Store hus nummere
Fra : Erik Poulsen

Dato : 05-10-11 23:16

Hejsa

Jeg skal bruge nogle stor tal klistermærker (ca.30 cm i højden) til hus
nummere. HVor kan man købe dem?

På forhånd tak
Erik

Fra : Emil

Dato : 06-10-11 02:40

Erik Poulsen <egpnews@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal bruge nogle stor tal klistermærker (ca.30 cm i højden) til hus
>nummere. HVor kan man købe dem?

Aner det ikke. Men problemet kan nemt løses med en laserprinter og en
laminator.
Som klister bruges Kontaktlim efter anvisningen på tuben/dåsen.
Det bliver så sorte tal på hvid baggrund.
Løsningen holder i årtier, og bleges ikke af solen.
Bruges der farvet papir til baggrund, vil dette papir normalt bleges
af solen.

Min A3 laminator tillader op til 3 stk 27 cm høje cifre på det
laminerede ark, som er lidt størrer end A3 (ca 43 x 31 cm).
Et enkelt ciffer kan fint være på et A4 ark.

BonusInfo:
Et stykke A4 papir er 210 x 297 mm.
Et stykke A3 papir er 297 x 420 mm.
Udskriftsområdet er ofte begrænset af en margin på 5 - 10 mm på hver
margin.
Laminaterne er ofte 5 mm længere (end A-formaterne) på hver led, så
kanterne kan lukkes forsvarligt.

m.v.h. Emil

Fra : Erik Poulsen

Dato : 06-10-11 10:17

Emil frembragte:

> [...]
> margin.
> Laminaterne er ofte 5 mm længere (end A-formaterne) på hver led, så

Hej Emil

Den tanke har jeg tænkt, men jeg kan ikke hitte ud af og lave tallene
så store... Bruger Word.

/Erik

Fra : Max

Dato : 06-10-11 10:43

Hej Erik

> Den tanke har jeg tænkt, men jeg kan ikke hitte ud af og lave tallene
> så store... Bruger Word.

Istedet for at vælge størrelsen fra rullepanelet, ja så skriv
den i feltet istedet, så kan Word lave tekst lige så stort
man vil have det.

Max

Fra : Erik Poulsen

Dato : 06-10-11 11:34

Max kom med følgende:

> Istedet for at vælge størrelsen fra rullepanelet, ja så skriv
> den i feltet istedet, så kan Word lave tekst lige så stort
> man vil have det.

Smart men jeg gør stadigvæk noget forkert. Da der kommer en
temmelig stor afstand fra toppen til tallet. Så jeg ikke kan få det så
stort, som jeg gerne vil. Med mindre, at jeg kommer til, at mangle
bunden af tallet. Har sat margin til smal...

/Erik

Fra : Max

Dato : 06-10-11 12:01

Hej Erik

> [...]
> stort, som jeg gerne vil. Med mindre, at jeg kommer til, at mangle
> bunden af tallet. Har sat margin til smal...

Du kan prøve at lave dem som Wordart, de kan flyttes lidt mere rundt.

Max

Fra : Erik Poulsen

Dato : 06-10-11 12:26

Max frembragte:

> Du kan prøve at lave dem som Wordart, de kan flyttes lidt mere rundt.

Nu er jeg helt på glat is Bruger office 2007

Fra : Hauge

Dato : 06-10-11 12:32

Den 06-10-2011 13:26, Erik Poulsen skrev:
> Nu er jeg helt på glat is Bruger office 2007

Er under punktet "Indsæt", vælg billede eller figur, og derinde vælges
Wordart.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 06-10-11 12:37

Hej Erik

> Nu er jeg helt på glat is Bruger office 2007

Jeg bruger ikke 2007, men det skulle være muligt at vælge
Indsæt > Billede > Wordart i den også.

En vejledning ses her:

http://www.uwec.edu/help/office07/wordart-w.htm

Max

Fra : Hauge

Dato : 06-10-11 12:34

Den 06-10-2011 12:34, Erik Poulsen skrev:
> [...]
> stor afstand fra toppen til tallet. Så jeg ikke kan få det så stort, som
> jeg gerne vil. Med mindre, at jeg kommer til, at mangle bunden af

Gå ind under "Sideopsætning", der vælger du 0 (nul) som top-, bund- og
sidemargin, også selvom Word brokker sig, så kan du skrive til meget tæt
på kanten af papiret. Hvis det er for tæt på kanten, så vælger du 5 mm
som margin eller noget i den stil.

Mvh Hauge

Fra : Edmund

Dato : 11-10-11 03:02

Den 06-10-2011 11:17, Erik Poulsen skrev:

> Den tanke har jeg tænkt, men jeg kan ikke hitte ud af og lave tallene så
> store... Bruger Word.

eller prøv Paint

--
Mvh Edmund

Fra : Max

Dato : 06-10-11 07:00

Hej Erik

> Jeg skal bruge nogle stor tal klistermærker (ca.30 cm i højden) til
> hus nummere. HVor kan man købe dem?

Jeg ringer bare til min skilteleverandør og beder dem lave dem.

--
Mvh Max

Fra : Henning

Dato : 06-10-11 08:15

On Thu, 6 Oct 2011 08:00:00 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Erik

>Jeg ringer bare til min skilteleverandør og beder dem lave dem.

Flot svar Hvis du ikke vil dele ham med os andre, kan det være
ligegyldigt!

Fra : Ib

Dato : 06-10-11 08:37

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Flot svar Hvis du ikke vil dele ham med os andre, kan det være
> ligegyldigt!

Enhver skiltemaler kan levere !!!!!

--

Ib

Fra : Max

Dato : 06-10-11 09:16

Hej Henning

> Flot svar Hvis du ikke vil dele ham med os andre, kan det være
> ligegyldigt!

At du ikke fatter svaret kan vel ikke være mit problem.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-10-11 12:55

Henning frembragte:
> Flot svar Hvis du ikke vil dele ham med os andre, kan det være
> ligegyldigt!

Næh - da vi ikke ved, hvor spørgeren bor, så er det vel ikke relevant,
at komme med et forslag - ALLE skiltefirmaer kan lave det, så det er
bare at kontakte den nærmeste (hint: slå op på de gule sider eller i
telefonbog/vejviseren)

Jan

Fra : Henning

Dato : 06-10-11 13:23

On Thu, 06 Oct 2011 13:55:02 +0200, Jan Vestergaard <jan@jve.invalid>
wrote:

> [...]
>at komme med et forslag - ALLE skiltefirmaer kan lave det, så det er
>bare at kontakte den nærmeste (hint: slå op på de gule sider eller i

Nu nævner Max specifikt "min skilteleverandør", men han fortæller ikke
hvem han er. Måske kan Max' skilteleverandør noget specielt, siden han
bliver fremhævet?

Fra : Armand

Dato : 09-10-11 23:09

Den 06-10-2011 09:15, Henning skrev:

> Flot svar Hvis du ikke vil dele ham med os andre, kan det være
> ligegyldigt!

Det er da blot at gå til sin lokale skilte/reklame firma med en pose
wienerbrød, som dy ellers kunne finde på for at få en svejseklat eller
et stykke blik ved smeden!
Ingen af os kender til din lokale smed eller skiltemand, bedre end dig
selv. Og hvis du absolut skal have det serveret på monitoren, så slå op
på krak-firma :-|

--
Armand.

Fra : Preben

Dato : 06-10-11 09:23

Den 06.10.2011 kl. 10:15 skrev Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid>:

> Hej Henning

> At du ikke fatter svaret kan vel ikke være mit problem.

Mærkeligt, at du altid skal opføre dig som et notorisk dumt svin.

--
mvh/Preben

Fra : Max

Dato : 06-10-11 09:57

Hej Preben

> Mærkeligt, at du altid skal opføre dig som et notorisk dumt svin.

Måske du har problemer med at forstå også ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Poulsen

Dato : 06-10-11 13:43

Efter mange tanker skrev Erik Poulsen:

Tak, for hjælpen alle sammen. Nu har jeg fundet ud af det

Fra : Armand

Dato : 09-10-11 23:19

Den 06-10-2011 14:43, Erik Poulsen skrev:
> Efter mange tanker skrev Erik Poulsen:
>
> Tak, for hjælpen alle sammen. Nu har jeg fundet ud af det

Ellers skal man da ikke grave dybt efter kreativiteten for selv at
"bygge" et tal med blyant og linial på givent størrelse papir.
Jeg kørte race en årrække og istedet for at købe dyre pre-fab. numre til
raceren, var det ganske enkelt at kreere nogle v.h.a. tusch og linial på
et stykke selvklæbende hyldepapir at fornødne farve!

Du nævner ikke noget om baggrunden, men det lyder til at være en plade
af en art, hvorpå netop selvklæbende hyldepapir (som reklamemandens film
hedder på byggemarkeds-sprog) vil gøre det godt :-/

Indenfor topic:
Så engang et 1½ meter stort 3-tal skåret ud af krydsfiner og hængt på
hoveddøren
Blyant; linial; stiksav og maling er det eneste fornødne til et sådant
husnummer!
Forøvrigt var dét i praksis så stort at det var svært at opfatte som
nummer

--
Armand.

Fra : Ruben Leonhardt

Dato : 07-10-11 09:27

"Erik Poulsen" <egpnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal bruge nogle stor tal klistermærker (ca.30 cm i højden) til hus
> nummere. HVor kan man købe dem?
>
> På forhånd tak
> Erik

Hvis det ikke er for sent, kan de købes her, i A4 størrelse:
http://www.hans-schourup.dk/shop/templates/pricelist.aspx?GroupGuid=11157

Selvklæbende bogstaver og tal med tydelig sort tryk på gul bund.
Stor klæbeevne og modstandsdygtighed over for bl.a. olie, fugt og UV-lys.

Etiketten er lavet i polyethylén med coated overflade

210 x 300 mm sælges stykvis.
Læsbar afstand 100 mtr.