Et job til Åge
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 14:25

Her er det perfekte job til Åge:

http://www.soundvenue.com/Cokedj

"Vi søger en resident dj til den kommende sæson på Coca-Cola Ski Hotel i Val
Thorens. Du skal skabe, varetage og videreudvikle hotellets musikprofil -
både indenfor hotellets vægge og på hotellets store terrasse. "

Åge ved jo alt om hvilken musik der er populær på skisportssteder, og er
lidt af en ekspert i alpeområdets sørgmodige klagesange.
Det er en ren win-win-situation

Fra : Martin Bak

Dato : 06-10-11 14:29

> [...]
>
> Åge ved jo alt om hvilken musik der er populær på skisportssteder, og er
> lidt af en ekspert i alpeområdets sørgmodige klagesange.

Ondt! Hvad nu hvis han falder ud over kanten på den lange rejse?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 14:40

> Ondt! Hvad nu hvis han falder ud over kanten på den lange rejse?

Det ville spare hotelgæsterne for mange støjreleterede hovedpiner, altså de
få der ville være tilbage med sådan en musikprofil.
En win-win-win-situation ;)

Fra : Max

Dato : 06-10-11 15:29

Hej Martin

> Ondt! Hvad nu hvis han falder ud over kanten på den lange rejse?

Så heldige er vi jo nok ikke.

Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-10-11 14:51

Alex Linaa skrev:

>Her er det perfekte job til Åge:

Han skal nok få smidt (katte-)grus i maskineriet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 15:08

> Han skal nok få smidt (katte-)grus i maskineriet

Ja, hvis det også rammer pisterne, så har han ene mand nakket al aktivitet i
et helt skiområde

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 15:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis det også rammer pisterne, så har han ene mand nakket al aktivitet
> i et helt skiområde

Du kan jo søge jobbet - du ved jo om nogen, hvad der er lødig musik og hvad
man ikke kan være bekendt at lytte til, så det må da lige være et job for
dig.

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 15:25

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Du kan jo søge jobbet - du ved jo om nogen, hvad der er lødig musik og
> hvad man ikke kan være bekendt at lytte til, så det må da lige være et job

Huu ha. Jeg tror hele klientellet på skistedet ville smadre hele
skisport-stedet og brænde det hele af, i protest mod "musikken", hvis de
ansatte ham.
Han er komplet u-kompetent til jobbet. Man kan da ikke forvente at folk
gider det der alternative poplarm, når de er til fest. Lok ham nu ikke til
noget, der vil skade andre folk. hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:06

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo søge jobbet - du ved jo om nogen, hvad der er lødig musik og
> hvad man ikke kan være bekendt at lytte til, så det må da lige være et job
> for dig.

Slet ikke.
For det første bryder jeg mig ikke ret meget om den musik de spiller sådanne
steder (Og det er ikke schlager, skal jeg hilse at sige efter flere besøg på
skisportshoteller).
For det andet har jeg jo ikke som Åge, gjort mig til talsmand for hvad man
hører i stort set alle egne af verden.
Så nej tak, Åge er et meget mere naturligt valg, i hvert tilfælde efter hans
eget udsagn :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 15:15

> [...]
>
> Åge ved jo alt om hvilken musik der er populær på skisportssteder, og er
> lidt af en ekspert i alpeområdets sørgmodige klagesange.

Jeg tror ikke lige det er i Danmark man kan hente kompetente medarbejdere
fra. Det bliver helt sikkert en tysker, østriger eller hollænder de
ansætter - eller mig.
Der er ikke nok kompetent viden her i landet om hvad der er populært i
den almindlige befolkning. Nå men jeg kan se i job-beskrivelsen, at man skal
komme med 10 numre
som man vil spille. Til et sådant sted skal det helt klart være
"afterski-musik" og festlig musik. Den genre er der ikke nok kompetente
dygtige folk til at søge, her i Danmark.
Jeg tror kunderne ville falde i søvn eller udvandre hvis det skulle være en
herfra NG der fik jobbet. Jeg tror ikke mange andre end jeg er kompetent til
jobbet lige her.

Her er min liste - og jeg skulle skrive hjem at der er "godaw" på
programmet. Hvis nogen skulle være i tvivl er det helt alvorligt ment at
dette er min liste.

http://www.youtube.com/watch?v=E9oBzuR8sIk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM

http://www.youtube.com/watch?v=xgYyap0lsYI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bLbGSCGbQ-k

http://www.youtube.com/watch?v=570lg63YrN4

http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM

http://www.youtube.com/watch?v=GEbEpkWu0Zg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gZE6I2832-I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=G9nG7Eji-Zs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg&feature=related

Her er mit hollandske forslag. Det er lidt ekstra, selv om det ikke nævnes i
job-beskrivelsen

http://www.youtube.com/watch?v=rzGwIoDkga0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_uxRP-dV17o
http://www.youtube.com/watch?v=sPGydcLQ5WU
http://www.youtube.com/watch?v=UrkxEtjNARo
http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Le9acsZx7U4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=n-Nj1GR890s&feature=related

Jeg har valgt noget meget folkeligt og populært - Tror i jeg får jobbet? -
hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 15:23

meddelelse news:4e8db7fa$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har valgt noget meget folkeligt og populært - Tror i jeg får jobbet? -
> hehe

Du ville helt klart blive stenet ved byporten, af frustrerede skibumser med
høreskader

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 15:28

> Du ville helt klart blive stenet ved byporten, af frustrerede skibumser
> med høreskader

Hvis vi lige skal være seriøse et øjeblik, så er det altså sån noget de
spiller dernede på skisport-stederne. Det ved jeg fra folk der har været
dernede. De fortæller om musikstil
som de slet ikke kender herhjemmefra. Altså afterski-musik (apres ski-hit og
apres ski hut). Det er extremt populært.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:17

meddelelse news:4e8dbaee$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> som de slet ikke kender herhjemmefra. Altså afterski-musik (apres ski-hit
> og apres ski hut). Det er extremt populært.

De spiller "også" sådan noget, men du er altså galt underrettet hvis du tror
det overhovedet er i nærheden af at være den generelle stil.

Her er en video fra netop Val Thorens:
http://www.youtube.com/watch?v=pLUhfuS2Do0
Og her er én mere: http://www.youtube.com/watch?v=71YUdxUmfkU

De spiller det som folk vil høre, og det de kender. Men jeg tror ikke dine
"folk" kommer på diskoteker i Danmark, eller?
Så at hverken de eller du kender det hjemmefra, kommer ikke som nogen
overraskelse.

Du får lige en håndfuld mere, fra andre skisportssteder:
http://www.youtube.com/watch?v=WWJ7xfWwHeg
http://www.youtube.com/watch?v=mcChQ249dmY
http://www.youtube.com/watch?v=9kiF2LF2L3s

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:32

> De spiller "også" sådan noget, men du er altså galt underrettet hvis du
> tror det overhovedet er i nærheden af at være den generelle stil.

Så er det ikke afterski-barer du taler om. På disse er det udelukkende
slagermusik man spiller - ellers er det ikke en afterski-bar. Så er det
noget andet.

Her forklares fænomenet "Afterski-bar" af en kompetent kommentator, nemlig
Morten Skaarup fra Nortlander Skitours.

Han forklarer at øl-typenm ikke er så vigtig, men at der skal slager og
syng-med-musik til. Så er det en afterski-bar.

CITAT START
Morten Skaarup fra Nortlander Skitours forklarer, at det giver en bestemt
stemning, når rungende tyrolermusik blandes med halvtrætte,
glade og lugtende skiturister tilsat øl af en hvilken som helst art. "Jeg
tror ikke, øltypen er så vigtig, og beliggenheden behøver heller ikke
at være lige ved pisten. Folk går gerne et stykke vej, hvis de kender et
rigtigt godt sted. Til gengæld tror jeg, musikken i Østrig er en vigtig
del. Schlager og syng-med musik skal der i hvert fald til," siger Morten
Skaarup.
CITAT SLUT

http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/sneogski/afterski/ECE1121024/her-er-25-af-europas-bedste-afterski-barer/Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:35

meddelelsen news:4e8dc9f5$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han forklarer at øl-typen ikke er så vigtig, men at der skal slager og
> syng-med-musik til. Så er det en afterski-bar.

> [...]

Simpelthen slagermusikm på de 25 bedste afterski-barer i Europa, som vi kan
se i oversigten.
Det må være nogle meget extreme og alternative steder du er kommet. Det
er ikke normalt.
I nogle tilfælde blandes slager dog et drys pop - men slager er som helhed
alt-dominerende på afterski-barer.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:39

meddelelse news:4e8dc9f5$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så er det ikke afterski-barer du taler om. På disse er det udelukkende
> slagermusik man spiller - ellers er det ikke en afterski-bar. Så er det
> noget andet.

Udelukkende. Jamen dog, det var store sager.

> rigtigt godt sted. Til gengæld tror jeg, musikken i Østrig er en vigtig
> del. Schlager og syng-med musik skal der i hvert fald til," siger Morten
> Skaarup.
> CITAT SLUT

Nu ligger Val Thorens ikke i Østrig, vel Åge?
Jobbet er i Frankrig!

Og du fik igen udledt 1000% mere end der stod skrevet, af en ellers ganske
simpel tekst.
Jeg HAR været på en skibar i Østrig, og ja der spilles også jodlemusik. Men
syng-med-musik er meget andet end dette, hvilket du kunne forvisse dig om
ved at prøve det, eller dog bare at læse hvad manden skriver.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 15:27

> Jeg har valgt noget meget folkeligt og populært - Tror i jeg får jobbet? -
> hehe
>
> Hilsen Åge

Da ikke hvis Alex også søger det - du ved jo nok, at han er eksperten
indenfor musik og ved, hvad alle andre skal lytte til.

Vi er så er nogle stykker, der foretrækker musik, og ikke "10 grydelåg ned
af en betontrappe tilsat lidt skærebrænder".
mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 15:30

> [...]
>
> Vi er så er nogle stykker, der foretrækker musik, og ikke "10 grydelåg ned
> af en betontrappe tilsat lidt skærebrænder".

Glemte du ikke vinkelsliber og boremaskine ?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 15:56

meddelelsen news:4e8dbb49$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Glemte du ikke vinkelsliber og boremaskine ?

Sikkert nok - hør selv her :

http://www.youtube.com/watch?v=9mcDkmxA548&feature=related

Gad vide om ikke selv den mest hærdede ski-entusiat hurtigt udvandrede!

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:21

> Sikkert nok - hør selv her :
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9mcDkmxA548&feature=related
>
> Gad vide om ikke selv den mest hærdede ski-entusiat hurtigt udvandrede!
>

> mvh Eva

Når jeg lytter til det, synes jeg slet ikke jeg får tanker i retning af
skisports-steder ved Alperne, med feststemte gæster. Derimod får jeg tanker
i retning
af skumle alternative spillesteder med folk med næseringe, kæder om halsen,
hængerøvsbukser høstak-hår og døds-tatoveringer og en ordentlig skovlfuld
narko.
Ved ikke hvorfor.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:32

meddelelse news:4e8dc75d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Når jeg lytter til det, synes jeg slet ikke jeg får tanker i retning af
> skisports-steder ved Alperne, med feststemte gæster.

Hver ting til sin tid, og det der hører absolut ikke hjemme på et
skisportssted.
Men til forskel fra dig, ved jeg godt at ikke al den musik jeg selv kan
lide, ville kunne bruges.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:38

> Men til forskel fra dig, ved jeg godt at ikke al den musik jeg selv kan
> lide, ville kunne bruges.

Jeg synes da ellers at jeg kun har bragt det mest fest-agtige slager
og slet ikke sån noget roligt slager, som jeg også kan lide. Det passer
nemlig ikke ind sådan nogle steder.
Hver ting til sin tid, som man siger

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:08

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er så er nogle stykker, der foretrækker musik, og ikke "10 grydelåg ned
> af en betontrappe tilsat lidt skærebrænder".
> mvh Eva

Arrrghhh... du lyder præcis som Åge. Lige så resistent og lige så
smagsdommer'isk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 16:10

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Arrrghhh... du lyder præcis som Åge. Lige så resistent og lige så
> smagsdommer'isk

Ja, og det er du jo overhovedet ikke, vel?

Du udtaler dig aldrig negativt om andres musiksmag - eller gør du??

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:18

> Du udtaler dig aldrig negativt om andres musiksmag - eller gør du??

Jo, men kun på mine egne vegne. Der ligger hele forskellen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:24

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Du udtaler dig aldrig negativt om andres musiksmag - eller gør du??
>
> Eva

Han lever i en anden verden. Han ville aldrig kunne leve af sin musik, hvis
han lavede sådan noget. Akkurat som med foto-forretningen, kan man sige.
Gnæk-gnæk

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Arrrghhh... du lyder præcis som Åge. Lige så resistent og lige så
> smagsdommer'isk

Grydelåg og musik til hver sin tid. Grydelåg er tilk gryder

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 06-10-11 18:48

Jeg har lyttet til dem alle med stor fornøjelse.

Tak for dette, da jeg er vild med genren, Ikke mindst til Åge og hans
gode forslag.

Mange hilsner
Michel