Jeg spammes fra en mailingliste - hvad gør~
Fra : Per

Dato : 02-10-11 09:42

Hej !

Jeg er pludselig begyndt at få en masse spam fra en "mailingliste"

Det er alt muligt, konkurrencer osv. - og det er dansk spam fra alle mulige
firmaer.

De skriver at hvis jeg ikke ønsker at modtage nyhedsbrevene (læs spam) så
kan jeg klikke på et link. Det virker bare ikke.

Den skriver det her:
mailer1.mailinglisteurope.com//lt.php?id=eEsEXA4BAFQGB1NNAggZVQEHBAIFCw%3D%3D

Hvad gør jeg med den slags ?

Her er fx. en mail: http://dl.dropbox.com/u/35279484/spam.jpg

Mvh. Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-11 09:56

Per skrev:

> Jeg er pludselig begyndt at få en masse spam fra en "mailingliste"

Hvor stort et problem vil det være for dig at skifte mailadresse?

Hvis det er realistisk, så bruge følgende metode:

Lav én adresse som du bruger offentligt, og så en anden som du
kun oplyser til betroede personer. Den offentlige kan du så
udskifte når du synes den spammes for meget. Det er en metode jeg
bruger.

Jeg gætter på at du har været udsat for minihærværk i form af at
en eller anden klovn har tilmeldt dig maillisten. Det baserer jeg
på at jeg f.,eks. ikke selv modtager spam fra dem, og min adresse
er ellers meget eksponeret.

Det er for dårligt at maillisten ikke er lavet med
dobbelttilmelding - altså at der går en forespørgsel til den
opgivne mailadresse om det vitterligt er alvorligt ment. Det er
en simpel måde at forhinde den slags på. Men det overrasker mig
ikke at der findes elendigt lavede maillister.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-11 10:00

Per skrev:

> Jeg er pludselig begyndt at få en masse spam fra en "mailingliste"

Jeg glemte lige en ting du kan gøre. Anmeld maillisten til
dansk(at)spamklage.dk.

Forklar at de spammer fordi du er blevet tilmeldt uden din egen
medvirken. Ellers tror de noget forkert. En mailliste er jo som
udgangspunkt noget man selv tilmelder sig.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-11 10:51

Per skrev:
> Jeg er pludselig begyndt at få en masse spam fra en
> "mailingliste"

Det er en idiot, der har fundet ud af, at man kan tjene
kommission via reklamer. Han bruger en mailingliste for at
maskere sin identitet. Maskeringen virker bare ikke særlig
godt. Jeg vil tro, han mister alle sine optjente penge og
sine affiliate-konti mandag morgen.

Jeg har anmeldt ham til onfone, DER og Mikkelsen Media, som
er reklamebureau for Solar Energy Company. I alle tre
tilfælde har jeg bedt dem melde tilbage, hvad de har tænkt
sig at gøre, da jeg ellers vil anmelde dem til
Forbrugerombudsmanden.

Det er ikke, som Bertel Lund Hansen gætter, nogen, som har
tilmeldt dig. Vedkommende har selv indsamlet adresser fra
diverse hjemmesider. Jeg modtager spammen på to forskellige
adresser, den ene er en adresse, som jeg ikke bruger aktivt,
det er udelukkende en kontaktadresse på en hjemmeside.

> Her er fx. en mail: http://dl.dropbox.com/u/35279484/spam.jpg

Den har jeg også lige fået, så nu ryger der endnu en klage
afsted.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : Per

Dato : 02-10-11 11:42

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> det er udelukkende en kontaktadresse på en hjemmeside.

> Den har jeg også lige fået, så nu ryger der endnu en klage

TAk til jer begge for svar og hjælpen.

Jeg var lidt forvirret - håber vores klager hjælper

Mvh. Per

Fra : Ralphk

Dato : 02-10-11 12:34

Når alt kommer til alt, så munder det ud i at man har svaret JA til et eller
andet uden at have læst
det først..dvs en "fejl 40".

RK
Been there, done that, never again.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-11 13:04

Ralphk skrev:

> Når alt kommer til alt, så munder det ud i at man har svaret JA til et eller
> andet uden at have læst det først..dvs en "fejl 40".

Du har ikke læst Kim Ludvigsens forklaring?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-11 08:21

Per skrev:

> Jeg var lidt forvirret - håber vores klager hjælper

Får du stadig reklamer? Hvis ikke, benyttede du så samme
mailadresse i din klage, som den du modtog spammen på?

Jeg modtager stadig spam, men nu kun på den ene adresse. Den
jeg brugte til at klage, er blevet fjernet fra spammerens
liste. Det kan tyde på, at spammeren har set en af klagerne.
Desværre fik jeg sendt fire klager, så jeg kan ikke spore,
hvem som kan have "sladret" til spammeren.

Mindst én af hans affiliate-forbindelser har lukket hans konto.

Jeg venter lige et par dage for at give alle klagemodtagerne
mulighed for at reagere, hvorefter jeg går videre med dem,
der ikke har lukket hans konto.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Per

Dato : 09-10-11 09:44

Kim Ludvigsen wrote:

> Får du stadig reklamer? Hvis ikke, benyttede du så samme
> mailadresse i din klage, som den du modtog spammen på?

Hej Kim !

spammen er stoppet helt nu

Det drejede sig kun om 1 mailadresse.

Mvh. Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-11 10:48

Per skrev:

> spammen er stoppet helt nu
> Det drejede sig kun om 1 mailadresse.

Jeg fandt frem til dem, der udsendte mailene.

Jeg fik at vide, at:

Der opstod en fejl i deres system, hvilket forårsagede
udsendelse af gamle reklamer til brugere, der stod på en
sortliste. Sortlisten indeholder brugere, der har frameldt
sig, falske adresser samt misbrugte adresser - jeg var på
listen efter en klage over sidstnævnte.

Firmaet har planer om at lave sortlisten om til et
Robinson-register, som alle den slags firmaer skal kunne
tjekke op mod. Dermed skulle man kunne undgå falske
tilmeldinger. Og det lyder jo meget rart, om end jeg ikke
ved, hvordan de vil håndtere brugere, der tidligere har
meldt sig fra, men nu ønsker at melde sig til. Men dem om det.

Forklaringen lyder meget plausibel, for nogle af de modtagne
reklamer førte netop til sider, der fortalte, at den
pågældende reklamekampagne var udløbet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-11 13:38

Kim Ludvigsen skrev:

> Firmaet har planer om at lave sortlisten om til et
> Robinson-register, som alle den slags firmaer skal kunne
> tjekke op mod. Dermed skulle man kunne undgå falske
> tilmeldinger.

Det klares ved dobbelt tilmelding. Det behøver man ikke eksterne
systemer til.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-11 15:44

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det klares ved dobbelt tilmelding. Det behøver man ikke eksterne
> systemer til.

Ja, men det får du ikke nogen af den slags firmaer til. De
ved udmærket godt, hvad det vil betyde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: