Motor spørgsmål
Fra : michael@sandgaard.or~

Dato : 06-10-11 04:08

hej

Så kom den første efterårsdag, og et problem med motorgangen på min
suzuki bandit fra 96.

Symptom: det føles som motoren drukner en lille smule ved opstart fra
fx lyskryds, men når den lige kommer lidt op i omdrejninger er der
ingen problemer og den trækker godt...

Hvad kan det skyldes? Vand (den står ude), for fed blanding,
tændingen?

Mvh

Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-10-11 13:09

Hej

"michael@sandgaard.org" <michael@sandgaard.org> writes:

> [...]
> ingen problemer og den trækker godt...
>
> Hvad kan det skyldes? Vand (den står ude), for fed blanding,

Det oplevede jeg også somme tider på min Bandit dengang jeg havde sådan
en. Var det meget slemt var løsningen at tømme svømmehusene. Var det kun
lidt slemt, så var det bare at køre en tankfuld benzin med godt med
karburatorsprit i tanken.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 06-10-11 18:27

Den 06-10-2011 14:09, Jacob Bunk Nielsen skrev:
> [...]
> en. Var det meget slemt var løsningen at tømme svømmehusene. Var det kun
> lidt slemt, så var det bare at køre en tankfuld benzin med godt med

Jup!
Og vand kommer ikke fra regn/dug/tåge, men er luftfugtighed der gebnnem
tiden kondenserer sig på indersiden af tanken og ender i bunden p.g.a.
vægtfylden!
Måske at du, Michael, kan erindre at du for nyligt har været på
reservetank for første gang længe (og derved ledt vand fra bunden af
tanken til svømmerhusene) !?

--
Armand.

Fra : michael@sandgaard.or~

Dato : 06-10-11 15:32

On 6 Okt., 19:27, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> Måske at du, Michael, kan erindre at du for nyligt har været på
> reservetank for første gang længe (og derved ledt vand fra bunden af

Hej

Tak for svarene.

Jeg har haft samme tanke, men jeg har tømt svømmerhusene for lidt over
en uge siden og har ikke kørt på reservetank siden. men nu har jeg
"fyldt" banditen med sprit. så må jeg se hvordan det går i morgen..

Jeg kom til at tænke på om det ikke ville have samme effekt at køre
med Statoils Bio95, hvor der er tilsat 5% ethanol?

Mvh

Michael

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-10-11 02:23

On 6 Okt., 23:31, "mich...@sandgaard.org" <mich...@sandgaard.org>
wrote:

> [...]
>
> Jeg kom til at tænke på om det ikke ville have samme effekt at køre
> med Statoils Bio95, hvor der er tilsat 5% ethanol?

Al benzin du køber i dag er med 5% ethanol.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-10-11 12:22

> [...]

> en uge siden og har ikke kørt på reservetank siden. men nu har jeg
> "fyldt" banditen med sprit. så må jeg se hvordan det går i morgen.

Jeg har på fornemmelsen at der kan opløses en smule vand i benzinen, og
at det bygger op i karburatorerne på en eller anden måde. På min bandit
oplevede jeg i hvert fald at godt med sprit i tanken og så køre en
tankfuld op, så var der ikke længere problemer.

> Jeg kom til at tænke på om det ikke ville have samme effekt at køre
> med Statoils Bio95, hvor der er tilsat 5% ethanol?

Al benzin i dag indeholder 5% ethanol. SÃ¥ det burde virke. Jeg havde min
bandit før der kom ethanol i benzinen. Men måske er der også noget andet
i karburatorspritten. Det er i hvert fald et forsøg værd før du kaster
dig ud i andre forsøg.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Cykellapper

Dato : 07-10-11 14:08

michael@sandgaard.org wrote:
> [...]
> ingen problemer og den trækker godt...
>
> Hvad kan det skyldes? Vand (den står ude), for fed blanding,

Hvor gammelt er det benzin, der er i tanken?

Jeg har før oplevet, at gammel benzin kan forårsage ujævn motorgang.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : michael@sandgaard.or~

Dato : 07-10-11 09:08

On 7 Okt., 15:08, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:

> Hvor gammelt er det benzin, der er i tanken?
>
> Jeg har f r oplevet, at gammel benzin kan for rsage uj vn motorgang.
>
> --
> Preben Mortensen
> (Cykellapper)

Det virker til at en gang sprit kunne gøre det.

Tak for svarene.