setAttribute virker kun i nogle browsere
Fra : scootergrisen

Dato : 03-10-11 17:20

Jeg har lavet en side hvor man ved at klikke på nogen forskellige
videoer indlæser nogen forskellige videoer/flash med javascript sådan at
siden ikke skal genindlæses når man skriver video.

Kan ses her : http://scootergrisen.dk/spas/

Jeg bruget noget javascript for at indlæse en anden video/flash i
<object> som her :

var afspiller = document.getElementsByTagName("object")[0];
afspiller.setAttribute("data", url); // virker i firefox og opera

Men det virker kun i nogen browere.
Hvordan får jeg det til at virke også i andre browsere ?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-10-11 19:20

scootergrisen udtrykte præcist:
> [...]
>
> Men det virker kun i nogen browere.
> Hvordan får jeg det til at virke også i andre browsere ?

Umiddelbart er det vist mere noget med getElementsByTagName...
Mener den i nogle giver en liste, mens den i andre giver elementet hvis
der kun er eet..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-10-11 19:22

scootergrisen har bragt dette til os:
> [...]
>
> Men det virker kun i nogen browere.
> Hvordan får jeg det til at virke også i andre browsere ?

Det kan også være fordi object faktisk skal være med store bogstaver :
OBJECT

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-10-11 20:16

Den 03-10-2011, skrev scootergrisen:
> [...]
>
> Men det virker kun i nogen browere.
> Hvordan får jeg det til at virke også i andre browsere ?

Prøv at fjerne noget af det der ikke hører til.
Og at flytte js til head hvor det hører til...
Eller prøv at bruge et div-element eller noget andet i stedet for a,
og/eller brug onclick i stedet for.

Erindrer noget med at javascript: i link, får ting til at gå galt.
Virker ikke i IE - men giver heller ikke fejl, hvilket kunne tyde på at
IE er så rundt på gulvet, at den slet ikke afvikler din kode, og det
kunne godt være det der er galt...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 03-10-11 20:46

> Kan ses her : http://scootergrisen.dk/spas/

Nu har jeg ryddet op i koden og valideret dem for at ude lukke problemer.

Men samme resultat.

Hvad nu hvis jeg vil bruge <object id="flash"> også :

var afspiller = document.getElementById("flash");

Hvordan sætter jeg så data attributten for <object> elementet ?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-10-11 23:24

> [...]
>
> var afspiller = document.getElementById("flash");
>
> Hvordan sætter jeg så data attributten for <object> elementet ?

Jeg kan godt se dit problem.
Rent principielt gør du det rigtigt. Der er ikke noget galt med din
kode.
Jeg tror du måske er ude i noget med at ike alle browserne faktisk kan
ændre data attrinutten på den måd i et object... Det syntes jeg måske
de burde kunne.
Problem er måske, at det er ikke blot data i browseren der skal ændres
- der skal hentes noget på serveren. (Ligesom når man ændrer scr for et
img - der skal hentes nyt billede.)
Men måske skal object have besked på deet, på en anden måde, i nogle
browsere...
Det kunne også tænkes at de ikke kan i HTML5 endnu..

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 04-10-11 04:02

> [...]
> browsere...
> Det kunne også tænkes at de ikke kan i HTML5 endnu..

Jeg kan godt sætte data attributten kan jeg se fordi jeg kan godt læse
at den er blevet ændret med :

alert(document.getElementById("flash").data);

Så kan jeg se den ændre sig.
Men det kan godt være man skal kalde en eller anden ting før at det
indlæses i et <object>.

Men det skal man ikke med et billede.
Det sætter man bare billede.src = 'a.jpg'; så skifter den billede.

Nu har jeg fundet en anden løsning hvor jeg indlæses hele
<object....</object> koden hvergang også virker det.

Men ville da fortrække kun at skulle ændre så lidt så muligt.