MS Windows
briani 27239
Installation af Win 7 64 bit problem
Fra : Nederbasse

Dato : 07-10-11 19:42

Hej

Jeg vil installere Windows 7 Ultimate 64 bit men der kommer en meddeles
om der mangler en enhedsdriver.
Der står ikke hvilken enhed der mangler driver til.

I øjeblikket er der Windows 7 Pro 32 bit på pc'en under
Enhedshåndteringen mangler der ingen drivere.
Jeg har tjekket og min pc er i stand til at køre 64 bit OS
Findes der en måde jeg kan se hvilket hardware der mangler driver til 64
bit?

Lars

Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-11 20:00

Kig i enhedshåndtering... er der ikke en ukendt enhed angivet der ?

Fra : Nederbasse

Dato : 07-10-11 21:34

Den 07-10-2011 21:00, scootergrisen skrev:
> Kig i enhedshåndtering... er der ikke en ukendt enhed angivet der ?

Mit diskette drev er deaktiveret (der er ingen A drev)
Keyboardet stå under brugerfedineret enhed men der er ikke noget
specielt ved det keyboard, et alm. Keytrobic USB

Lars

Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-11 21:50

Prøv og vælg Vis > Vis skjulte enheder og se om du kan finde det.

Ellers tryk øverst på din computer i enhedshåndtering og tryk med *
knappen på tasteturet så folder allesammen sig ud.

Tag nogen screenshots hvis du ikke selv kan se hvad det er så kan vi
andre måske.

Fra : Nederbasse

Dato : 08-10-11 10:43

Den 07-10-2011 22:50, scootergrisen skrev:
> [...]
> knappen på tasteturet så folder allesammen sig ud.
>
> Tag nogen screenshots hvis du ikke selv kan se hvad det er så kan vi

Der er dumps her: http://neder.dk/enheder/enheder.html

Men det er vel den 64 bit version derrapporter den manglende driver?

Lars

Fra : scootergrisen

Dato : 08-10-11 14:47

Prøv og slet dine cd/dvd fra enhedshåndtering under dvd/cd-rom-drev.
Og slet alt under Enheder til lyd, video og spil.
Prøv og fjern alle under Brugerstyret inputenheder.

Også prøv og se om windows søger efter dem igen. Ellers prøv og genstart.

Træk eventuelt din mus og tastetur ud så kan du sætte dem i når windows
er færdig med at søge efter de andre for at se om det er musen eller
tastetur den er galt med.

Du siger der ikke er noget specielt ved dit tastetur men er der ikke
volume knapper og sådan på tasteturet ?
Fordi så kan det være det kræver en ekstra driver til de specielle knapper.

Fra : Nederbasse

Dato : 08-10-11 14:29

Den 07-10-2011 20:41, Nederbasse skrev:
> Hej
>
> Jeg vil installere Windows 7 Ultimate 64 bit men der kommer en meddeles
> om der mangler en enhedsdriver.
>SNIP

Efter at have fjernet et gammelt tv lprt ognogle mobil drivere kommer nu
denne fejl:
"Der mangler en enhedsdriver til cd/dvd drevet"
Er åbenbart en fejl der er kendt
Nogen der har en løsning?

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-10-11 09:52

Du skriver ikke præcis hvordan du gør, men det er ikke muligt at
opgradere fra 32bit til 64bit. Du skal boote på DVD'en og gøre en ren
installation.

Regards Jens Peter Karlsen.