Skærme
Fijala 3554
ny skærm
Fra : HH Husen

Dato : 07-10-11 07:17

Hej,

Selv om der ikke er den store trafik på dette sted, prøver jeg alligevel.

Jeg har en aldrende Samsung SyncMaster 2253 bw men ville gerne skifte over
til en 24" skærm. Har set på følgende: Samsung 2443bw, en Dell U2410, og en
HP ZR24W (de to sidste med IPS paneler). Priserne ligger fra 1800 til 3100
(netpriser). Skærmen skal bruges til både gaming (ikke hardcore) og til
arbejde (Excel).

Efter at have læst reviews alle vegne, bl.a. på:
http://www.flatpanels.dk/tests.php, er jeg nået frem til de tre ovenstående
som mulige emner. Desværre kan man i dette land ikke købe monitors med
mindre man bestiller på nettet. Jeg ville jo gerne have set dem i aktion
inden jeg bestemte mig, men det er jo nærmest umuligt. Hvad gør man så???

Dell U2410 sælges via Dell selv til ca. 4100 kr, men i netbutikker for 1000
kr mindre. Kan man forvente det er "kasserede" varer med (for) mange
pixelfejl?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Husen

Fra : jk

Dato : 07-10-11 11:36

On Fri, 7 Oct 2011 08:16:43 +0200, "HH Husen" <hh.husen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dell U2410 sælges via Dell selv til ca. 4100 kr, men i netbutikker for 1000
>kr mindre. Kan man forvente det er "kasserede" varer med (for) mange

Nej, dine bange anelser kan jeg ikke bekræfte. Nethandel har jo nogle
fordele m.h.t. lagerstyring (intet) og styring af personale.

For dine 3 valgte skærme kan jeg se, at de er fælles om IKKE at have
LED-backlight. Det sparer ellers omkring halvdelen på strømregningen,
og giver bedre sort, hvorfor kontrasten er specificeret højere.

Når du alligevel vil gå op til 3100 for en s-ips, som uden tvivl er
rigtig god. Hvorfor så ikke give 6000 for 2560x1440 pixels på en 27"
med LED-backlight ?
Den er med PLS panel, 5 msec, og kun 69 watt.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5337604

Det er p.t. min drømmeskærm, fordi jeg gerne vil se mine fotos på en
skærm med flere pixels. (Men det kræver en stor sensor i kameraet)

mvh

John

Fra : jk

Dato : 09-10-11 09:18

Det kan da godt være, at det er tordenskjold soldater her. Men det er
næppe min skyld. Du skal finde de nye fora. Det er de webbaserede
fora, som f.eks. www.tweak.dk hvis forum for hardware & tilbehør er
ret aktivt. Der er også køb og salg. Men det er et gamer forum, måske.
De vil ofte have billige TN skærme, højest med full HD.

mvh

John

Fra : Kurd

Dato : 09-10-11 14:19

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er p.t. min drømmeskærm, fordi jeg gerne vil se mine fotos på en
> skærm med flere pixels. (Men det kræver en stor sensor i kameraet)

Kan man købe kameraer med en sensor på under 4 megapixel?

Fra : jk

Dato : 09-10-11 14:27

On Sun, 9 Oct 2011 15:18:35 +0200, "Kurd" <Kurd@kurd.xy> wrote:

>Kan man købe kameraer med en sensor på under 4 megapixel?

Jeg skrev stor sensor, og nævnte ikke antal megapixels. APS-C og 4/3
og fullframe er store sensorer, der giver gode billeder, der er værd
at forstørre op over 10x15 cm.

mvh

John

Fra : Kurd

Dato : 09-10-11 16:02

> Jeg skrev stor sensor, og nævnte ikke antal megapixels. APS-C og 4/3
> og fullframe er store sensorer, der giver gode billeder, der er værd
> [...]

Kan man købe kameraer med en sensor på under 3.686.400 pixel?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-10-11 16:08

Kurd skrev:

>Kan man købe kameraer med en sensor på under 4 megapixel?

Ja
http://www.dealextreme.com/p/ultra-thin-credit-card-sized-300k-pixel-digital-camera-42533

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 09-10-11 21:17

HH Husen wrote:
> [...]
>
> Dell U2410 sælges via Dell selv til ca. 4100 kr, men i netbutikker for
> 1000 kr mindre. Kan man forvente det er "kasserede" varer med (for)

Hvor i landet bor du?

I Odense hvor jeg slår nogle af mine folder har vi Fjordsgade med
TJ-data, Bob-data og Proconsult - den sidstnævnte har SyncMaster 2443
som jeg selv bruger og er glad for.
Jeg har i et tilfælde fået lov til at se skærmen i brug - en Syncmaster
913N inden jeg tog den med hjem, men Samsung har som regel nul pixelfejl.

Du kan også smutte ind i nærmeste El-giganten, ComputerCity etc. og se
hvad de tilbyder - eller spille i lotteriet og købe på nettet hvis
prisen er det altafgørende.

Lars