Færdsels loven vigepligt i en rundkø
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-11 11:42

Jeg vil lige forklare hvordan den aktuelle rundkørsel ser ud i den
inderste bane køre biler i en ring omkring den er et cykel / Knallert
spor - hvad gør den til en lidt ekstre ordinær rundkørsel da der normalt
kun er et spor ...(uden for byerne )

Det giver sig selv at når man køre IND i den så har man vigepligt til
der er et huld som man kan komme ind , hvor der ikke kommer trafik imod
en .. men noget helt andet er er når man skal UD af den ..

Der kom jeg kørende i cykelsti sporet jeg har vel kørt en 15-20 kmt
hvorpå en bilist ude at blinke af eller noget svinger ud foran mig for
at komme ud af rundkørslen - nå men jeg hakker så bremserne i og undgår
med nød at næppe at vælte og tænker )=((%&¤#%(() = idiot og gir ham
fingeren ... og køre videre ...

men nu er jeg kommet lidt i tvil om hvem der har vigepligt
1.) skal jeg holde tilbage inde i rundkørslen så han kan komme ud
2.) skal han vente med at køre ud til der er plads ?
3.) han skal vel under alle omstændigheder blinke af ?

jeg er ikke mere krakiler ind jeg er indforstået med små fejl kan
forekomme i trafikken - men jeg ved ikke hvordan det er andre steder
men her er sådan en uskreven ting man gør den der begår fejlen løfter
hånden i mod den der er forurettet og den forurettede løfter hånde retur
hvad betyder det er ok ( hvad selvf ikke er en del af færdselsloven)
--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-11 12:04

Bo M Mogensen skrev:

> men nu er jeg kommet lidt i tvil om hvem der har vigepligt
> 1.) skal jeg holde tilbage inde i rundkørslen så han kan komme ud
Nej
> 2.) skal han vente med at køre ud til der er plads ?
Ja.
> 3.) han skal vel under alle omstændigheder blinke af ?
Ja.

Tænk på det som, at han drejer til højre over en cykelsti.
Det er ikke ret lang tid siden, vi havde en længere tråd om
dette, så søg lidt tilbage, så finder du vist også
henvisninger til paragraffer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-11 13:23

Den 04-10-2011 13:03, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> ret lang tid siden, vi havde en længere tråd om dette, så søg lidt
> tilbage, så finder du vist også henvisninger til paragraffer.

ja ok det var som jeg forventede så ..

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-10-11 13:39

Den 04-10-2011 14:22, Bo M Mogensen skrev:

> ja ok det var som jeg forventede så ..

men husk alligevel:
Det det er ikke så sjovt at du havde ret, når du ligger under hans bil!

//finn

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-10-11 14:08

Den 04-10-2011 14:38, Cykelsmeden skrev:

> men husk alligevel:
> Det det er ikke så sjovt at du havde ret, når du ligger under hans bil!
>
> //finn

ja det er klart det var jo netop derfor jeg nåede at bremse - man skal
slet ikke færdes i trafikken hvis man ikke vurdere der en mulighed for
at der bliver begået fejl eller ja det er da heller ikke utænkeligt man
kan ligge i måssen på en der ud af det blå for et ilde befindende

jeg har skam selv kørt mere eller mindre ud foran en vare vogn - da jeg
havde en el radiator i mellem benene der var ved at skride , men han så
mine problemer og holdt tilbage - jeg vinkede undskyldende han grinede
og vinkede tilbage ..de værste er cykelisterne de køre fuldstændigt
hensynsløst hver dag møder jeg nogen der køre i den forkerte vej bane -
har prøvet det en gang hvor det var helt mørkt jeg så ham 2 meter væk -
jeg har trods alt hjelm osv på - men mig og kværn vi vejer til sammen et
lille kvart ton med 30 i timen han var jo blevet mast ..hvor du kan man
være ?