Firefox problem.
Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 14:10

Jeg har lige opgraderet min Firefox til version 7.1 (på dansk), men hvordan
i alverden opdaterer man browseren. I IE er der den mulighed at man kan
trykke på "opdater" i menuen "Vis". Jeg kan ikke finde hverken knapper eller
noget der kan opdatere i Firefox. Hvorfor skal det dog være så vanskeligt ?

Jeg har søgt på Google, men det er nogle uforståelige måder der bliver
forklaret på, og jeg synes ikke at nogen af dem virker. På forhånd tak.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-11 14:20

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> at man kan trykke på "opdater" i menuen "Vis". Jeg kan ikke finde
> hverken knapper eller noget der kan opdatere i Firefox. Hvorfor skal

Kan du ikke højre klikke på fanen (øverst på fanebladet) og vælge
opdater i højrekliks-menuen?

--
Carl

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 15:31

In news:871uupgcr6.fsf@cdnews.my-fqdn.de,
Carl Drud <carl.drud@gmx.com> typed:

> Kan du ikke højre klikke på fanen (øverst på fanebladet) og vælge
> opdater i højrekliks-menuen?

Når jeg højreklikker på fanebladet står der "genindlæs fanebladet". Er det
mon det der forstås ved opdater ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-10-11 14:33

Tove Krieger skrev:

> [...]
>man kan trykke på "opdater" i menuen "Vis". Jeg kan ikke finde hverken
>knapper eller noget der kan opdatere i Firefox.

F5
Eller
højreklik og vælg Genindlæs
eller på knappen http://klattrup.dk/misc/f5.jpg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 15:37

In news:4e8eff7c$0$294$14726298@news.sunsite.dk,
Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> typed:

> F5
> Eller
> højreklik og vælg Genindlæs
> eller på knappen http://klattrup.dk/misc/f5.jpg

Hmmmm. Der sker ikke en dyt når jeg trykker på F5. Når jeg højreklikker er
det fanebladet den genindlæser, det skal det måske også være. Der er altså
ingen knapper whatsoever på min menulinie, og jeg har flueben ved alle
værktøjslinier.

Fra : CK®

Dato : 07-10-11 15:59

Den 07-10-2011 16:37, Tove Krieger skrev:
> [...]
> er det fanebladet den genindlæser, det skal det måske også være. Der er
> altså ingen knapper whatsoever på min menulinie, og jeg har flueben ved

Min FF har opdateringsknappen til
højre i adresselinien.
FF8 beta

Claus

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 16:43

In news:4e8f13ac$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
CK® <kaplov@image.REMOVE.dk> typed:

> Min FF har opdateringsknappen til
> højre i adresselinien.
> FF8 beta
>
> Claus

Jeg har også en knap (højredrejende pil) til højre i adresselinien. Mon det
er den ? Der står "genindlæs denne side".

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 16:46

> Jeg har også en knap (højredrejende pil) til højre i adresselinien. Mon det
> er den ? Der står "genindlæs denne side".

Hvis du holder musen over,
så skulle den vise Genindlæs nuværende side !

Ellers er det jo bare at PRØVE

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 17:09

> Hvis du holder musen over,
> så skulle den vise Genindlæs nuværende side !
>
> Ellers er det jo bare at PRØVE

Ja tak. Det gjorde jeg og der står det du skriver, så det må være helt ok.
Mange tak for hjælpen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-10-11 16:04

Tove Krieger skrev:

>Hmmmm. Der sker ikke en dyt når jeg trykker på F5.

så er din browser defekt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 10:14

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> så er din browser defekt.

Det kunne også skyldes at der er tale om et Logitech tastatur, hvor der er
en "F mode" tast, som skifter mellem normal betydning af F tasterne og en
alternativ betydning.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-10-11 10:35

Sven Lindhardt skrev:

>Det kunne også skyldes at der er tale om et Logitech tastatur, hvor der er
>en "F mode" tast, som skifter mellem normal betydning af F tasterne og en
>alternativ betydning.

I så tilfælde er der ikke trykket på F5

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-11 12:17

In news:4e901942$0$290$14726298@news.sunsite.dk,
Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> typed:

> I så tilfælde er der ikke trykket på F5

Det er sådan set også uden betydning nu. Problemet er løst. Mit tastatur er
et Microsoft ergonomisk af en lidt ældre dato, men stadig fuldt
funktionsdygtigt. Det er ihvertfald det bedste tastatur når man bruger
blindskrift.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-10-11 16:14

Tove Krieger skrev:

> Der er altså ingen knapper whatsoever på min menulinie, og jeg har flueben ved alle værktøjslinier.

Hvis jeg skulle bruge Firefox med dens standardopsætning, var jeg løbet
skrigende bort for længe siden, Firefox er direkte modbydelig og
brugerfjendsk i dens standardopsætning

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 16:48

In news:4e8f174c$0$290$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Hvis jeg skulle bruge Firefox med dens standardopsætning, var jeg
> løbet skrigende bort for længe siden, Firefox er direkte modbydelig og

Firefox er heller ikke lige min kop te, men grunden til at jeg bruger den
(plejer at bruge IE) er, at jeg er på Facebook, og der spiller jeg et spil
der hedder "Gardens Of Time" (meget underholdende iøvrigt). Når jeg prøver
at gå ind i spillet via IE er det umuligt at åbne spillet, og det samme
problem har næsten alle mine medspillere (naboer). Jeg synes at der
efterhånden er temmelig mange problemer med Explorer. Det må de da se at få
rettet på én eller anden måde, for jeg har altid været meget glad for den
browser.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-10-11 16:55

Tove Krieger skrev:

>Når jeg prøver at gå ind i spillet via IE er det umuligt at åbne spillet,

Kan det være en gang kompabilitet der er problemet
http://klattrup.dk/misc/kompabilitetsvisning.jpg
(den overstregede knap i IE's menu)

Nu er det ikke for at jage dig væk fra Firefox jeg skriver det, benytter
selv Firefox som standard og åbner sjældent IE.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 17:08

In news:4e8f20d6$0$291$14726298@news.sunsite.dk,
Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> typed:

> Kan det være en gang kompabilitet der er problemet
> http://klattrup.dk/misc/kompabilitetsvisning.jpg
> (den overstregede knap i IE's menu)

Det ved jeg ikke, men tror det dog ikke for der er ingen overstreget knap i
min IE.

Jeg har det samme problem når jeg er inde i min netbank. Når jeg klikker på
en vedhæftet fil på f.eks. min telefonregning, så popper der et lille vindue
op hvor min regning så skulle vise sig. Det gør den bare ikke. Det er et
fuldkommen blankt billede, ingen tekst overhovedet. Det problem er der ikke
når jeg bruger Firefox. Mærkeligt !!!

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-11 15:49

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> Når jeg højreklikker på fanebladet står der "genindlæs fanebladet". Er
> det mon det der forstås ved opdater ?

Ja.

--
Carl

Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-11 16:49

Opdater knappen er ved den midterste røde firkant :
http://support.mozilla.com/media/uploads/gallery/images/2011-05-27-07-25-10-8dbc08.png

Du kan også gå ind i View > Toolbars > Custimize.
Der kan du hive Opdater knappen over til venstre hvis du vil :
http://support.mozilla.com/media/uploads/gallery/images/2011-05-27-06-24-29-02634e.png

Fra : emjeppesen

Dato : 07-10-11 17:09

scootergrisen skrev:

>Du kan også gå ind i View > Toolbars > Custimize.
>Der kan du hive Opdater knappen over til venstre hvis du vil :
>http://support.mozilla.com/media/uploads/gallery/images/2011-05-27-06-24-29-02634e.png
Hun kan også hive den op på menulinjen, så den står til højre for
HJÆLP.

Der har jeg alle de kanpper, som ligger sprodt på de øvrige bjælker.

Hilsen emj

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 17:11

In news:4e8f1f7c$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
scootergrisen <scootergrisen@gmail.com> typed:
> [...]
>
> Du kan også gå ind i View > Toolbars > Custimize.
> Der kan du hive Opdater knappen over til venstre hvis du vil :

Den mulighed synes jeg ikke der er i den danske version af FF, men problemet
er klaret nu. Mange tak for hjælpen.

Fra : emjeppesen

Dato : 07-10-11 19:46

Tove Krieger skrev:

>Den mulighed synes jeg ikke der er i den danske version af FF,

Jamen den mulighed er der altså.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-11 20:05

> Jamen den mulighed er der altså.

Jeg bruger de engelske menuer hvor det hedder View > Toolbars > Custimize...

På dansk hedder det nok Vis > Værktøjslinje > Opsæt eller noget i den til.

Det den nederste mulighed i Vis > Værktøjslinje menuen.
Også kan du hive knapperne rundt som du ønsker.

Jeg har gjort sådan at jeg både har en stop og en opdater knap.
Jeg kan ikke så godt lide at stop og opdater er samlet i én knap.

Fra : emjeppesen

Dato : 07-10-11 20:53

scootergrisen skrev:

>På dansk hedder det nok Vis > Værktøjslinje > Opsæt eller noget i den til.
Vis>Værktøjslinje>tilpas

Hilsen emj

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-11 23:43

In news:a3mu875lpq30m43rlksf2fqkm8tqu4i196@4ax.com,
emjeppesen <emj@> typed:

> Hilsen emj

Det er korrekt, men der er intet i tilpas der kan trækkes over, der er alt
muligt andet end det jeg skal bruge.

Fra : emjeppesen

Dato : 08-10-11 01:26

Tove Krieger skrev:

>Det er korrekt, men der er intet i tilpas der kan trækkes over, der er alt
>muligt andet end det jeg skal bruge.

Den dialogbox skal også stå åben, mens du trækker de ikoner, som
allerede befinder sig på dine menubjælker hen, hvor du vil have dem.

Sådan er det i mange programmer og Firefox adskiller sig ikke på det
punkt.
Du kender det måske fra Word, excell, billedprogrammer osv.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 08-10-11 01:57

> Det er korrekt, men der er intet i tilpas der kan trækkes over, der er
> alt muligt andet end det jeg skal bruge.

Det også lige meget hvis du syns det er fint nok og trykke der til højre
i adressefeltet.

Men hvis du vil flytte opdater knappen over til venstre kan du gøre
ligesom på billedet efter du har klikket Vis > Værktøj > Tilpas :

http://support.mozilla.com/media/uploads/gallery/images/2011-05-27-06-24-29-02634e.png

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-11 12:18

In news:4e8f9fe7$0$289$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Men hvis du vil flytte opdater knappen over til venstre kan du gøre
> ligesom på billedet efter du har klikket Vis > Værktøj > Tilpas :

Ok, mange tak for dit svar.