problematiske og ulovlige billeder, da de formentligt ligger der på
grund af en fejl, således at der ikke mere er beviser på harddisken hvis
- eller snarere når - politiet, grundet deres nye overvågningsværktøjer
dukker op.

Man skal være dummere end tilladt for derefter at fortsætte en ulovlig
praksis, når man er eksponeret

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-11 12:55

Cykelsmeden skrev:

> [...]
> grund af en fejl, således at der ikke mere er beviser på harddisken hvis
> - eller snarere når - politiet, grundet deres nye overvågningsværktøjer

Så du godt at det drejede sig om cirka 25'000 billeder?

--
Bertel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-10-11 13:47

> Så du godt at det drejede sig om cirka 25'000 billeder?
er det sværere at slette end 10?

et alternativ er at lade politiet gøre det :)

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-11 13:57

Cykelsmeden skrev:

> er det sværere at slette end 10?

Du skrev at han skulle slette de problematiske og ulovlige
billeder. Det forudsætter at han kikker dem igennem.

--
Bertel

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 14:10

Desuden vil jeg ikke ændre så meget som en bit på hans pc. Drevet er
monteret read only og en recovery kørt derfra.

Og det ville være at fjerne bevis matrialer.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 07-10-11 16:52

On 07-10-2011 15:09, Torben Jensen wrote:
> Desuden vil jeg ikke ændre så meget som en bit på hans pc. Drevet er
> monteret read only og en recovery kørt derfra.
>
> Og det ville være at fjerne bevis matrialer.

Lige i øjeblikket er det _dig_ der besidder disken med BP på - har du
tænkt over det?

Alt det skriveri der har været, kunne måske påkalde opmærksomhed visse
steder fra.

Kan du 100% bevise, at det ikke er _dig_ der har lagt billederne på?

Hvis jeg var dig, ville jeg nok aflevere den et eller andet sted så
hurtigt som muligt.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 19:48

Nej det er ikke sådan det er foregået. Jeg har lavet en byte-vis klon af
disken (et image) og arbejdet på den. Den oprindelige disk har hele
tiden siddet i pc-en. Det har jeg gjort fordi det teknisk set er det
letteste. At det så har en fordel i den retning du antyder er en anden
sag der ikke var planlagt.

Jeg kunne skrive side op og ned om hvordan jeg har genskabt data men det
er ikke væsenligt.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-10-11 20:55

Den 07-10-2011 20:47, Torben Jensen skrev:
> [...]
> tiden siddet i pc-en. Det har jeg gjort fordi det teknisk set er det
> letteste. At det så har en fordel i den retning du antyder er en anden

Ja men problemstillingen er nu at disken befinder sig hos dig, og kopien
ligeså, så hvis politiet banker på hos dig om 5 minutter har du
potentielt et forklaringsproblem.

> Jeg kunne skrive side op og ned om hvordan jeg har genskabt data men det
> er ikke væsenligt.

Der er sådan set også irelevant.

/H

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 21:31

Henning Wangerin wrote:

> Ja men problemstillingen er nu at disken befinder sig hos dig, og kopien
> ligeså, så hvis politiet banker på hos dig om 5 minutter har du
> potentielt et forklaringsproblem.

Læs mit svar opfølgende svar på min første post:

Computeren befinder sig hos politiet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-11 05:23

Henning Wangerin skrev:

> Ja men problemstillingen er nu at disken befinder sig hos dig, og kopien
> ligeså, så hvis politiet banker på hos dig om 5 minutter har du
> potentielt et forklaringsproblem.

.... som løses ved at han redegør for sagen.

--
Bertel

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 11:13

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-10-11 12:50

Torben Jensen skrev:
> Det er desværre hard core børneporno med piger ned til
> omkring 4 år vil jeg tro.

Ok, så ville jeg nok tage sagen meget alvorligt. Den slags
billeder burde man ikke kunne få på computeren ved et
tilfælde eller en fejl - heller ikke ved pop op'er.

Jeg vil mene, at mulighed 1 i hvert fald ikke er farbar. Om
jeg ville vælge mulighed 2 eller 3, ville nok afhænge af mit
kendskab til personen.

Måske en samtale uden at udlevere computeren, og afhængig af
den måske kontakte politiet. Men man kan nemt komme til at
begå en fejlbedømning, og det er jo slemt, hvis personen har
adgang til børn og udlever sine lyster.

Hvis det kun er en bekendt, kan du anmelde ham, og så lade
politiet foretage den videre bedømning af, hvor alvorligt
det er. Vel vidende, at dit bekendtskab ryger sig en tur -
også for det tilfælde, at politiet ikke rejser sag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Martin Diderichsen

Dato : 19-10-11 13:35

On 7 Okt., 12:41, Torben Jensen <h...@med.dig> wrote:
> Måske ja. Men tænker på, er det ulovligt ikke at anmelde det?

Jo det er ulovligt. Hvis man ligger inde med den slags information har
man pligt til at melde det til politiet.

Fra : P.N.

Dato : 07-10-11 12:04

> Hej Gruppe
>
> Jeg er kommet i vandskelig situation efter fund af børneporno på en
> bekents pc.

Jeg er bange for du er nødt til at konsultere en advokat og formodentlig
bagefter gå til Politiet Problemet er at de her børn kan kommet tilskade som
følge af de her overgreb og lader du sagen ligge riskerer du yderligere
problemer for hvad hvis du en dag læser i avisen at din ven er blevet
fængslet for overgreb imod børn, kan du leve med det??. Du kan se sådan på
det at din ven er psykisk syg og at i derfor kan vedblive med være venner,
du må forklare din ven at din samvittighed ikke kunne bære det her.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 05:13

On Fri, 7 Oct 2011 13:04:05 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>det at din ven er psykisk syg og at i derfor kan vedblive med være venner,
>du må forklare din ven at din samvittighed ikke kunne bære det her.

Der er jo ikke overgreb på barn hvis han har kopieret andres optagelse
gratis

piratkopiering gør ikke musikeren endnu fattigere af at du tager en
ekstra kopi og aldrig ville købe

ignorer - gør en god gerning ved at sabotere dum lov

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-10-11 13:19

On Fri, 07 Oct 2011 11:18:16 +0200, Torben Jensen <hej@med.dig> wrote:

>Jeg ved godt at der ikke kun er jura i det her, også moral og
>samvittighed så måske er det ikke den rigtige gruppe.
Du kan også meddele din bekendte at harddisken ikke står til at redde
og han skal have en ny harddisk.
Den gamle smider du så væk, det er i hvert fald det du meddeler din
bekendte.
Så kan du vælge at sende disken til politiet (anonymt eller ej) med et
lille tip om hvem ejeren er og hvad de kan forvente at finde på
disken, du kan jo vælge at vente et måned eller to.

Det er nok naivt at tro at et lille hint til den bekendte kan få ham
til at ændre radikalt i sine interesser.

/Hans

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 14:13

Måske har du ret i at hint ikke nytter. Omvent er jeg ikke ude på at
knalde nogen, blot medvirke til at forhindre at det sker igern.

Så en anden mulighed er at kræve at han henvender sig til fx
brydcirklen.dk og så ikke gøre mere hvis han søger behandling

Han skal naturligvis kunne dokumentenre at han er i behandling.

Men det er en svær situation.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-10-11 14:41

On Fri, 07 Oct 2011 15:13:14 +0200, Torben Jensen <hej@med.dig> wrote:

>Måske har du ret i at hint ikke nytter.
Hint virker ikke når det er interesser i den kaliber.

>Omvent er jeg ikke ude på at
>knalde nogen, blot medvirke til at forhindre at det sker igern.
Jeg er bange for at at du ikke slipper uden om at melde ham hvis du
vil stoppe ham.

>Så en anden mulighed er at kræve at han henvender sig til fx
>brydcirklen.dk og så ikke gøre mere hvis han søger behandling
Og hvem skulle han give det løfte til, dig ?

Husk at det er fuldstændigt uforudsigeligt hvorledes han vil reagerer
på at blive konfronteret med det du måtte have fundet.

Der er også den mulighed at det ikke er ham der har lagt billederne på
maskinen. Nogle bruger det trick at gemme deres matriale på ukendtes
PCer fordelt lidt ud over hele verden, så kan det videreuddeles derfra
uden at det kan direkte spores.

>Han skal naturligvis kunne dokumentenre at han er i behandling.
>
>Men det er en svær situation.
Derfor skal du overlade sagen til politiet, men bliv nu ikke for
skuffet hvis de intet gør (du hører ikke en lyd til hvad de gør /
om de gør noget i det hele taget), de kan vurderer bevisets stilling
anderledes end du.

/Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 05:15

On Fri, 07 Oct 2011 17:41:22 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>skuffet hvis de intet gør (du hører ikke en lyd til hvad de gør /
> om de gør noget i det hele taget), de kan vurderer bevisets stilling

Vi bør ikke være stivstikkere og §pedanter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-11 14:42

Torben Jensen skrev:

> Så en anden mulighed er at kræve at han henvender sig til fx
> brydcirklen.dk og så ikke gøre mere hvis han søger behandling

> Han skal naturligvis kunne dokumentenre at han er i behandling.

Nu er du ved at sætte dig selv som dommer og politi. Så er det
nok bedre at gå til myndighederne.

--
Bertel

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 19:42

Det har du ret i. Og det har jeg også gjort i eftermidddags. Se svaret
til mig i selv i den første post.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-11 15:06

"Torben Jensen" <hej@med.dig> skrev i meddelelsen
> [...]
> på at mange af billederne er fra cachen, de er i elendig kvalitet og små =

Det juridiske vil jeg overlade til dig, men det er ikke usandsynligt, at
hvis du forsøger dig med et andet genskabelsesprogram kan du måske redde
mere, end du umiddelbart har været i stand til, og derved kan du så endnu
mere vished for, hvad det egentlig er, som du har fundet.
Når jeg redder data bruger jeg typisk flere forskellige programmer, og netop
situationer i lighed med din er jeg stødt på flere gange, hvor det så viste
sig at et andet program var bedre til at genskabe data, end det jeg lige
prøvede først.

Kurt

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 19:41

Det er en god ide. Tak.

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-10-11 19:40

Torben Jensen wrote:

> Jeg er kommet i vandskelig situation efter fund af børneporno på en
> bekents pc.

Nu skal I høre hvad det er endt med.

Jeg kontaktede nogle fælles venner, her i blandt den bekentes bedste
ven. Udgangs punktet har hele tiden været at der er en lille men
eskisterende mulighed for at han ikke selv har lagt billederne der.
Eller at han har været kort inde på en hjemmeside og skyndt sig ud igen
og de så bare har ligget i cachen.

Derfor besluttede vi i fælleskab at mødes med ham og forklare at jeg har
fundet disse ting på hans pc, men at jeg ingen mulighed har for at vide
hvordan de er havnet der. Men at politiet har de rette folk til den slags.

Han var uforstående over for fundet, men vi kom frem til at vi sammen
kørte op til politiet og anmeldte fundet. Så kunne de måske finde frem
til årsagen.

Så nu ligger hans pc på station amager, der er optaget rapport. Ham som
anmelder af fund af BP på hans PC, mig som vidne.

Politiet var lidt overrasket over besøget det er vist ikke hver dag de
får den slags frivillige henvendelser!

Tak for jeres forskellige feed back.

Jeg er meget glad for hvordan det er endt.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-10-11 20:07

Den 07-10-2011 20:39, Torben Jensen skrev:

> Nu skal I høre hvad det er endt med.

respekt!

//finn

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-11 20:48

Torben Jensen skrev den 07-10-2011 20:39:

> Nu skal I høre hvad det er endt med.

> Jeg er meget glad for hvordan det er endt.

Udemærket løsning.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Charlotte E.

Dato : 09-10-11 10:06

Ja, ofte er den direkte og simple løsning bare den bedste - og, ellers
godt gået...

CE

Fra : Tobias Andersen

Dato : 12-10-11 06:51

Det er en meget flot beslutning.
En beslutning jeg personlig respektere!.

Fra : Charlotte E.

Dato : 09-10-11 10:01

Uden, at jeg er så meget inde i det, er der så ikke noget med, at man
kan sætte et 'download' program (torrents? donkey?) til automatisk, at
downloade filer og pakker med filer?

Og, du siger, at du har genskabt filerne ud fra slettede filer på
computeren?

Og, der er kun ca. 10 ud af 25.000 billeder?

Og, han har selv bedt dig om, at genskabe filer på computeren, uden at
udvise større samvittighedskvaler?

Kunne man forestille sig følgende:

Fyren har hentet en stak porno ved hjælp af førnævnte automatisk
'download' programmer.
Han kigger det hentede materiale igennem.
Han finder selv, at noget af det er børneporno, og sletter selv filerne.
Du genskaber filer, som han selv har slettet netop fordi det er ulovligt
materiale.

Bare en tanke...

CE

Fra : Torben Jensen

Dato : 09-10-11 15:26

Jo det kunne man godt. Nu skrev jeg ikke at der var 10 ud af 25.000
billleder som var BP men efter at have opdaget 10 havde jeg set mere end
nok. Men jeg kan med sikkerthed sige at langt de fleste var harm løse.

Under alle omstændigheder er det en opgave for politet at gå videre med
sagen. De var meget glad for henvendelsen fordi de ved at hashe billeder
(lave et slags fingeraftryk) kan slå dem op i data base og derved se om
det er nye eller kendte billeder.

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-10-11 09:24

Torben Jensen wrote:

> Men jeg er meget frustret og håber på nogle gode råd.

Nu har du fundet en 'løsning', men tillad mig at komme med et par tekniske
bemærkninger.

Private PC'ere er jo netop dem der bliver brugt til zombies, og indgår i
botnet's - også med henblik på deling af børneporno m.v.

Det er sådan de holder sig skjult, for typisk kan 'ophavsmanden' ikke
spores.

Og - inden i kommer for godt igang, så har jeg mere end 30 års erfaring i
hardcore programmering, og kender adskillige 'malwares', som ikke opdages
af diverse antivirus programmer etc. . herunder kildetektster til root
kit's m.v.

Så det at man kører med opdaterede 'antiprogrammer' medfører ikke at man er
beskyttet mod 'fildeling' af f.eks. børneporno.

(Sidste bemærkning er blot for at orientere om at selvom man har
'antiprogrammer', _bør_ man stadig observere sikker adfærd på nettet).

Stig Johansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-10-11 22:22

Martin Diderichsen wrote:

> Jo det er ulovligt. Hvis man ligger inde med den slags information har
> man pligt til at melde det til politiet.

Du har generelt ikke nogen pligt til at anmelde ulovligheder til politiet.

--
Jesper Lund

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-10-11 17:26

Den 07-10-2011 11:18, Torben Jensen skrev:

> Jeg ved godt at der ikke kun er jura i det her, også moral og
> samvittighed

klart

> så måske er det ikke den rigtige gruppe.

jo jo

> Men jeg er meget frustret og håber på nogle gode råd.

det kommer meget an på hvad det er for nogen BP billeder han har -
strandbilleder tegninger o.lign er ulovlige , hvis man ser bort fra det
så ....tror jeg hurtigt man kan se hvad der er hvad og har han reelt
billeder hvor der indgår sex med børn så er det strafbart

jeg har selv samlet læssevis af xxx (voksen) igennem årene , der er en
and med at nette flyder med børne porno det passer ikke - jeg har
faktisk kun set det en gang hvor jeg for at se hvad det var fra kazar
(for mange år siden)
hentede nogen filer der hed jpg 1 +2 +3 +4 osv og ja det var det sgu jeg
slettede panisk lortet .. nogen gange der findes der i warez pakker der
heder et eller andet jdswjh som man så kan hente og der kan ligge alt
muligt i mellem - man kan ikke udelukke det var sådan han har fået dem ,
men jeg tvivler - for selv imellem pirater , der er det bare 0 tolerance
over for BP

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 05:10

> [...]

>Jeg ved godt at der ikke kun er jura i det her, også moral og
>samvittighed så måske er det ikke den rigtige gruppe.
Hvis ikke han fører børn i ulykke , så ignorer

Loven er så tosset at man kan straffes på tegning eller trickfoto hvor
ingen skuespiller har ageret