Årtiets bedste sang - indtil videre
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 17:26

Hvad mener i?

Nu er årtiet godt nok ikke så gammelt endnu, men den her sang er da lige
godt noget af det wildest skønne, fantastiske, dejligste sang jeg har hørt
længe.
Det er lige så det risler en ned af ryggen af vælvære og man får gåsehud
af glæde.

Hvor er den dog helt extremt god. Man føler simpelthen man svæver hen over
jorden.

Er den ikke god?:
Semino Rossi - Das Tor zum Himmel ist die Liebe 2011

Her i en showoptagelse:
http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA&feature=related

Her som musikvideo: www.youtube.com/watch?v=OTLs5BKx1KI

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-11 17:30

meddelelsen news:4e8c8511$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her i en showoptagelse:
> http://www.youtube.com/watch?v=cc5Y6Z0B8yA&feature=related
>
> Her som musikvideo: www.youtube.com/watch?v=OTLs5BKx1KI

Han lavede den her i 2007. Den slår også rekorder i fantastisk-hed.
http://www.youtube.com/watch?v=BTjg_96nfnY

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-11 18:09

On 05-10-2011 18:29, Åge Halldorsson wrote:

> Han lavede den her i 2007. Den slår også rekorder i fantastisk-hed.
> http://www.youtube.com/watch?v=BTjg_96nfnY

Det er gennemført dårlig smag.
Den skal desuden synges af en kvinde.

Henning :-|

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 09:35

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er gennemført dårlig smag.
> Den skal desuden synges af en kvinde.

Absolut enig, det der er rent bræk. (Altså ikke Freddy, selv om han er/var i
samme liga ;)
Rossi er en populist der lefler for den laveste fællesnævner, på helt samme
måde som Julio Eglesias. Men der er tilsyneladende mange der vil nøjes med
denne "light"-tilgang til musik, hvor alle kanter er filet af, og helheden
er en gang ubestemmelig grød.
Dem om det, bare jeg bliver fri for at høre på det. Og lad så være med at
kalde det kunst!
Det er "kunst" på samme måde som en tegning i Familie Journalen, med helt
den samme målgruppe.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 11:20

On 06-10-2011 10:35, Alex Linaa wrote:

> Det er "kunst" på samme måde som en tegning i Familie Journalen, med helt
> den samme målgruppe.

Her stejler jeg. :-|

Jeg har kendt et par af disse tegnere og har selv haft mulighed for at
blive "en af dem".
Det er dybt seriøse mennesker der sidder og 'laver' den slags
illustrationer.
De fleste af disse "ugebladstegnere" er heriblandt:
http://www.kb.dk/da/dia/bladtegning/

At bestillingen fra ugebladenes side, og brugen af illustrationerne
indikerer noget andet, er ikke tegnernes skyld.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 11:53

> At bestillingen fra ugebladenes side, og brugen af illustrationerne
> indikerer noget andet, er ikke tegnernes skyld.

Ok, den køber jeg. Det ville være det samme at bede Plácido Domingo om at
indspille en dansktopsang på bestilling

Fra : Max

Dato : 06-10-11 11:59

Hej Henning

> Det er dybt seriøse mennesker der sidder og 'laver' den slags
> illustrationer.

Ja, det er gode håndværkere, men kunstnere vil du
da ikke kalde dem, vel ?

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 12:24

On 06-10-2011 12:59, Max wrote:

> Ja, det er gode håndværkere, men kunstnere vil du
> da ikke kalde dem, vel ?

Det er et rigtig godt diskussionsspørgsmål.

Hvor vil du placere f.eks Ib Andersen:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ib_Andersen
Arne Ungermann:
http://da.wikipedia.org/wiki/Arne_Ungermann
Poul Fischer:
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billedkunst/Danmark_1850-1910/Paul_Fischer

Omvendt kan jeg acceptere Niels Strøbek og Jørgen Boberg som kunstnere,
men er Næstved-manden her, mere end en habil håndværker, dog en, med en
bedre 'kundekreds' - og foruden "hende", også tidligere krigsminister Fog:

http://www.artlinks.dk/artikel/default.asp?id=3617

Jeg ved at emnet høer hjemme i en uddød gruppe, så jeg skalnok beherske mig.

Henning.

Fra : Max

Dato : 06-10-11 12:44

Hej Henning

> Det er et rigtig godt diskussionsspørgsmål.

Ja, jeg kender nogle fantastiske dygtige smede der
kan lave ufattelige ting som selv for en anden smed
er svært at forstå, men at være kunstner, ja det lader
de folk som Robert Jakobsen om, forøvrigt med den
her kommentar "havde vi lavet de svejsninger var vi
sgu da blevet fyret".

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 14:10

On 06-10-2011 13:43, Max wrote:

> [...]
> de folk som Robert Jakobsen om, forøvrigt med den
> her kommentar "havde vi lavet de svejsninger var vi

Vi er slet ikke spor uenige, Max.

Hvad der er god kunst er ligeså udefinerbart, som det vi diskuterer her
i gruppen, "god musik".

Hvad er Max Raabe og hans orkester?
Bortset fra at han/de jager schlageren væk fra toppen af de tyske
salgslister, er det så god eller dårlig musik, kitsch eller kunst?
Eller er tyskerne blot ved at finde ud af, at der er noget der er mindre
slemt end schlager:
http://www.youtube.com/watch?v=M2P2qpCg_Vw&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 12:20

> [...]

> illustrationer.
> De fleste af disse "ugebladstegnere" er heriblandt:

Jeg tror egentlig vi snakker om to forskellige ting.
Der er da masser af gode illustrationer i aviser og ugeblade, men min
metafor gik nu ene og alene på denne type:
http://stegemueller.files.wordpress.com/2010/04/fj-1940-c.jpg
Naive billeder uden budskab, og uden indhold.
Det billede der svarer vist ganske godt til Rossis upersonlige og farveløse
pløre af "musik"

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 12:31

On 06-10-2011 13:20, Alex Linaa wrote:

> [...]
> Naive billeder uden budskab, og uden indhold.
> Det billede der svarer vist ganske godt til Rossis upersonlige og farveløse

Jeg forstod dig godt.
Jeg betragter Ng'erne som et diskussionsforum, hvor man debatterer de
forskellige indlæg.
Ikke alt der bliver skrevet er seriøst, og måden der bliver opponeret
mod dette, er det heller ikke altid.

Alt hvad jeg skriver er der et lille smil bag, og jeg forventer ikke
altid at have, eller at få ret i mine påstande.

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 15:20

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Naive billeder uden budskab, og uden indhold.
> Det billede der svarer vist ganske godt til Rossis upersonlige og

Ja, sikke da noget lort - man kan jo se, hvad det forestiller - gyyys!

Hvis man virkelig vil være noget og vække beundring hos f.eks. Alex og
Henning, så skal man da IKKE kunne se, hvad tegningen forestiller!

Var der nogen, der sagde kultursnobber?

Ja, det gjorde jeg sq.

Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 15:31

On 06-10-2011 16:20, Eva Schmidt wrote:

> kultursnobber?
>
> Ja, det gjorde jeg sq.

Er det mig du kalder på?

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 15:51

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det mig du kalder på?
>
> Henning.

Ja, hvis du også sidder og skaber dig over en tegning, som man kan se, hvad
forestiller.

Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 16:03

On 06-10-2011 16:51, Eva Schmidt wrote:

> Ja, hvis du også sidder og skaber dig over en tegning, som man kan se,
> hvad forestiller.

Jeg er lidt uforstående?
Jeg synes, at jeg startede mine indlæg i denne tråd med at forsvare
illustratorer og ugebladstegnere m.m.!!!

Eller hwa???

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 16:11

> Jeg er lidt uforstående?
> Jeg synes, at jeg startede mine indlæg i denne tråd med at forsvare
> illustratorer og ugebladstegnere m.m.!!!
>
> Eller hwa???
>
> Henning

Ja, men vel kun visse tegnere - dem der bare tegner en glad tegning, som man
umiddelbart kan se, hvad forestiller, kan jeg ikke se, du forsvarer.

Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-11 17:12

On 06-10-2011 17:11, Eva Schmidt wrote:

> Ja, men vel kun visse tegnere - dem der bare tegner en glad tegning, som
> man umiddelbart kan se, hvad forestiller, kan jeg ikke se, du forsvarer.

Det er noget vrøvl du der skriver.

Tegningen som Linaa linkede til, forsvarer jeg også. Det er en af Aage
Lundvald's.
Han var meget brugt, og du kan måske endnu huske hans pladeomslag.

Men som jeg svarede Max. Hvad er kunst? Er Lundvald kunst?
Det er selvfølgelig ikke "Picasso" - nej.
Men der er da godt, at verden giver plads til mange andre end lige netop
Picasso, som i øvrigt også har illustrationer på samvittigheden.

http://www.grandts.dk/Film/lund3.htm

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-11 17:45

> [...]
> Men der er da godt, at verden giver plads til mange andre end lige netop
> Picasso, som i øvrigt også har illustrationer på samvittigheden.

Nej, jeg kan ikke huske hans pladeomslag - og jeg kender ham såmænd heller
ikke.
Jeg synes bare, at det er en dejlig tegning

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-11 08:48

> [...]
> Men der er da godt, at verden giver plads til mange andre end lige netop
> Picasso, som i øvrigt også har illustrationer på samvittigheden.

Jamen skal vi forstå dette, så er du jo nødt til at forklare... Hvorfor er
Picasso kunst, og hvorfor er Lundvald ikke... Det er muligt at grunden til
jeg ikke ved, hvorfor Picasso er kunst, er at jeg aldrig har set en
Picasso... Men selv om jeg gjorde det, ville jeg sikkert ikke føle, det er
kunst... Jeg ville snarere kalde det, uretfærdigt... At Picasso kunne male
et maleri, der er Millioner værd.... Og jeg kan ikke engang male et stakit
)... Hvad der er endnu mere uretfærdigt, er vel at Picasso vel aldrig
selv fik nogen glæde af, at hans malerier, senere blev anerkendt som kunst,
og en helvedes masse penge værd, for han måtte vel selv suge på labben, og
leve uhyggeligt spartansk.... Da hans billeder formodentligt, som alle andre
store kunstnere, sikkert også først blev noget værd, efter hans død... Ja
ja. livet er en underfundig gave.... Ikke så mærkeligt at sangere vælger den
populistiske levevis... For jeg ville da også sige... Hellere leve godt,
medens man er her, end være smadderberømt, når man er død.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 09:33

On 07-10-2011 09:48, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> Picasso kunst, og hvorfor er Lundvald ikke... Det er muligt at grunden til
> jeg ikke ved, hvorfor Picasso er kunst, er at jeg aldrig har set en

Disse nyhedsgrupper er næsten at sammenligne med SMS'er. Helst få, men
præcise ord og meninger.
Det rammer ved siden af en gang i mellem.

> Hvad der er endnu mere uretfærdigt, er vel at Picasso vel aldrig
> selv fik nogen glæde af, at hans malerier, senere blev anerkendt som kunst,
> og en helvedes masse penge værd,

Picasso opnående fuld anerkendelse tidligt i sit liv, og nåede at blive
"en helvedes masse penge værd", i tide.
Picasso er altid et godt eksempel at trække frem, når snakken er om
kunst. En af de første der 'bare' kunne male uden at have økonomiske
betænkeligheder over det. Ergo må det være kunst, eller 'hwa'?
Begrebet 'kunst' er et nutidigt fænomen.

Før Picasso var så godt som alle af slagsen 'håndværkere', der skulle
leve af det de frembragte.
Alle guldaldermalerne malede for at sælge og tjene penge.
Således forholder det sig også med alle illustratorerne, både før og nu.

Jeg skal bruge mange flere ord for at kunne forklare hvad jeg egentlig
mener, men så bliver det til mere end end en 'SMS'. Har du fået en
forklaring? Nej, for der ligger mere i begrebet kunst, end noget der er
præcist og definerbart.

Ligesom med musik, hvor noget er god smag og noget er dårlig smag.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 10:23

> [...]
> betænkeligheder over det. Ergo må det være kunst, eller 'hwa'?
> Begrebet 'kunst' er et nutidigt fænomen.

Hmm... måske, måske ikke.
Der er forskel på en bestilling af en illustration, og så på en kunstner der
maler det som han "skal ud med"
Deri ligger hele forskellen i mine øjne.
Hvis vi overfører princippet til musikken, vil det være en kunstner der
skriver og fremfører den musik han brænder for, mod ham der får en
bestilling på 3 timers muzak til Bilka, eller ham der bare bevidstløst laver
noget som andre allerede har lavet, enten ved at lave covers, eller bevidst
at lyde som alle andre, alene med salg for øje.
Kunst er at skabe de billeder eller melodier som kommer fra kunstnerens
mørke indre, mens resten er håndværk.
Kunst er originalitet og nyskabelse.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 10:33

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Kunst er at skabe de billeder eller melodier som kommer fra kunstnerens
> mørke indre, mens resten er håndværk.

Ohh.. Den lader vi lige stå lidt.

Kunsten betinges af et MØRKT indre

Der kommer med andre ord ingen kunst ud af prise livets, kærlighedens,
hvadsomhelsts skønhed ud fra den rene og skære glæde og begejstring!

Så blev jeg så klog ;-D

Venligst
Lars
Som finder at bl.a. Ungermanns illustrationer er stor kunst SELVOM de er
bestillinger

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 13:07

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Ohh.. Den lader vi lige stå lidt.
>
> Kunsten betinges af et MØRKT indre
>
> Der kommer med andre ord ingen kunst ud af prise livets, kærlighedens,
> hvadsomhelsts skønhed ud fra den rene og skære glæde og begejstring!

Du læser det jeg skriver, som fanden læser bibelen.
Metaforer og ordbilleder, er spildte på dig? Skal du have en total liste
over hvad der inspirerer kunstnere, før du er tilfreds?

> Så blev jeg så klog ;-D

Nu gjorde du ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 17:52

> Du læser det jeg skriver, som fanden læser bibelen.
> Metaforer og ordbilleder, er spildte på dig? Skal du have en total liste
> over hvad der inspirerer kunstnere, før du er tilfreds?

> Nu gjorde du ;)

*fnis*
Sommetider er det sgu svært at lade være, når du stiller verden totalt
sort/hvidt op forstået på den måde, at der kun kommer kunst ud af den
såkaldt "frie kunstner" som maler/komponerer/spiller fordi han MÅ male/
komponere/spille.

Der er kommet rigtig meget stor kunst ud af at kunstnere er blevet bestilt
til at udføre denne eller hin opgave.

I min optik er den "frie kunstner" egentlig blot en romantisk myte. Selv
kunstnere har brug for tag over hovedet og en leverpostejmad i ny og næ
"læs: penge".

Nogle mener så, at det er statens opgave at understøtte ikke-kommercielle
men alligevel "helt ufatteligt værdifulde" kunstnere. Disse er også blot
"ludere", for de skal kvalificere sig i forhold til de til enhver tid
siddende smagsdommere.

Giv mig en ærlig illustrator, som leverer varen og en gang i mellem det
totalt overraskende - kunsten - Det er på moderne managementdansk "added
value". Yes, der produceres ufattelig meget metervare i den proces, så lad
det være sådan, for det er det "kunstneren" skal leve af.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 17:57

> [...]
> sort/hvidt op forstået på den måde, at der kun kommer kunst ud af den
> såkaldt "frie kunstner" som maler/komponerer/spiller fordi han MÅ male/

*fnis*, jeg så godt smileyen. Men somme tider er det svært at lave være med
at skubbe lidt, når ting bliver overfortolkede til døde. Men den gode debat
ligger i ekstremerne, ikke? ;)

> [...]
> value". Yes, der produceres ufattelig meget metervare i den proces, så lad
> det være sådan, for det er det "kunstneren" skal leve af.

Se mit svar til Henning. Jeg er i bund og grund enig.
Det eneste jeg opponerer imod er, at man kalder metervaren for stor kunst,
og ryster på hovedet af resten :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 18:05

> Se mit svar til Henning. Jeg er i bund og grund enig.
> Det eneste jeg opponerer imod er, at man kalder metervaren for stor
> kunst, og ryster på hovedet af resten :)

*rædselsfuld indsigt ramte mig*
vi er jo nærmest enige

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 20:04

> *rædselsfuld indsigt ramte mig*
> vi er jo nærmest enige

*gys* hvor skræmmende ;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 10:34

On 07-10-2011 11:23, Alex Linaa wrote:

> Der er forskel på en bestilling af en illustration, og så på en kunstner der
> maler det som han "skal ud med"
> Deri ligger hele forskellen i mine øjne.

Når P. S. Krøyer malede det, som du beskriver som det "han skal ud med",
så var det meget ofte bestillingsværker.

Hvem vil påtage sig at skille Krøyes bestillingsværker fra resten, som
så skulle være kunst?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 13:13

> [...]
> så var det meget ofte bestillingsværker.
>
> Hvem vil påtage sig at skille Krøyes bestillingsværker fra resten, som så

Hehe, verden ER ikke så sort/hvid, det ved jeg godt.
Men det er svært at definere kunst, og vi ved alle helt bestemt hvad det er,
i hvert tilfælde set gennem vores egen optik.
Men nogle elementer MÅ gå igen i kunst, eller i hvert tilfælde nogle af dem:
Sjæl, kreativitet, holdning, ide, personlighed, omhu, talent, budskab,
engagement.... læg selv flere til.
Hvis de alle mangler, er vi ikke i kunsten, kan vi vel godt blive enige om?

For at vende tilbage til udgangspunktet, så mener jeg at Seminio Rossi
fejler fælt på stort set alle punkter her, og leverer en metervare med
laveste fællesnævner som eneste drivmiddel.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 13:57

On 07-10-2011 14:13, Alex Linaa wrote:

> [...]
> engagement.... læg selv flere til.
> Hvis de alle mangler, er vi ikke i kunsten, kan vi vel godt blive enige om?

Alt hvad du skriver her er rigtigt. Selvfølgelig er jeg helt enig.

Når man har haft nogle meningsudvekslinger, en del gange gennem nogen
tid, så 'tror man', at man kender hinanden, og får så automatisk brugt
lidt stærkere udtryk, end man eller ville have brugt, og kommer så
pludselig ubevidst til at fornærme hinanden.

Man burde seriøst overveje om dette primitive debatforum ikke er fortid.
I programmeringsgrupperne er Kim Ludvisen kommet med forslag til en
modernisering af grupperne. Noget som jeg kan helt kan bakke op om.

Her i disse NG'en skriver vi sammen som man gjorde tilbage i BBS-tiden -
det var sidst i 80'erne.
Tiden er inde til, hvis man skal lokke nye til, at foretage en
modernisering af grupperne.
Ingen unge gider deltage i dette gammeldags skriveri, det er tiden for
længst løbet fra.

Facebook kunne være fristende, men det er og bliver et dårligt sted, og
det samme gælder de forskellige Blogs.
Men hvis der kunne rejses tilslutning, og muligheden byder sig, så var
det måske en ide at støtte ideen om at grupperne får et almindeligt
web-interface, f.eks. som foreslået på portal.usenet.dk
Det kunne måske også få debatten til at foregå på et mere personligt
plan, og kunne være mere tillokkende for en bredere aldersgruppe.

Henning.

Fra : P. Petersen

Dato : 07-10-11 14:29

"Henning Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]

Det kunne måske også få debatten til at foregå på et mere personligt
plan, og kunne være mere tillokkende for en bredere aldersgruppe.

Helt enig.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-10-11 08:10

> [...]
> præcist og definerbart.
>
> Ligesom med musik, hvor noget er god smag og noget er dårlig smag.

Hej Henning...

Jamen det gør ikke spor, at det bliver mange ord... Jeg er på ingen måder
forfalden til SMS sprog, hvilket jeg selv forklarer med, at jeg nok sender
lige så mange SMS'er om året, som min søster gør i timen )

Men Tak for at indvie mig lidt mere i Picasso... Som sagt, det er skide
uretfærdigt, han kunne male et billede til Millioner, når jeg end ikke kan
male et stakit .

Ja se det ved jeg jo så ikke om der gør... Det kan jeg måske svare lidt mere
præcist på, når jeg engang har set en ægte Picasso, om jeg kan se / føle
eller mærke forskellen på hans, eller andres malerier.... Men et eller
andet, må der jo være, siden han har kunnet fastholde populariteten, og
værdien af hans værker, kun kender en vej...

Jamen nu ved jeg ikke... Findes der god / dårlig smag, indenfor F.eks
Musik.... Det er muligt nogle mener Kandis er dårligt musik... Men i så
fald, spiller jeg gerne dårligt musik, for de tjener da kassen... Og hellere
tjene kassen på dårligt musik, end spille god musik, men være nødt til at
suge på labben...

Jeg har før, kun nævnt et gruppenavn, som nærmest skrækindjagende
rædselsfuldt... Nemlig Deftones... Men der kom lige sådan ca 70 albums for
en uges tid siden, og nu har Deftones sandelig fået konkurrence.... Nu må de
så afgjort til at kæmpe, for at bevare deres stilling som Ringeste band i
mine ører... For Saliva har virkeligt budt dem op til dans ...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:13

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er lidt uforstående?

Helt klart!

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 16:20

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis du også sidder og skaber dig over en tegning, som man kan se,
> hvad forestiller.

Og som mormor der kalder stor kunst. jowjow, vi ved nok hvad vi kan lide ude
i kolonihaven

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-11 08:39

> [...]
>

> "Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, hvis du også sidder og skaber dig over en tegning, som man kan se,

Hej Eva

Jeg syntes egentligt at det er en nydelig tegning... Den OSER ligefrem af
noget, som jeg tror alle på det tidspunkt gik og ønskede sig... Så egentligt
syntes jeg billedet fortæller en masse.... Det sjove ved det er, at jeg
syntes ikke man skal være noget teknisk geni, for at øjne, at billedet er
tegnet omkring år 1940....
Så mon ikke at folk dengang, så noget ganske andet, end bare en nydelig
tegning... Illustrationer, og tegninger i ugeblade, har det med, altid at
stå i forhold til et eller andet i den absolutte samtid... Måske har det
undgået Alex opmærksomhed, at årene 1940 - 45 ikke lige præcist var de
lykkeligste år i Danmarks historie.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-11 16:14

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det mig du kalder på

> Henning.

Svigter hørelse?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-11 09:37

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er gennemført dårlig smag.
> Den skal desuden synges af en kvinde.

Den er desuden hverken fra dette årti, eller det forrige, bare for at
forholde det til trådens emne

Fra : Michel Sanomi

Dato : 05-10-11 11:13

On 5 Okt., 18:25, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> Hvad mener i?

Absolut ikke dårlige forslag. Men find ørepropperne frem.

Dette er mine favoritter indtil videre:

Særdeles iørefaldende pop, hvis mine ører bliver spurgt:

Lady GaGa: "Alejandro" - http://www.youtube.com/watch?v=Z-ZUuHXgQ8k

Dance i 3/4-takt? Jeg synes absolut det holder.

Pet Shop Boys: "Together" - http://www.youtube.com/watch?v=nej-Dj016Lo&ob=av2e

Og min favorit fra Melodi Grand Prix 2011, der blev nr. 7, var
Grækenland:

Loucas Yiorkis: "Watch my Dance" - http://www.youtube.com/watch?v=v27gtuLhiac

Mange hilsner
Michel

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-11 14:17

Henning Jensen <hbjweb@gmail.com> writes:

> Man burde seriøst overveje om dette primitive debatforum ikke er fortid.
> I programmeringsgrupperne er Kim Ludvisen kommet med forslag til en
> modernisering af grupperne. Noget som jeg kan helt kan bakke op om.

Til dem der måtte have interesse er der en debat i gang i gruppen:

dk.admin

> [...]
> modernisering af grupperne.
> Ingen unge gider deltage i dette gammeldags skriveri, det er tiden for

Bliver det bedre med et web-interface? Jeg mangler endnu at se et web
baseret diskussions forum der er bedre end det her.

Google Groups?

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 15:10

On 07-10-2011 15:16, Carl Drud wrote:

> Bliver det bedre med et web-interface? Jeg mangler endnu at se et web
> baseret diskussions forum der er bedre end det her.

Jeg synes, at her mangler det visuelle.

Mit indtryk af gruppens deltagere er, at det er en flok gamle pc-nørder,
der er kommet over deres første ungdom. (Undskyld .

Jeg selv har forlængst prøvet at introducere dette forum for unge,
heriblandt mine egne, men de griner af mig, og jeg forstår dem godt.

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 15:22

On 07-10-2011 15:16, Carl Drud wrote:

> Google Groups?

Jeg fik ikke svaret på dette.

Princippet med f.eks. Google Groups, eller for den sags skyld nogle af
de andre groups, synes jeg er god, og overskuelig.
Jeg er selv med i nogle groups, men ligesom Facebook, er de ejet og
administreret af andre, og dermed underlagt andres op og nedture.

Det helt ideelle ville være et sted på en news-server, som (mere eller
mindre) er 'sig selv', og som korresponderer med andre news-servere, så
grupperne forsætter med at være universelle, ligesom nu.

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-11 15:37

Henning Jensen <hbjweb@gmail.com> writes:

> Jeg synes, at her mangler det visuelle.

Det synes jeg nu ikke.

> Mit indtryk af gruppens deltagere er, at det er en flok gamle
> pc-nørder, der er kommet over deres første ungdom. (Undskyld .

Ja

> Jeg selv har forlængst prøvet at introducere dette forum for unge,
> heriblandt mine egne, men de griner af mig, og jeg forstår dem godt.

Men med Facebook, Identi.ca, Twitter & Google+ og hvad det nu hedder
altsammen så virker det her måske antikveret. Men her er nu engang den
bedste indeling med gruppe emner, indlæg i tråd osv osv.

Se på Google søge hjemmeside. Den er også strippet for alt overflødigt
bling

Men byd dog ind i debatten i dk.admin

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-10-11 15:54

On 07-10-2011 16:36, Carl Drud wrote:

> Men byd dog ind i debatten i dk.admin

Godt forslag, men jeg nøjes med at blive her så længe denne gruppe
fungerer nogenlunde.

Jeg 'skimmer' i et par af webgrupperne, men deltager ikke, og har ellers
valgt alle andre danske grupper fra.

Henning.