Genveje i XP
Fra : ___P:Sir

Dato : 06-10-11 13:07

Hvis jeg åbner en genvej i XP (home, sp3) får jeg en advarsel som på
billedet her: http://granvista.dk/xp/wxp.jpg

Den kan selvfølgelig klikkes væk, men skal jo ikke være der.
Først ved andet faneblad slipper jeg for den. Er måske et firefox problem,
eller kan det være windows der er i tvivl om hvor genveje skal åbnes? (altså
genveje til websider, som jeg har lagt på skrivebordet). Eller er det mon et
rent browser problem?
preben

Fra : ___P:Sir

Dato : 06-10-11 15:21

problemet løst - det var i firefox.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 16:28

On Thu, 6 Oct 2011 16:20:30 +0200, "___P:Sir" <ps@granvista.dk> wrote:

> problemet løst - det var i firefox.

Tak, så ville det som sædvanligt være venligt at fortælle løsningen så
andre kan få glæde af den,
jeg har samme problem, og jeg fik det også da jeg opgraderede til FF7

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 16:36

On Fri, 07 Oct 2011 17:28:12 +0200, Jan <> wrote:

> Tak, så ville det som sædvanligt være venligt at fortælle løsningen så
> andre kan få glæde af den,
> jeg har samme problem, og jeg fik det også da jeg opgraderede til FF7

Her ser det sådan ud:
windows can't find [the page] Be shure that you have typed the right
address ...

Eller Windows kan ikke finde C:\ ... og så filnavnet ..... Kontroller
at du skrev navnet korrekt, forsøg derefter igen ......

Det sker når jeg trykker på en genvej eller en lokalt liggende HTML
fil.
Sjovt nok så er fejlen der ikke første gang jeg trykker på en HTML,
men alle de følgende gange.

Men når jeg bruger IE eller Google Chrome som standard browser, så
kommer der ikke nogen fejlmelding.

Fra : ___P:Sir

Dato : 07-10-11 19:18

Jeg blev gennem firefox` forum henvist til dette link:

http://kb.mozillazine.org/Windows_error_opening_Internet_shortcut_or_local_HTML_file_-_Firefox

og fulgte vejledningen under "File types edit", og det hjalp. IKKE i første
omgang - men så prøvede jeg igen. Man skal sikre sig, at DDE boxen bliver
checket af, og der ikke står noget i felterne nedenunder. Men prøv og følg
den slavisk, så går det nok.
preben

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 22:04

On Fri, 7 Oct 2011 20:18:21 +0200, "___P:Sir" <ps@granvista.dk> wrote:

> [...]
> checket af, og der ikke står noget i felterne nedenunder. Men prøv og følg

Ok, der havde jeg været, men uden held, her står derunde DDE
meddelelse: %1
skal det væk, og skal det under Program og så slettes og Emne, hvis
det nu skal være slaviskt som du skriver ?

Prøver igen i morgen for jeg fik det ikke til at fungere.
Slettede alt i de boxe.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 22:11

On Fri, 07 Oct 2011 23:03:42 +0200, Jan <> wrote:

> [...]
> det nu skal være slaviskt som du skriver ?
>
> Prøver igen i morgen for jeg fik det ikke til at fungere.

Skulle lige prøve igen, det er åbenbart vigtigt at klikke OK to gange,
tak for hjælpen !!

Fra : ___P:Sir

Dato : 08-10-11 12:36

<Jan> skrev i en meddelelse

> Skulle lige prøve igen, det er åbenbart vigtigt at klikke OK to gange,
> tak for hjælpen !!

Ja selv tak. Som sagt måtte jeg også prøve 2 gange...

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-11 13:41

On Sat, 8 Oct 2011 13:35:38 +0200, "___P:Sir" <ps@granvista.dk> wrote:

> <Jan> skrev i en meddelelse

> Ja selv tak. Som sagt måtte jeg også prøve 2 gange...

Det er også galt med links der fx ligger andre steder, og som ikke har
en HTML endelse, det giver den samme fejl, men ikke i de andre
browsere Google Chrome, IE og Slimbrowser, som tlsyneladende er en
forklædt IE, den melder sig som en IE8 ligesom Google Chrome fortæller
den er en FF